Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام عبدالکریم بهجت‌پور عصر شنبه در جلسه با اصحاب رسانه ایلام اظهار داشت: ۵۰۰ مدرسه علمیه در کشور فعالیت دارد که ۴۱۲ مدرسه در سطح یک و دو و مابقی در سطح سه و چهار فعالیت دارند.

وی افزود: ۱۱۰ هزار نفر تاکنون در حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور فارغ التحصیل شده‌اند و در حال حاضر ۸۲ هزار نفر مشغول به تحصیل هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور با اشاره به اینکه بودجه ۱۹۰ میلیارد تومانی در سال ۹۹ برای حوزه‌های علمیه خواهران تصویب شده است، گفت: هم اکنون ۱۶ رشته در سطح سه و چهار رشته در سطح چهار در دانشگاه‌های حوزه علمیه دختران تدریس می‌شود.

وی گفت: هم اکنون در برخی از وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های کلان کشور مانند وزارت کشور، آموزش و پرورش، علوم، تحقیقات و فناروی، بهزیستی و … از بانوان طلبه حوزه‌های علمیه برای هم اندیشی در خصوص کاهش معضلات اجتماعی استفاده می‌شود.

وی تاکید کرد: زنان ظرفیت‌های زیادی در زمینه‌های اجتماعی، دینی و تربیتی دارند و باید از این ظرفیت‌های آنها به خوبی بهره برداری و بویژه سطح توانمندی تربیتی و اجتماعی زنان در جوامع سنتی را افزایش دهند.

وی با اشاره به ویژگی‌های یک مجلس کارآمد گفت: مجلس کارآمد باید برگرفته از انقلاب باشد، باید به فکر حل مشکلات مردم باشد و به دنبال مایوس کردن دشمنان کشور باشند.

بهجت‌پور عنوان کرد: مجلسی کارآمد است که به دنبال اجرایی شدن عدالت در سطح جامعه باشد.

وی با اشاره به اینکه هدف اصلی حوزه علمیه در کشور پرورش نیروی کنشگر اجتماعی است، گفت: از مهمترین اهداف حوزه علمیه افزایش اثرگستری بانوان در کشور است.

حجت‌الاسلام عبدالکریم بهجت‌پور اظهار داشت: هدف مدارس علمیه تربیت توام علمی، تربیتی، دینی و اجتماعی طلاب و تحصیل کردگان علوم حوزی است.

وی افزود: هم اکنون از جمع ۹ نفره شورای سیاستگذاری حوزه‌های علمیه سه نفر خانم عضو هیئت هستند که به دستور مقام معظم رهبری این عدد به چهار نفر افزایش می‌یابد.

کد خبر 4847909

منبع: مهر

کلیدواژه: حوزه علمیه خواهران ایلام دهه فجر بوشهر انتخابات 98 ایلام قزوین ویروس کرونا شیراز شهرکرد انقلاب اسلامی ایران انتخابات مجلس شورای اسلامی خطبه های نماز جمعه بیرجند گرگان بارش برف حوزه های علمیه خواهران حوزه علمیه هم اکنون هزار نفر بهجت پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۲۷۲۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسریع روند توسعه کشور با سپردن امور مختلف به مردم 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور امروز در دیدار استاندار قم با بیان اینکه در سال جدید مردم در امور مختلف بویژه امور اقتصادی باید بیشتر از گذشته احساس نقش و وظیفه کنند گفت: تحقق شعار سال نیازمند تهیه پیوست و سندی جامع با هدف مردمی سازی امور است.

وی با تبیین برخی مولفه‌ها در جهت تحقق بخشیدن به اهداف کلان کشور در حوزه‌های اقتصادی، عمرانی و فرهنگی گفت: استفاده از توان نخبگان و شرکت‌های دانش بنیان، مطالعات علمی عمیق در ریشه یابی مشکلات، توجه به سلامت اداری، تقویت روحیه جهادی و مستحکم کردن ارتباط با مردم نقش موثری در سرعت دادن به برنامه‌ها و اولویت‌های کشور دارد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور همچنین با اشاره به برخی تلاش‌های دولت در حوزه مسکن از این اقدامات تشکر کرد و گفت: البته بهتر است دولت تا حد ممکن خود را درگیر مسکن سازی نکند بلکه با واگذاری زمین و اعطای تسهیلات به مردم و انجام دادن نقش نظارتی درست، اهداف ساخت مسکن را محقق کند.

وی تصریح کرد: مشارکت دادن مردم در امور مختلف حتی مسکن سازی می‌تواند انقلابی بزرگ در آن حوزه را رقم بزند.

آیت الله اعرافی با اشاره به نقش و جایگاه ویژه قم در نشر معارف اهل بیت در جهان اسلام گفت: توجه به دغدغه‌ها و مبانی توسعه این استان باید مورد توجه خاص مسئولان باشد.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور در آخر با اشاره به اقدامات ضد انسانی رژیم غاصب صهیونیستی و کشتن انسان‌های بی گناه در غزه ابراز امیدواری کرد: در سال جدید درد‌های جانکاهی که به امت اسلام روا داشته شد برطرف و زمینه گسترش بیداری اسلامی در جهان فراهم شود.

دیگر خبرها

  • دهم فروردین سالگرد رحلت آیت الله بروجردی (ره)
  • ۲ مأموریت دانشکده دین و رسانه از نگاه آیت‌الله اعرافی
  • کمیسیون‌های مجلس به آموزش و پرورش توجه کنند
  • روح معماری ایرانی-اسلامی بیش از پیش در ساخت و سازها دمیده شود
  • از سرمایه عظیم جذب زائر در قم استفاده شود
  • روح معماری اسلامی- ایرانی در قم مورد توجه قرار گیرد
  • بافت شهرسازی و معماری در قم باید با نگاه اسلامی باشد
  • جهاد کشاورزی اجازه تخریب باغات را ندهد
  • تسریع روند توسعه کشور با سپردن امور مختلف به مردم 
  • تقدیر مدیر حوزه‌های علمیه کشور‌ از خدمات مختلف سپاه