Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/لرستان معاون امور اجتماعی بهزیستی لرستان گفت: ۷۵۳ کودک بی‌سرپرست و بدسرپرست تحت پوشش این سازمان هستند.

سلمان کریمیان در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد کودکان بهره‌مند از مهادی کودک در استان اظهار کرد: در حال حاضر ۳۶۵ مهدکودک شامل ۲۴۶ مهد شهری و ۱۱۹ روستایی، حاشیه‌ایی در استان داریم.

وی ادامه داد: این مهدها تحت نظارت سازمان بهزیستی استان بوده و هم‌اکنون ۱۴ هزار و ۹۰۰ کودک ۴ تا ۶ سال از خدمات آموزشی، یک وعده غذای گرم و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. استفاده می‌کنند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی لرستان در ادامه گفت: در حال حاضر ۷۵۳ کودک بی‌سرپرست و بدسرپرست تحت پوشش این سازمان هستند.

کریمیان بیان کرد: از این تعداد ۶۴۸ کودک امدادبگیر هستند که به دلیل نداشتن سرپرست یا بدسرپرستی مرد، خانواده‌های سببی و نسبی نگهداری می‌شوند و ماهیانه ۴۲۰ هزار تومان کمک هزینه نگهداری به آن‌ها پرداخت می‌شود.

وی عنوان کرد: همچنین ۱۰۵ کودک ساکن در مراکز شبانه‌روزی سازمان داریم که ماهیانه ۳۷۰ هزار تومان به‌عنوان یارانه نگهداری به این مراکز پرداخت می‌شود.

معاون امور اجتماعی بهزیستی لرستان گفت: هم‌اکنون ۸ مرکز نگهداری کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست صفر تا ۱۸ سال دخترانه و پسرانه تحت نظارت بهزیستی استان هستند.

کریمیان یادآور شد: مراکز فوق در خرم‌آباد، پل‌دختر، الیگودرز، بروجرد و دورود فعال هستند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کودک بدسرپرست سازمان بهزیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۲۹۸۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۷۸ کودک بهزیستی زنجان تحت حمایت حامیان قرار دارند

روح الله خدابنده لو مدیرکل بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه  ۶۷۸ کودک بهزیستی زنجان تحت حمایت حامیان قرار دارند گفت: این ۳۰۰ کودک و نوجوان تحت پوشش خدمات دفتر مراقبت در خانواده قرار دارند، به صورت ماهیانه امداد مالی دریافت می کنند همچنین از چرخه خدمات آموزشی و حمایتی بهزیستی نیز برخوردار هستند.

وی اضافه کرد: در طرح حامی، اگر خیرین تمایل داشته باشند می‌توانند مشارکت‌های خود را بدون واسطه به دست جامعه هدف برسانند.

این مسوول یادآور شد: خانواده‌هایی هستند که چند فرزند مستعد برای ادامه تحصیل دارند اما سرپرست خانوار به دلایلی نمی‌تواند از عهده پرداخت مخارج تحصیل فرزندانش برآیند که در چنین شرایطی، خیرین وارد عمل می‌شوند و با بررسی شرایط، با واسطه و یا به صورت مستقیم، مخارج تحصیل این کودکان را تقبل می‌کنند.

به گفته خدابنده لو، در راستای شفاف سازی نحوه توزیع مشارکت های مردمی، تمامی اقلام توزیع شده در بین مددجویان در سامانه ارمغان بهزیستی ثبت می شود.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان یادآور شد: موسسه‌های خیریه همواره در کنار بهزیستی بوده و همکاری خوبی نیز دارند و تمامی پویش های همدلی با همکاری موسسه‌های خیریه تحت نظارت بهزیستی اجرا می شود.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • توزیع بیش از ۸ میلیارد ریال فطریه میان مددجویان بهزیستی البرز
  • فرزندان این گروه از خدمت سربازی معاف می‌شوند
  • «صفر» شدن تعداد زنان سرپرست خانوار پشت نوبت حمایت بهزیستی
  • یکی از فرزندان ذکور زنان سرپرست خانوار از سربازی معاف می شوند
  • معافیت یکی از فرزندان ذکور زنان سرپرست خانوار از خدمت سربازی
  • ۶۷۸ خیر حامی کودکان تحت حمایت بهزیستی هستند
  • اوتیسم؛ اختلالی که ناشناخته ماند
  • ۶۷۸ کودک بهزیستی زنجان تحت حمایت حامیان قرار دارند
  • ۶۷ هزار نفر مستمری بگیر زیر پوشش بهزیستی آذربایجان‌غربی
  • ۴ هزار جوان ۱۸ ساله در آرزوی مستقل شدن هستند