Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-25@12:57:21 GMT

8میلیون گردشگر امسال وارد ایران شد

تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۲۷۱۸۸

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: در ۱۰ ماه گذشته ۸ میلیون گردشگر خارجی وارد ایران شده اند. ناطقان: علی اصغر مونسان روز شنبه در دیدار با آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری نایب رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان کرد: اگر حوادث اخیر نبود تعداد گردشگران خارجی تا پایان سال از مرز ۱۰ میلیون گردشگر عبور می کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی عنوان کرد: سهم کنونی ایران از صنعت گردشگری ۱۱.۷ میلیارد دلار است که امکان افزایش آن با برنامه ریزی های آتی امکان پذیر است.

مونسان تاکید کرد: یکی از دلایل کاهش ورود گردشگران خارجی به داخل کشور شیوع بیماری کرونا در کشور چین می باشد.

وی اظهار کرد: ظرفیت های داخلی ایران در گردشگری به حدی بوده که کاهش گردشگران خارجی ضربه خاصی به این صنعت وارد نمی کند.

وی بیان کرد: توسعه گردشگری مذهبی و ساماندهی بازار کهنه و نو از رویکردهای مهم و اصلی این وزارتخانه می باشد.

مونسان بیان داشت: برای توسعه گردشگری مذهبی توافقنامه های مطلوبی با کشور عراق صورت گرفته است.

بهرام سرمست استاندار قم نیز در این جلسه گزارشی از روند بازآفرینی شهری و برنامه های توسعه گردشگری مذهبی ارائه داد منبع: ایرنا برچسب ها: وزیرر میراث فرهنگی ، ایران ، گردشگر

منبع: ناطقان

کلیدواژه: ایران گردشگر توسعه گردشگری مذهبی گردشگران خارجی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۲۷۱۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشتراکات فرهنگی و مذهبی میان دو ملت ایران و پاکستان زمینه‌ساز تعمیق روابط دو کشور است

سید ابراهیم رئیسی در ادامه برنامه‌های سفر خود به پاکستان عصر دوشنبه در دیدار «آصف علی زرداری» رئیس جمهور این کشور، اشتراکات مذهبی، فرهنگی و تمدنی دو ملت ایران و پاکستان را از جمله عوامل مهم در تحکیم پیوند‌ها و زمینه‌ساز توسعه و تعمیق روابط میان دو کشور عنوان کرد.

رئیس جمهور در ادامه با تاکید بر عزم مقامات عالی جمهوری اسلامی ایران و پاکستان بر توسعه و ارتقای سطح روابط تجاری و اقتصادی، حفظ ثبات و امنیت پایدار را از جمله زمینه‌ها و ملزومات تحقق اهداف اقتصادی عنوان کرد و با بیان اینکه ایران اسلامی امنیت پاکستان را امنیت خود می‌داند، بر لزوم بهره‌گیری از ظرفیت و فرصت مرز‌های مشترک میان دو کشور در جهت انتفاع دو ملت تاکید کرد.

رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود به مسئله فلسطین به‌عنوان مسئله اول جهان اسلام که اکنون مسئله نخست جهان بشریت شده اشاره کرد و گفت: امروز آرمان بلند امام خمینی (ره) مبنی بر آزادسازی قدس شریف به مطالبه همه ملت‌های مسلمان و آزاده تبدیل شده و همه دولت‌های اسلامی باید به وظایف خود در این زمینه عمل کنند.

آصف علی زرداری رئیس جمهور پاکستان نیز در این دیدار عشق و دلدادگی دو ملت ایران و پاکستان به اهل بیت علیهم‌السلام به‌ویژه حضرت رضا (ع) را موجب تعمیق برادری میان دو کشور دانست و با تاکید بر علاقمندی کشورش به توسعه و ارتقای روابط با جمهوری اسلامی ایران در همه زمینه‌ها، بر اراده مسئولان پاکستان برای گشودن فصل جدیدی از روابط با ایران در این راستا تاکید کرد.

رئیس جمهور پاکستان همچنین ضمن محکومیت جنایات رژیم غاصب صهیونیستی بر علیه مردم بی‌دفاع غزه، بر مخالفت دولت پاکستان نسبت به هرگونه دخالت خارجی در منطقه تاکید کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • دلیل توقف قطار افغانستان _ترکیه / تکذیبیه مسئولین راه آهن از سر بی اطلاعی بود+فیلم
  • منتظر ثبت چند اثر جهانی دیگر در قزوین
  • وزارت ارتباطات به زودی از ماهواره‌های جدید رونمایی می‌کند/ گردشگری در ایران رشد کرده است/ بدهی های ایران به بانک توسعه اسلامی صفر شد
  • نمایش توانمندی‌های صادراتی نخبگان کشور در «ایران اکسپو ۲۰۲۴»
  • معاون گردشگری وزارت میراث وارد خوزستان شد
  • رئیسی: توسعه همکاری با کشور‌های همسایه از اولویت‌های سیاست خارجی ایران است
  • توسعه همکاری با پاکستان از اولویت‌های سیاست خارجی ایران است
  • سند چشم‌انداز بلندمدت در حوزه گردشگری قم طراحی شود
  • افزایش ۳۰ درصدی سفر گردشگران خارجی به گیلان
  • اشتراکات فرهنگی و مذهبی میان دو ملت ایران و پاکستان زمینه‌ساز تعمیق روابط دو کشور است