Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@05:52:45 GMT

نجات ۳۰هزار تن برنج از تبدیل شدن به ضایعات برنج

تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۳۰۷۲۸

نجات ۳۰هزار تن برنج از تبدیل شدن به ضایعات برنج

ایسنا/گیلان مدیر امور صنایع تبدیلی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: نوسازی ۴۷۰واحد شالیکوبی موجب شده است که از تبدیل شدن ۳۰هزار تن برنج به ضایعات جلوگیری شود.

قاسم جوادزاده در گفت وگو با ایسنا با بیان اینکه در گیلان ۱۴۲۵ واحد شالیکوبی وجود دارد که تاکنون ۴۷۰ واحد از این شالیکوبی ها به روزرسانی شده اند، گفت: نوسازی این واحدهای شالیکوبی موجب شده است که ضایعات برنج گیلان شش درصد کاهش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: نوسازی واحدهای شالیکوبی موجب می شود که از ضایعات برنج استان کاسته شود و امسال نوسازی های این واحدها ۳۰هزار تن برنج استان را از چرخه ضایعات خارج کرده است.

جوادزاده ادامه داد: طبق برنامه ریزی های انجام شده، امسال برنامه داشتیم ۲۷ واحد شالیکوبی نوسازی شوند که تاکنون این هدف در ۲۵ واحد محقق شده است و تا قبل از پایان سال همه واحدهای شالیکوبی نوسازی خواهند شد.

مدیر امور صنایع تبدیلی سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه افزایش واحدهای فراوری برنج یکی از راهکارهایی است که ارزش افزوده تولید این محصول را به برنجکاری بر می گرداند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر سه واحد فرواری برنج در استان در حال فعالیت است و تقاضای راه اندازی چنین واحدهایی در گیلان رو به افزایش است.

وی افزود: برای اینکه ارزش افزوده بیشتری از تولید برنج به شالیکاران برسد باید زنجیره برنج در استان تولید شود و هم اکنون ۱۳زنجیره برنج در حال شکل گیری است.

جوادزاده تصریح کرد: زنجیره برنج موجب رصد برنج از کاشت تا فروش این محصول می شود و در مجموع کمک خواهد تا برنج با کیفیت تر با قیمت مناسب تری به دست مصرف کننده برسد.

وی گفت: زنجیره برنج موجب برندسازی های معتبر و کاهش اختلال برنج گیلان خواهد شد و ما پیگیر هستیم تا تحقق این زنجیره در استان هر چه سریعتر اجرایی شود.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی برنج واحدهای شالیکوبی واحد شالیکوبی زنجیره برنج ضایعات برنج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۳۰۷۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوسازی بیش از ۲۶۰ هزار واحد فرسوده در کشور با همت مالکان کلید زده شد

محمد آیینی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با بیان اینکه  در اجرای نوسازی واحدهای مسکونی و بافت های فرسوده از تمامی ظرفیت های مردمی  استفاده خواهیم کرد گفت:  طی چند ماه گذشته با استفاده از مشارکت های مردمی توانسته ایم ۲۵ هزار واحد در بافت‌های فرسوده کشور نوسازی کنیم.

وی افزود: هم‌اکنون نوسازی بیش از ۲۶۰ هزار واحد در کشور شروع شده است که بیش از ۸۲ هزار واحد در کشور بهره برداری شده است.

آیینی  اظهار کرد:  امسال شرکت بازآفرینی شهری ایران، نوسازی ۱۵۰ هزار واحد جدید و بهره برداری از ۱۰۰ هزار واحد نوسازی در سطح کشور را در دستور کار دارد.

وی یادآور شد: طبق برنامه ریزی هایی که انجام داده ایم فرآیند ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکن  فرسوده را آغاز خواهیم کرد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • ۲۵ هزار واحد نوسازی شده در بافت‌های فرسوده تکمیل شدند
  • کدام استان‌ها کمترین سهم را از تبدیل مجوزهای صنفی دارند؟
  • کدام استان‌ها کمترین سهم را از تبدیل مجوز‌های صنفی دارند؟
  • مودی چگونه هند را از تله فقر نجات داد؟ | تبدیل هند به پنجمین قدرت اقتصادی جهان
  • آغاز نوسازی بیش از ۲۶۰ هزار واحد در کشور
  • نوسازی بیش از ۲۶۰ هزار واحد فرسوده در کشور با همت مالکان کلید زده شد
  • آغاز نوسازی ۲۶۰ هزار واحد مسکونی در کشور
  • نوسازی ۲۶۰ هزار واحد مسکونی در کشور آغاز شده است
  • تکلیف ۴۰۰ واحد صنفی ضایعاتی کرمانشاه چه می‌شود؟
  • نوسازی ۲۶۰ هزار واحد در کشور آغاز شده است