Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-18@12:50:49 GMT

«اسکنر سه بعدی کف پا» بومی‌سازی شد

تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۲۵۳۲۸

«اسکنر سه بعدی کف پا» بومی‌سازی شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، طراحی و تولید لوازم پزشکی با حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان این حوزه رونق تازه‌ای گرفته است و براساس آمار ارائه شده سهم شرکت‌های دانش‌بنیان از تولید تجهیزات پزشکی به طور چشمگیری افزایش یافته است.

سجاد رحمن‌پور مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان درباره تولیدات این شرکت گفت: اسکنر فشار کف پا، اسکنر سه بعدی پا، اسکنر سه بعدی کف پا، دستگاه تحلیل گام، دستگاه ساخت کفی و دستگاه سنجش قامت در این شرکت تولید می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این فعال فناور درباره محصول «اسکنر فشار کف پا» توضیح داد: ۳ تست استاتیک، دینامیک و تعادل توسط اسکنر فشار کف پا توسط این دستگاه انجام می‌شود. که با استفاده از ۲۲۸۸ سنسور و سرعت ۱۰۰ فریم بر ثانیه با استفاده از اسکنر فشار دینامیک به کار رفته در این دستگاه فشار کف پا اندازه گیری می‌شود.

وی ادامه داد: با استفاده از نرم افزار این دستگاه اطلاعاتی کامل از بیماران به دست خواهد آمد، و نوع قوس کف پا به این طریق تشخیص داده می‌شود. و با استفاده از CoP Line نحوه گام برداشتن مورد بررسی قرار می‌گیرد و با استفاده از پروفایل فشار خروجی، نقاط پرفشار کف پای بیمار آنالیز می‌شود.

رحمن‌پور گفت: این دستگاه به راحتی قابل حمل و نقل است و می توان از آن در چند کلینیک، جهت مقاصد غربالگری و یا انتقال به اتاق بیماران در بیمارستان‌ها استفاده کرد.

این فعال فناور افزود: یکی دیگر از ویژگی‌های این دستگاه رزولوشن بالای آن است به طوری که استفاده از ۲۲۸۸ سنسور باعث شده است تا کاربر بتواند تصویری با جزئیات بالا از فشار کف پای بیمار بدست آورد. این رزولوشن بالا باعث می‌شود تا نقاط پرفشار کف پای بیمار با دقت بالایی به دست آید.

رحمن‌پور بیان کرد: آنالیز گیت با استفاده از ۱۰۰ فریم بر ثانیه باعث می‌شود تا تعداد نمونه برداری بیشتری در حالت گام برداشتن انجام شود و تحلیل کامل‌تری از مشکلات احتمالی پای بیمار به دست آید.

وی ادامه داد: بسیاری از دانشگاه‌ها و مراکز علمی کشور و همچنین مراکز درمانی و بیمارستان‌های کشور از این دستگاه استفاده می‌کنند.

این فعال فناور درباره میزان اشتغال‌زایی صورت گرفته در شرکت تحت مدیریت‌اش گفت: با تولید این محصولات برای ۲۵ نفر شغل ایجاد شده است.

کد خبر 4847691 میترا سعیدی کیا

منبع: مهر

کلیدواژه: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تولید چاپ سه بعدی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ویروس کرونا فناوری نانو تحقیقات علمی نوآوری موبایل فناوری فضایی شرکت دانش بنیان امنیت اطلاعات سامسونگ اینترنت گوگل ماهواره ظفر ماهواره فعال فناور اسکنر سه بعدی دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۲۵۳۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حفاری زیر دریای عمان با ماشین حفاری دانش‌بنیان ایرانی

متخصصان یک شرکت دانش‌بنیان موفق شدند، دستگاه حفاری زیر دریا را داخلی‌سازی کنند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، ماشین حفاری زیر دریا محصولی است که طراحی و بخش اعظمی از آن را یک شرکت دانش‌بنیان در قزوین انجام داده است. 

این دستگاه برای پروژه‌ای ساخته شده که برای نخستین بار در کشور اجرا می‌شود و قرار است که کار حفاری را در زیر دریای عمان انجام دهد.

این شرکت تجربه موفق به روش میکروتونلینگ در حفاری فاضلاب اهواز را در گذشته دارد و همین امر، متخصصان این شرکت را برای ساخت ماشینی بزرگتر و به مراتب پیچیده‌تر امیدوار کرد.

در محیط کاری این دستگاه بحث فشار آبی وجود دارد و تجهیزات خاصی در این پروژه استفاده می‌شود؛ براساس شرایط زمین، نوع کاتر تعیین می‌شود که چه نوع TBM و چه نوع کلّه حفاری، مناسب آن زمین است.

تولید آب از طرح‌های شیرین‌سازی آب دریا در استان بوشهر بیش از 3 برابر افزایش یافت + تصویر

حاصل تلاش چندین ماه کار مهندسی، ساخت ماشینی با قابلیت حفر تونل به قطر 2500 میلی‌متر است. سرِ حفار دستگاه یا "کاترهد" دستگاه با حرکت چرخشی که انجام می‌دهد سنگ‌ها و مصالحی که داخل و زیرزمین است را می‌کَنَد. همچنین از کلّه حفار تا قسمت‌های بیرونی دستگاه، از طریق کنترل کابین انجام می‌شود.

این محصول دانش‌بنیان امروز به سواحل دریای عمان در چابهار می‌رود تا توانمندی صنعت کشور در حفاری زیر دریا به اثبات برسد.

دو خط 850 متری وجود دارد و آبگیر محسوب می‌شود و یک خط نیز مربوط به پساب است.

آب شیرین‌کن‌هایی که در گذشته ساخته شده‌اند به صورت لوله‌گذاری داخل دریا بوده است و تنها چیزی که آن متمایز می‌کند میکروتونلینگ زیر دریا است.

هدف طرح، انتقال آب دریا برای شیرین‌سازی به درخواست پتروشیمی مکران است. استفاده از روش حفاری زیر دریا علاوه برتوجه به الزامات زیست محیطی، افزایش ظرفیت شیرین‌سازی آب و شکوفایی صنعت کشور را به همراه دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حفاری زیر دریای عمان با ماشین حفاری دانش‌بنیان ایرانی
  • انعقاد هفت هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان قرارداد با شرکت‌های دانش بنیان/ بومی سازی ۸۵ درصدکالا‌های مورد نیاز صنعت نفت
  • بومی سازی ۸۵ درصد کالاهای مورد نیاز صنعت نفت
  • تشخیص بیماری‌های استخوانی با دستگاه ایران‌ساخت
  • طراحی دستگاهی برای آنالیز توزیع فشار در کف پا
  • داستان قطار ملی مترو؛ از مذاکرات با غرب تا بومی سازی ۸۵ درصد
  • بومی‌سازی کیت‌های قرائت از راه دور مصرف گاز و آب در داخل کشور
  • بومی سازی کنتورخوان از راه دور ایران‌ساخت
  • کیت‌های قرائت از راه دور مصرف گاز و آب بومی سازی شد
  • داستان قطار ملی مترو؛ از مذاکرات با غرب تا بومی‌سازی ۸۵ درصد