Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران، با بیان اینکه در برخی مناطق ۲۲ گانه تهران به صورت پراکنده تراکم فروشی خارج از ضابطه طرح تفصیلی هنوز مشاهده می‌شود، گفت: در تلاش برای به صفر رساندن این تخلف هستیم. تاریخ انتشار: 07:05 - 20 بهمن 1398 - کد خبر: ۵۹۴۵۱۹ محمد سالاری رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران در گفتگو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان، با بیان اینکه تراکم فروشی به معنای شهر فروشی در تهران به حداقل ممکن رسیده است، گفت: در بررسی دقیق این معضل باید بررسی کنیم که آیا فروش تراکم در چارچوب طرح تفصیلی شهر تهران و بر اساس ضوابط و مقررات این طرح بوده یا خیر تا بتوان در خصوص تخلف بودن یا نبودن آن اعمال نظر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی با بیان اینکه واقعیت این است که ما در این دوره مدیریت شهری تراکم فروشی خارج از ضوابط طرح تفضیلی شهر تهران نداشته ایم یا بسیار اندک بوده است، افزود: در دوره گذشته ما شاهد این رویکرد بوده ایم که مناطق ۲۲ گانه یا در شورا‌های معماری مناطق یا به ویژه در کمیسیون ماده ۵ با رویکرد درآمد زایی پرونده بارگذاری‌های قابل توجهی مازاد بر سقف مقرر در چارچوب طرح تفصیلی تصمیم گیری می‌شد که ما در این دوره در راستای ایفای نقش نظارتی ورود جدی به این موضوع داشته ایم و اکنون این معضل به شدت کاهش یافته است.   سالاری با تاکید بر اینکه اکنون در کمیسیون ماده ۵ به ندرت پرونده‌هایی در حوزه تراکم فروشی داشته ایم، تصریح کرد: در خصوص این پرونده‌ها تلاش بر این است تا به لحاظ سرانه‌های خدماتی مشکلی ایجاد نشود، اما در مناطق ۲۲ گانه شهر تهران در همین دوره هم شاهد بودیم که مجموعه‌ای از تصمیم گیری‌ها اتخاذ می‌شد که به طور مثال به برخی املاک اضافه بنا یا مازاد بر سقف طرح داده می‌شد که ما به عنوان کمیسیون معماری ورود جدی به آن‌ها داشته ایم.   شهرفروشی با تصمیم برخی شهرداران   این عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه خوشبختانه اکنون ۷۰ الی ۸۰ درصد رویکرد معیوب قبلی اصلاح شده و اندک پرونده‌هایی با رویکرد قبلی ادامه پیدا می‌کند، گفت: بعضا در مناطقی شاهد رویکرد‌های معیوب در حوزه تراکم فروشی بوده ایم که محدوده اختیارات شورا‌های معماری یا شورا‌های توافقات مناطق که شهرداران مناطق با مدیران مجموعه مسئول تصمیم گیری در خصوص آن‌ها بوده اند. بیشتر بخوانید: چرا مردم تمایلی به فعال سازی رمز‌های پویا ندارند؟   وی ادامه داد: طی طرحی که به تصویب شورای شهر رسید شهرداری تهران را موظف کردیم تا حدود اختیارات دقیق این شورا‌ها را مطرح کرده تا در نهایت خط بطلان عمیقی بر روی شهر فروشی کشیده شود.   سالاری با بیان اینکه تراکم فروشی طبق طرح تفصیلی شهر تهران باید انجام شود، گفت: براساس این طرح و ضوابط حاکم شهرداری می‌تواند اجازه ساخت بنا بدهد تا پول تراکم یا عوارض مازاد تراکم را دریافت کند.   فروش مازاد تراکم در چارچوب طرح تفصیلی الزام است   وی ادامه داد: مازاد تراکم در چارچوب طرح تفصیلی الزام است و نمی‌توانند مصوبه شورای عالی معماری شهر تهران را در این باره نقض کند.   رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شهر تهران یادآور شد: تراکم فروشی با ذهنیت منفی به مفهوم شهرفروشی خارج از چارچوب طرح تفصیلی اکنون بسیار کم شده، اما به طورت پراکنده در همه مناطق تهران همچنان ادامه دارد.   انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: شهرداری شهرفروشی شهرداری تراکم فروشی خارج مناطق ۲۲ گانه رئیس کمیسیون مازاد تراکم تصمیم گیری پرونده ها داشته ایم شهر تهران شورا ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۳۰۵۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کوتاه شدن قد و علائم قوز پشتی؛ نشانه‌هایی که احتمال ابتلا به پوکی استخوان را گوشزد می‌کند

ایسنا/خراسان رضوی عضو هیات علمی گروه روماتولوژی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: کوتاه شدن قد و علائم قوز پشتی در افراد می‌تواند نشانه‌هایی از ابتلا به پوکی استخوان باشد و در چنین شرایطی انجام سنجش تراکم استخوان جهت بررسی دقیق‌تر وضعیت بیمار، امری ضروری خواهد بود.

سیده زهرا میرفیضی ضمن بیان این مقدمه که علم روماتولوژی دانشی جدید و مربوط به طبقه‌بندی بیماری‌های روماتیسمی است افزود: این بیماری، با امراض مربوط به تخصص ارتوپد، متفاوت است.

وی ادامه داد: بیماری پوکی استخوان یا استتوپروز که از آن به عنوان بیماری خاموش یاد می‌شود معمولاً در خانم‌ها و بعد از سنین یائسگی شایع می‌شود و از آنجا که علائم بالینی واضحی نداشته، بیمار با عوارض پوکی استخوان که به شکل شکستگی ستون فقرات کمری و یا شکستگی گردن و استخوان ران است به پزشک مراجعه می‌کند. همچنین باید به بیماران در زمینه کوتاه شدن قد و علائم قوز پشتی آگاهی‌های لازم داده شود تا در صورت بروز این علائم برای انجام تراکم استخوان به پزشک روماتولوژیست، مراجعه نمایند.

دکتر میرفیضی همچنین با تأکید بر اینکه پیشگیری همواره بهتر از درمان است، افزود: خانم‌هایی که در معرض ابتلا به بیماری پوکی استخوان هستند، پس از انجام ارزیابی تراکم استخوان باید با توجه به سن و میزان پوکی استخوان، رژیم‌های غذایی حاوی کلسیم و ویتامین D را دریافت و مصرف شیر و یا درمان‌های دارویی را در برنامه زندگی خود قرار دهند.

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی مشهد، این فوق تخصص روماتولوژی ضمن تاکید بر نقش مؤثر رسانه‌ها در آگاه‌سازی مردم نسبت به بیماری فوق افزود: برخی بیماران مبتلا به پوکی استخوان، در مرحله شکستگی استخوان، ستون فقرات، گردن و استخوان ران قرار دارند که در این شرایط برای بیماران درمان‌های سنگین مورد نیاز است، پس بهتر است که اقدامات درمانی زودتر برای فرد آغاز شود.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • بررسی و تعیین تکلیف ۱۵ پرونده در کمیسیون ماده ۵ استان آذربایجان‌غربی
  • کوتاه شدن قد و علائم قوز پشتی؛ نشانه‌هایی که احتمال ابتلا به پوکی استخوان را گوشزد می‌کند
  • ۱۶ میلیارد تومان حراج خرده فروشی سازمان اموال تملیکی استان تهران ثبت شد
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • تزریق ۲۰۷ میلیون مترمکعب آب به سفره زیر زمینی
  • سامانه بارشی امروز از زنجان خارج می‌شود
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • ضابطه مندی معاینه فنی تهران برای خودروهای پلاک شهرستان در پایتخت
  • لزوم ضابطه‌مند کردن داشتن معاینه فنی تهران برای تردد در پایتخت 
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق