Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-03-28@23:28:41 GMT

استفاده از تجهیزات پزشکی تقلبی در بدن بیماران

تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۲۷۶۹۴

محمدعلی اسفنانی مدیرکل تعزیرات استان تهران در گفت‌وگو با فارس، درباره آخرین وضعیت پرونده‌ خودروسازان نزد سازمان تعزیرات گفت: 17 هزار پرونده شکایت از خودروسازان در تعزیرات استان تهران ثبت شده است که با پیگیری‌های متعدد توانستیم رضایت 12 هزار شاکی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ جلب کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تخلفات خودروسازان همچنان زیاد است و مردم همچنان در حال ثبت شکایت هستند لذا ما آمادگی رسیدگی به این پرونده‌ها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ داریم.

مدیرکل تعزیرات استان تهران تصریح کرد: متأسفانه بخش قابل توجهی از پرونده‌های تشکیل‌شده در تعزیرات با موضوع قاچاق مربوط به قاچاق تجهیزات پزشکی است.

** برخورد قاطع تعزیرات با کالای قاچاق و کالای تقلبی

وی با بیان اینکه در موضوع قاچاق تجهیزات پزشکی، تعزیرات دو موضوع را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به صورت قاطع به منظور رسیدگی و برخورد قرار داده است افزود: استفاده از کالاهایی که قاچاق شده و همچنین کالاهای تقلبی، مواردی است که با حساسیت زیادی از سوی تعزیرات پیگیری می‌شود.

اسفنانی گفت: برای بررسی برخی از پرونده‌های قاچاق تجهیزات پزشکی تا اتاق عمل هم موضوع را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ دنبال کرده‌ایم؛ چراکه برخی از این تجهیزات استفاده شده در بدن بیماران مانند ایمپلنت‌ها، پلاک‌ها و... متأسفانه تقلبی بوده و ما با شدت تمام با این اقدام قاچاقچیان مقابله خواهیم کرد.

** نظارت بر بازار تجهیزات پزشکی با 270 هزار قلم

وی افزود: گردش مالی تجهیزات پزشکی قاچاق نجومی است و چون تعداد زیادی هم دارد رسیدگی به آن سخت است به طوری که ما هم‌اکنون 270 هزار قلم تجهیزات پزشکی داریم و به همین دلیل پیگیری این موضوع به دلیل گستره فراوان آن بسیار سخت است، لذا نظارت بر آن هم مشکلات فراوانی دارد.

مدیرکل تعزیرات استان تهران اظهار داشت: ما شاهد اضافه دریافت بیمارستان‌ها، پزشکان و مراکز درمانی از بیماران هستیم که بر همین اساس هم تعزیرات استان تهران با جدید این موضوع را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ دنبال کرده است. لذا از مردم می‌خواهم از رسانه‌ها و مطلعین می‌خواهم به یاری تعزیرات در این خصوص بیایند.

اسفنانی خاطرنشان کرد: متأسفانه ما شاهد اضافه دریافتی از بیماران در مطب‌ها از سوی پزشکان و منشی‌ها هستیم و برخورد با این موضوع هم در دستور کارمان قرار دارد.

** واردات قطعه خودرو از چین و تغییر برند به نام ژاپن و کره

وی درباره قاچاق قطعات خودرو و قطعات تقلبی هم اظهار داشت: ما شاهد حجم زیادی از قاچاق قطعات خودرو نیستیم این درحالی است که ما با واردات قطعات دست دو خودرو مواجه هستیم که وقتی این قطعات در برخی از خودروها مورد استفاده قرار گیرد هم تخلف بوده و هم با جان مردم بازی می‌شود.

مدیرکل تعزیرات استان تهران گفت: اخیرا چند پرونده در مورد قطعات خودرو تشکیل شده است که با برخورد جدی تعزیرات هم مواجه شده است به طوری که آنها کالای تقلبی چینی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ که ممکن است از طرق قانونی وارد کشور شده باشد با جعل برند مواجه شده است.

اسفنانی در مورد جزئیات این موضوع تصریح کرد: با استفاده از چاپگرهای لیزری کشور سازنده قطعه وارداتی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از چین به ژاپن و یا کره جنوبی و یا برخی کشورهای دیگر تغییر نام داده‌اند که برخی از این قطعات مانند بلبرینگ بسیار حساس است.

** قاچاق لوازم خانگی کاهش پیدا کرده

وی خاطرنشان کرد: برخورد تعزیرات با قطعات تقلبی خودرو و استفاده از قطعات دست دوم در خودروها به نام قطعه اصلی با برخورد جدی تعزیرات حکومتی مواجه شده و جرایم کلانی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برای متخلفین در نظر گرفته‌ایم.

مدیرکل تعزیرات استان تهران درباره تخلفات حوزه لوازم خانگی هم تصریح کرد: چندی پیش با قاچاق عمده لوازم خانگی مواجه بودیم اما به دلیل اعمال نظارت مناسب در بازار تعداد آنها کمتر شده است. 

اسفنانی گفت: با وجود تحریم‌های ظالمانه اخیر شرکت‌های تولیدکننده لوازم خانگی ایرانی با افزایش تولید و بهبود مناسب خط تولیدشان توانسته‌اند بازار را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به خوبی پوشش دهند. البته ما امیدواریم میزان تولید شرکت‌های لوازم خانگی ایرانی کفاف بازار را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بدهد تا اگر هم نیاز به واردات بود، بسیار جزئی بوده و قاچاق آن به صرفه نباشد.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: مدیرکل تعزیرات استان تهران قاچاق تجهیزات پزشکی قطعات خودرو لوازم خانگی پرونده ها مواجه شده ما شاهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۲۷۶۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محکومیت چهار میلیارد ریالی قاچاقچی سوخت در همدان

مرضیه یونسی گفت: شعبه چهارم بدوی و ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز همدان پرونده قاچاق پنج هزار و ۶۰۰ لیتر نفت و گاز به ارزش یک میلیارد و ۳۵۵ میلیون ریال را بررسی کرد.

او گفت: شعبه پس از رسیدگی و با توجه به ارائه نکردن مدارک قانونی، اتهام انتسابی را محرز و علاوه بر ضبط سوخت کشف شده به پرداخت ۲ میلیارد و ۷۱۰ میلیون ریال جزای نقدی معادل ۲ برابر ارزش سوخت محکوم کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی همدان همچنین شعبه متهم را به دلیل بیشتر بودن ارزش وسیله نقلیه از سوخت قاچاق به پرداخت یک میلیارد و ۳۵۵ میلیون ریال معادل ارزش سوخت و در مجموع به پرداخت چهار میلیارد و ۶۷ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

یونسی گفت: با گزارش ماموران پلیس امنیت اقتصادی پیرامون کشف محموله قاچاق از یک کامیون باری، پرونده این تخلف برای بررسی به تعزیرات حکومتی ارسال شده بود.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • واردات انواع تجهیزات و قطعات راهبردی به مجتمع بندری امام خمینی
  • کشف ۳ میلیارد تومان تجهیزات پزشکی قاچاق در شهرقدس
  • محکومیت چهار میلیارد ریالی قاچاقچی سوخت در همدان
  • محکومیت ۱۱ میلیارد ریالی قاچاقچی سوخت
  • پلمب جایگاه متخلف سوخت در جیرفت
  • پارسال به بیش از ۳۳ هزار پرونده تخلفاتی در آذربایجان‌غربی رسیدگی شد
  • پلمب جایگاه متخلف سوخت درجیرفت
  • محکومیت قاچاقچی پیاز در خرمشهر
  • قاچاقچی پیاز در خرمشهر جریمه شد
  • رسیدگی به بیش از ۳۳ هزار پرونده تخلفاتی پارسال درآذربایجان غربی