Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا، نشست خبری فیلم «من می‌ترسم» با حضور بهنام بهزادی (کارگردان)، مجید جعفری، یگانه رفتاری، پوریا رحیمی سام و ستاره پسیانی (بازیگران) و برخی دیگر از عوامل در سالن رسانه‌های پردیس ملت برگزار شد.

ایلیا محمدی نیا (منتقد) در ابتدای این نشست درباره این فیلم بیان کرد: سینمای اجتماعی در سال‌های اخیر با تنوع موضوعی مواجه شده که در بطن مسائل اقتصادی شکل گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما مهم‌تر این بوده که فیلمسازی این مسایل را شناسایی کند. در این اثر بهزادی بدون اینکه به ورطه شعارزدگی بیفتد، توانسته مسایل مورد نظرش را بیان کند. جان کلام فیلم نشان‌ می‌دهد که قدرت داشتن می‌تواند باعث سوءاستفاده شود و در این فیلم نیز کاراکتر اصلی با وجود اهل اندیشه بودن از قدرتی که فضای مجازی به او می‌دهد، سوءاستفاده می‌کند.

بهنام بهزادی در ادامه این نشست ضمن تشکر از همکارانش در این فیلم گفت: اگر شرایط سینمای هنری به این شکل باشد، شاید بعد از این فیلم به دنبال سینمای گیشه‌پسند بروم. البته این اثر هیچ جهت‌گیری به سینمای گیشه ندارد.

وی افزود: این فیلم از ترکیب ۲ داستان واقعی ساخته شده و کاراکترها قطعا مابه‌ازای بیرونی داشته‌اند. از ابتدای نگارش فیلمنامه این اثر، برخی بازیگران مانند خانم پسیانی را مدنظر داشتم اما مهمترین عنصر برای انتخاب بازیگر این است که بدانم از عهده نقش برمی‌آید.

پوریا رحیمی‌سام نیز در ادامه این نشست با اشاره به اولین نقش اصلی‌اش در سینما با این فیلم گفت: کار کردن با بهنام بهزادی برای من بسیار جذاب بود و پروسه همکاری‌ام با وی روند آموختن بود که بسیار از آن خرسندم. من دوست داشتم زودتر از این، اتفاق بهتری برایم رخ دهد که البته در مواقعی هم انتخاب خودم بوده است اما این شانس را داشتم که در این کارنامه لاغرم فیلم‌هایی باشد که به آنها افتخار می‌کنم.

وی افزود: مردم حتما برایم در ا‌لویت هستند و دوست دارم فیلم‌هایی بازی کنم که طیف‌های بیشتری از من‌ را ببینند اما تلاش می‌کنم در دوره‌ای که همه در اینستاگرام مانیفست می‌دهند، من‌ با فیلم‌هایم حرفم را بزنم.

ستاره پسیانی نیز در ادامه این نشست با اشاره به دومین تجربه‌ای‌ که با بهزادی داشته است، بیان کرد: برای من کار کردن با بهنام بهزادی مثل ورک شاپ است و از او یاد می‌گیرم. به نوعی گاهی تصمیم می‌گیرم، حرفه بازیگری را کنار بگذارم و زندگی در لحظه را بیاموزم.

مجید جعفری نیز درباره تجربه همکاری با بهزادی یادآور شد: من واقعا لذت بردم که چگونه بهزادی با بازیگر ارتباط برقرار می‎کند و او را به چالش می‌کشد. بازیگر در فیلم‌های بهزادی بازی نمی‌کند بلکه زندگی می‌کند.

امین جعفری نیز درباره فیلمبرداری این اثر توضیح داد: بعد از «قاعده تصادف» این دومین همکاری من با بهزادی بود و برای حضور در این فیلم از من خواست که دو ماه قبل از فیلمبرداری در دورخوانی‌ها و انتخاب لوکیشن کنارش باشم. فیلمبرداری فیلم به ظاهر ساده می‌آید اما در بطن ماجرا، کار سختی است که با تمرین‌های زیاد به آن رسیدیم.

پسیانی در پاسخ به پرسشی مبنی بر پرکار بودن و حساسیت نداشتن برای انتخاب نقش‌ها گفت: من‌ همچنان تئاتر را ترجیح می‌دهم اما مدتی است تصمیم گرفتم همان ریسک و تجربه تئاتر را در سینما هم داشته باشم و ترجیح می‌دهم همه نوع تجربه‌ای در ژانرهای مختلف مثل سینمای مستقل و حتی تجاری داشته باشم.

وی درباره انتخاب بازیگران فیلم و‌ تقدیم فیلمش به زنده‌یاد همایون خسروی دهکردی توضیح داد: من با افتخار فیلمم را به مهندس همایون خسروی دهکردی تقدیم کردم که متاسفانه جایشان در کنار ما خالی است. من کار و مرامشان را بسیار دوست داشتم. درباره انتخاب بازیگران هم باید بگویم که عمدا این گروه را کنار هم انتخاب کردم چون تلاشم این بود که با این کست نشان دهم که همه ما می‌توانیم وارد این بازی شویم.

بهزادی درباره انگیزه مهاجرت شخصیت نسیم در فیلم گفت که باید دلایل آنهایی را که مهاجرت نمی‌کنند جویا شویم نه کسانی که مهاجرت می‌کنند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: بازی جشنواره فیلم فجر مهاجرت ملت بهنام بهزادی ستاره پسیانی امین جعفری ادامه این نشست انتخاب بازیگر بهنام بهزادی فیلم گفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۳۰۶۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهترین‌های تئاتر بریتانیا معرفی شدند/ برندگان جایزه اولیویه ۲۰۲۴

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ددلاین، سارا اسنوک برای «تصویر دوریان گری»، سارا جسیکا پارکر برای «سوییت پلازا»، نیکول شرزینگر برای «سانست بلوار» و اندرو اسکات برای «وانیا» جایزه اولیویه بریتانیا را از آن خود کردند.

برندگان این جوایز عصر دیروز در رویال آلبرت هال لندن معرفی شدند.

اسنوک جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن را برای بازی خود در نقش چند شخصیتی خود در نمایش «تصویر دوریان گری» اثر اسکار وایلد از کمپانی تئاتر سیدنی دریافت کرد. این نمایشنامه همچنین جایزه بهترین طراحی صحنه و لباس را برای مارگ هورول از آن خود کرد. شرزینگر نیز عنوان بهترین بازیگر زن یک نمایش موزیکال را برای ایفای نقش نورما دزموند در احیای جدید «سانست بلوار» به کارگردانی اندرو لوید وبر برد.

جایزه بهترین کارگردانی به جیمی لوید برای «سانست بلوار» رسید و «وانیا» با بازی اندرو اسکات به عنوان بهترین احیای مجدد یک نمایش انتخاب شد.

ویل کلوز هم با جایزه بهترین بازیگر مرد برای بازی در نمایش «انگلستان عزیز» و هایدن گوین با جایزه بهترین بازیگر زن برای بازی در نقش وینستون چرچیل در «وقتی وینستون با بی سیم در انبار دونمار به جنگ رفت» رسید.

عنوان بهترین بازیگر مرد نصیب مارک گاتیس برای «انگیزه و سرنخ» شد و جایزه لندنی بهترین نمایشنامه جدید به «انگلستان عزیز» اثر جیمز گراهام در تئاتر ملی رسید.

«سانست بلوار» با کسب ۷ جایزه بزرگترین برنده شب این جایزه بود.

این مراسم همزمان با شصتمین سالگرد تاسیس تئاتر ملی بریتانیا برگزار شد. این تئاتر که توسط لارنس اولیویه تاسیس شد، امسال با نمایش‌هایش نامزد دریافت ۱۵ جایزه بود.

این جایزه، برترین افتخارِ تئاتری بریتانیا و برابر جایزه تونی در برادوی آمریکا و جایزه مولیر در فرانسه است.

کد خبر 6078839

دیگر خبرها

  • بهترین‌های تئاتر بریتانیا معرفی شدند/ برندگان جایزه اولیویه ۲۰۲۴
  • بازیگرم، نه مأمور امنیتی
  • فرار دختر جوان با پسری که او را کنیز خودش کرد | کتکم می‌زد و دست‌هایم را می‌سوزاند
  • اختلال دوقطبی چیست؟
  • دارار حیایی: پدرم تا کی می‌تواند نقش یک پسر جوان را بازی کند؟
  •  پسر امین حیایی: پدرم تا کی می‌تواند نقش یک پسر جوان را بازی کند؟
  • دارار حیایی پسر امین حیایی: پدرم تا کی می‌تواند نقش یک پسر جوان را بازی کند؟
  • پدرم تا کی باید نقش یک پسر جوان را بازی کند؟ | گفت و گوی با فرزند امین حیایی
  • دارا حیایی: پدرم تا کی می‌تواند نقش یک پسر جوان را بازی کند؟
  • ماموریت‌های اورژانس قم در سال گذشته ۱۰ درصد افزایش یافت