Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@10:00:26 GMT

رشد ۱۲ برابری در آثار عفاف و حجاب شکل گرفته است

تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۲۴۸۶۹

رشد ۱۲ برابری در آثار عفاف و حجاب شکل گرفته است

به گزارش خبرگزاری مهر، مریم کریمی دبیر بخش عفاف و حجاب نهمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر از رشد چشمگیر آثار در این بخش خبر داد و در این باره گفت: این نخستین بار است که پس از هشت دوره جشنواره، بخش عفاف و حجاب به شکل متفاوت و با دبیر مستقل برگزار می‌شود. در واقع همین هویت مستقل نیز سبب شده است که شاهد رشد چشمگیر آثار ارسالی به بخش عفاف و حجاب باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: با توجه به اینکه در این دوره فراخوان بخش عفاف و حجاب به دلایلی بر روی سایت قرار نگرفت باز هم به شکل چشمگیری شاهد رشد آثار ارسالی بودیم که واقعاً به خاطر آن شکرگذار هستیم.

دبیر بخش عفاف و حجاب نهمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر ادامه داد: در بخش عفاف و حجاب این دوره مانتوهای بلند تا مچ پا و چادر مورد توجه قرار گرفتند که البته تغییراتی را در آن مد نظر قرار دادیم. به عنوان مثال در این دوره بحث رنگ در چادرها مطرح شد و این نکته که صرفاً چادرها نباید مشکی باشند، مورد توجه قرار گرفت بر همین مبنا نیز در آثار ارسالی برخی از شرکت کنندگان از رنگ در طراحی چادرها استفاده کرده بودند.

کریمی از رشد چند برابری آثار در این دوره خبر داد و گفت: سال گذشته بالغ بر ۲۸ اثر به بخش عفاف و حجاب ارسال شد اما در این دوره و تا ۱۴ بهمن ماه، چیزی نزدیک به ۳۰۰ اثر در بخش عفاف و حجاب به دست ما رسیده که نشان از رشد ۱۲ برابری این بخش نسبت به سال گذشته دارد.

او ادامه داد: جشنواره امسال در ۶ بخش شامل تک اثر، مجموعه سازی یا همان کالکشن سازی، بخش ویترین ملی، خانه‌های مد و مؤسسات، مسابقه زنده طراحی و ورک شاپ‌های رایگان برای عموم فعالیت خواهد داشت.

دبیر بخش عفاف و حجاب نهمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر از انجام رایزنی برای افزوده شدن یک جایزه به این حوزه خبر داد و گفت: نظیر سال‌های قبل ما در بخش چادر مجلسی و در قسمت چادر اجتماع یک برگزیده خواهیم داشت اما ما در حال رایزنی هستیم که بتوانیم جایزه‌ای را برای نفر اول در بخش مجموعه سازی عفاف و حجاب نیز انتخاب کنیم.

کریمی درباره نمایش آثار در این بخش، توضیح داد و بیان کرد: با توجه به استقبال گسترده از بخش عفاف و حجاب در این دوره، بعد از داوری، آثاری که دارای رتبه‌های بالاتری باشند، انتخاب و در بخش عفاف و حجاب به نمایش گذاشته می‌شوند که پیش بینی ما نمایش نزدیک به ۶۰ یا ۷۰ اثر در این بخش است.

او تاکید بر محور "فر گلستان" را از جمله مفاهیم کلیدی بخش عفاف و حجاب در این دوره خواند و گفت: طراحان در بخش مجموعه سازی با استفاده از مفاهیم منطقه گلستان و خراسان شمالی کارهای بسیار فاخری ارائه کرده‌اند که باعث شده عملاً بخش حجاب دیدنی‌تر شود و بتوان گفت که در سطح بین‌المللی ظاهر شده است، به همین خاطر من معتقدم که بازدیدکنندگان امسال می‌توانند آثار متفاوت‌تری را شاهد باشند. به عنوان مثال در بخش مجموعه سازی، یکی از طراحان یک مجموعه ورزشی را با استفاده از المان‌های منطقه گلستان ارائه کرده که در نوع خود اثر متفاوت و خاصی است و یک تغییر جدی در این بخش به شمار می‌رود زیرا تا امروز طراحان کمتر با استفاده از مفاهیم اینچنین به اجرای کارهایی از این دست پرداخته‌اند.

دبیر بخش عفاف و حجاب نهمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر، تاکید خانواده را از جمله مباحث محوری بخش مجموعه سازی خواند و بیان کرد: در بخش مجموعه سازی تاکید بسیار زیادی بر موضوع خانواده و نیازهای این بخش وجود داشت به همین خاطر شاهد آثاری هستیم که موضوع خانواده را به صورت جدی مد نظر قرار داده‌اند و مباحثی چون جنسیت، جایگاه و حتی کمیت فرزندان نیز مورد توجه قرار گرفته است.

کریمی عملگرایی را از جمله تفاوت‌های جدی این دوره با سال‌های پیشین خواند و افزود: در این دوره ما از طراحان خواستیم که به جای ارائه آثار مصنوعی بیشتر بر آثار کاربردی تمرکز کنند زیرا در این دوره شاهد حضور تولیدکنندگان از اتحادیه پوشاک هستیم که کاملاً آمادگی خریداری طرح‌ها و تولید گسترده آن را دارند بنابراین امیدواریم که در این دوره شاهد تولید و فروش آثار برتر جشنواره در سطح کشور باشیم.

او در پایان خاطرنشان کرد: هدف ما در بخش عفاف و حجاب ارائه پوشیده‌ترین لباس‌های اسلامی است و امیدواریم که امسال شاهد تحولی جدی در این بخش باشیم.

نهمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر از ۲۴ تا ۲۹ بهمن ماه در بوستان گفتگو برگزار می‌شود.

کد خبر 4847437 مریم علی بابایی

منبع: مهر

کلیدواژه: کریمی خراسان شمالی گلستان مد و لباس کتاب و کتابخوانی ترجمه رایزنی فرهنگی انقلاب اسلامی ایران کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گردشگری جشنواره شعر فجر ادبیات جهان ادبیات انتشارات ققنوس جایزه کتاب سال میراث فرهنگی نمایشگاه کتاب تهران مد و لباس نهمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر بخش مجموعه سازی بخش عفاف و حجاب بخش عفاف و حجاب مورد توجه قرار آثار ارسالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۲۴۸۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نسخه شهرداری برای کاهش تنش آبی درختان تهران

مهدی پیرهادی در دویست و بیست و نهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه امروز، ۲ اردیبهشت، روز جهانی زمین پاک است، گفت: مسئولان باید نسبت به این موضوع اهتمام لازم را داشته باشند، اما متأسفانه برخی مسئولان نسبت به اهمیت موضوع اشرافی ندارند.

به گزارش شهر، او افزود: مقام معظم رهبری در بیانات خود مطالبه‌ای از مسئولان در حوزه آب و خاک داشتند، اما کمتر به آن پرداخته شده است، به طوری که ایشان اولین نفری که نسبت به این مسئله در ده‌های گذشته تذکر دادند.

پیرهادی ابراز امیدواری کرد که نسبت به حفظ زمین و پاکیزگی آن و جلوگیری از فرسایش خاک و نابودی زمین با تلاش و همکاری همگانی اقدام شود و در ادامه گفت: کاشت گونه‌های متنوع گیاهی و کاهش استفاده بی رویه از منابع آب‌های زیرزمینی باید مورد توجه قرار بگیرد. ما در برخی کلانشهر‌ها شاهد استفاده بی رویه از منابع آب زیرزمینی هستیم که منجر به فرونشست شده است؛ لذا باید در خصوص آگاهی بخشی به مردم و مسئولان اقدام کنیم. متاسفانه شاهد تبلیغات مناسبی در خصوص روز جهانی زمین پاک نبوده‌ایم.

او ضمن تقدیر از پرسنل شهرداری منطقه ۲ برای اجرای ۲۷ پروژه شهری، گفت: مخزن آب اضطراری بوستان نهج البلاغه به بهره برداری رسید. ما در برخی مناطق وقتی با کمبود آب مواجه می‌شویم فضای سبز آسیب می‌بیند و با چنین اقداماتی اتفاق خوبی برای بوستان‌ها و فضای سبز خواهد افتاد.

پیرهادی با بیان اینکه پیش از این دوره ده‌ها هزار درخت به دلیل کم آبی خشک می‌شد، تصریح کرد: در این دوره از مدیریت شهری برنامه ریزی‌هایی انجام شد تا درختان در صورت تنش آبی کمتر دچار بحران کم آبی شوند و روز گذشته در منطقه ۲ شاهد یکی از این اقدامات مثبت بودیم.

دیگر خبرها

  • افزایش ده برابری هوشمند سازی شبکه برق شیراز
  • پیش بینی استقبال ۱۰ برابری از جشنواره امسال تئاتر کودک و نوجوان رضوی
  • ۸۴ بهار با رادیو
  • شرکت ۲۸ کشور دنیا در جشنواره بین‌المللی پوپک
  • فرهنگ سازی و اغنای عمومی در حوزه عفاف حجاب اساسی و ضروری است
  • ورزش های ناب انسانی و اسلامی در جامعه ایرانی
  • ارائه الگوی صحیحِ مستندهای موفق رادیویی
  • نسخه شهرداری برای کاهش تنش آبی درختان تهران
  • حمایت شورای تشکل‌های انقلابی فرهنگیان از قانون حفظ حریم عفاف
  • برگزاری طرح عفاف و حجاب «طوبی»؛ تربیت مربی عفاف و حجاب