Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار خراسان شمالی در یازدهمین نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان خطاب به مدیران دستگاه های اجرایی، گفت: جلساتی که خروجی نداشته باشند و ماحصل آن انجام امور نباشد در واقع جلسه دورهمی و احوالپرسی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، دکتر محمدعلی شجاعی در این نشست اظهار داشت: کار و وظیفه ای که تعریف می شود باید انجام شود و کم کاریها را گردن هم نیاندازید تا مردم اذیت نشوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر شجاعی خطاب به فرماندار بجنورد دستور داد: بازگشایی خیابان قیام برای رفت و آمد دانشجویان دانشگاه بجنورد باید در دستور کار باشد و در این خصوص باید دستگاه مجری را تعریف کنید و گزارش عملکرد داشته باشید.

وی خاطر نشان کرد: مدیران اجرایی استان پای کار هستند اما اشکال کار آنان این است که برای اتمام کارها زمان و مجری تعیین نمی کنند که باید این آداب کاری وارد فرهنگ مدیریت استان شود.

دکتر شجاعی با تاکید بر اینکه مدیریت استان را مشغول کارها و وظایف خود نکنید، تصریح کرد: وقتی در سطوح پایین وظایف خود را انجام نمی دهند کارهای کوچک به سطوح بالا می رسد و وقت استان گرفته می شود. 

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی در ادامه سخنان خود با تاکید بر پیگیری مدیران دستگاه های اجرایی بر جذب اعتبارات از وزارتخانه های متبوع، افزود: گزارش عملکرد دستگاه های اجرایی استان در جذب اعتبارات ملی با اعداد و ارقام ارائه شود.

ارائه سند توسعه اشتغال مرزی شهرستان راز و جرگلان از دستورکارهای این نشست بود که با موافقت اکثریت اعضا به تصویب رسید و دکتر شجاعی در این خصوص تاکید کرد: این سند بر گرفته از سند توسعه استان می باشد که در آن پیشرانهای اقتصادی شهرستان برای ایجاد اشتغال مشخص شده است و فرماندار نباید حتی ریالی خارج از آن هزینه کند و گام بردارد.

وی ادامه داد: شهرستان راز و جرگلان با اینکه چند سال از تاسیس آن گذشته است اما به واسطه وجود بسیاری از کمبودها روستای بزرگی بیش نیست بنابراین با هدف خوب دیده شدن این شهرستان نشست بعدی شورای برنامه ریزی و توسعه استان در این شهرستان برگزار می‌شود تو با بررسی این سند و هجوم بردن به کار ها بتوانیم بخشی از کمبودها و راه های نرفته در راستای توسعه این شهرستان را جبران کنیم.

دکتر شجاعی در بخش دیگر سخنان خود به پیگیری مصوبات سفر ریاست جمهوری در سالجاری پرداخت و خطاب به رئیس سازمان امور اراضی کشور، گفت: مردم خراسان شمالی به رغم تمامی نداشته ها اما در عرصه‌های مختلف با هدف پشتیبانی از نظام حضور داشته اند اما آنطور که شایسته است به آنان نرسیده ایم بنابراین مردم این استان باید ویژه دیده شوند.

وی مطرح کرد: ۴۴ درصد جمعیت استان در روستاها ساکن هستند و کوتاهی نسبت به بخش کشاورزی در واقع نصف جمعیت استان را از حرکت باز می دارد و بنابراین باید نگاه وزارت جهاد کشاورزی به خراسان شمالی در این حوزه ویژه باشد.

دکتر شجاعی در ادامه سخنان خود به ۸ و نیم میلیارد اعتبارات مانده تعهدات سفر ریاست جمهوری در بخش تکمیل مجتمع های گلخانه‌ای و دامپروری و اجرای طرح‌های کوچک تامین آب اشاره داشت و گفت: استان خواستار تخصیص این اعتبارات مانده سال ۹۸ تا پایان سالجاری می باشد.

رئیس شورای برنامه ریزی و توسعه استان در بخش دیگر سخنان خود خطاب به مدیران دستگاه‌های اجرایی گفت: باید برای تک تک سرمایه‌گذاران وقت بگذارید چرا که دولت تنها می‌تواند زیرساخت‌ها را ایجاد کند و حضور بخش خصوصی موجب ایجاد اشتغال می شود.

دکتر محمدعلی شجاعی تاکید کرد: نباید بخش خصوصی را در راهروهای ادارات بچزانیم و فراری دهیم چرا که مردم چوب عدم توجه ما به بخش خصوصی را می خورند و تا وقتی بخش خصوصی به خوبی دیده نشود دردی درمان نمی شود.

دکتر شجاعی تصریح کرد: پول در جیب سرمایه گذار است و اگر شرایط حضورش در استان فراهم نشود به استان دیگر می رود و ضرری نمی کند.

وی با اشاره به ظرفیت ۲۰ میلیارد تومانی ایجاد شده برای استان از محل تبصره ۱۹ قانون بودجه سال ۹۸ تاکید کرد: هزینه این اعتبارات باید منطبق بر سند توسعه استان باشد و شهرستان های محروم با تاکید بر ایجاد اشتغال و حل مشکلات معیشتی ویژه دیده شوند و همچنین فرمانداران از ظرفیت دهیاری ها، شهرداری ها و شرکت های عمران برای اجرای پروژه های مربوط استفاده کنند.

بررسی بند چ ماده ۸۶ قانون بودجه در مورد هزینه اعتبار در حوزه فرهنگ ایثار و شهادت از دستورکارهای این نشست بود که دکتر شجاعی در این خصوص با تاکید بر اینکه اعتبارات ریز نشود، اظهار داشت: بنیاد شهید و امور ایثارگران استان با سازمان مدیریت و برنامه ریزی برای اعلام نداشته های خود نشستی برگزار کند تا سرجمع اعتبارات برای تامین این نداشته هزینه شود.

در ادامه این نشست معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان امور اراضی کشور هم اظهار داشت: در طول ۴۱ سال گذشته در بخش کشاورزی شاهد تحولات شگرفی هستیم.

علی رضا اورنگی افزود: افزایش محصولات و تولیدات کشاورزی از ۲۶ میلیون تن در سال ۱۳۵۶ به ۱۲۲ میلیون تن در سال ۹۷ ، ارتقا بهره وری عوامل تولید مانند منابع آبی و خاکی، افزایش کشت گلخانه ای از جمله موفقیت های کشور از جمله موفقیت های کشور در بخش کشاورزی می باشد.

اورنگی ادامه داد: نقش بخش کشاورزی در ایجاد تعادل فعالیت و جمعیت، اشتغال پایدار، درآمد، رفع فقر و محرومیت و افزایش تولید بی بدیل است و یکی از با ثبات ترین بخش ها می باشد.

وی گفت: یکی از مشکلات کنونی کشور نبود اطلاعات حقوقی مناسب نسبت به اراضی ملی و در مالکیت اشخاص می باشد و در این راستا در سال ۱۳۹۳ قانون جامع حدنگار(کاداستر) توسط قانونگذار وضع شد تا این اراضی تعیین تکلیف شوند.

اورنگی خبر داد: خراسان شمالی جزو استان های پیشرو در اجرای طرح های کاداستر و رفع تداخلات اراضی می باشد و یکی از تعهدات سفر ریاست جمهوری ادامه طرح کاداستر اراضی کشاورزی ۶۵ هزار هکتار با اعتبار ۶ میلیارد تومان می باشد که این اعتبار تا پایان سال تخصیص خواهد یافت.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: خراسان شمالی شورای برنامه ریزی شورای برنامه ریزی و توسعه استان مدیران دستگاه های اجرایی شهرستان راز و جرگلان سفر ریاست جمهوری خراسان شمالی دکتر شجاعی ایجاد اشتغال بخش کشاورزی سخنان خود بخش خصوصی سند توسعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۲۴۸۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اساتید و نخبان نقش موثری در توسعه خوزستان دارند

استاندار خوزستان گفت: دانشگاه‌ها باید برای توسعه استان به میدان بیایند؛ اساتید و نخبگان دانشگاهی در تدوین نقشه راه برای جهش تولید و توسعه استان نقش مؤثری دارند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان، علی‌اکبر حسینی محراب _چهارشنبه، بیست‌ونهم فروردین_ در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان، اظهار کرد: برای طرح توسعه غرب استان باید با قدرت کار کنیم؛ با توجه به اینکه عملیات اکتشاف، استخراج، پالایش و انتقال نفت حرکت جدیدی در آن منطقه است متناسب با آن باید به مسائل مرتبط بپردازیم.

وی افزود: طرح توسعه غرب استان با توجه به صنایع تکمیلی بخش انرژی و توانمندی‌های حوزه کشاورزی و تجارت تدوین شود.

استاندار خوزستان ادامه داد: در شرق استان بیشتر به کشاورزی توجه شده است، با توجه به مشکلات خشکسالی در سال‌های اخیر صنایع تبدیلی کشاورزی و کسب و کارهای خانگی شکل نگرفته و به نظر می‌رسد لازم است یک بازنگری در مطالعات توسعه‌ای شرق استان صورت گیرد تا سرمایه‌گذاری‌ها در این بخش به سمت و سوی درستی حرکت کند.

حسینی محراب تصریح کرد: در سفر رئیس جمهور به ایذه که با استقبال مردمی فوق‌العاده همراه بود درخواست‌های مردمی در زمینه توسعه روستاها، راه‌ها، اشتغال، تسهیلات، شهرک‌های صنعتی و … داشتیم که لازم است پیگیری‌های لازم در این خصوص انجام شود.

وی با اشاره به نقش دانشگاه‌ها در توسعه استان خاطرنشان کرد: نگاهی که ما به دانشگاه داریم نگاه ویژه‌ای است و دانشگاه‌ها باید برای توسعه استان به میدان بیایند؛ اساتید و نخبگان دانشگاهی بازوی فکری ما هستند و در تدوین نقشه راه برای جهش تولید و توسعه استان نقش مؤثری دارند.

کد خبر 745568

دیگر خبرها

  • شعار سال باید در ابعاد مختلف تحقق یابد
  • اساتید و نخبان نقش موثری در توسعه خوزستان دارند
  • دستور استاندار البرز برای مقابله جدی با زمین‌خواری
  • افزایش خروجی سد زاینده رود از امشب
  • ضرورت آمادگی دستگاه‌های اجرایی گچساران برای برگزاری اجلاسیه شهدای ارتش کهگیلویه و بویراحمد
  • طرح‌های توسعه، راهبرد حیاتی برای بقا و پیشرفت
  • اجرایی شدن  بیش از 70 درصد مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید
  • حضور میدانی مدیران اجرایی برای مهار سیلاب
  • ادامه فعالیت میز خدمت ۲ روز در هفته در شهرستان‌های بوشهر
  • بالغ‌ بر ۶۰ هزار اصله نهال در جوین غرس شد