Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-28@21:09:30 GMT

اعطای جایزه ویژه به برگزیدگان موفق کاشت حلزون شنوایی

تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۳۱۴۱۳

اعطای جایزه ویژه به برگزیدگان موفق کاشت حلزون شنوایی

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد اجل لوئیان مدیرعامل بنیاد بخشش، در جمع اعضای کارگروه همایش گرامیداشت روز جهانی شنوایی که در دفتر مرکزی این بنیاد تشکیل شد، گفت: در این همایش جایزه ویژه «بخشش» به یکی از برگزیدگان کاشت حلزون شده ای که از سوی کارگروه انتخاب نخبگان کاشت شده برگزیده می شود، اهدا خواهد شد.

وی افزود: در نظر است این جایزه همه ساله در همایش گرامی داشت روز جهانی شنوایی که از سوی مجموعه خیریه بخشش برگزار می شود به عزیزان کاشت شده موفق اهدا گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جایزه پیش بینی شده ۵ سکه تمام بهار آزادی برای برگزیده این دوره است که در همایش یاد شده اهدا می شود.

شرایط جایزه ویژه بخشش

۱. موفقیت علمی، تحصیلی شامل مقطع تحصیلی، نوع دانشگاه و رشته، مقالات مرتبط و...
۲. موفقیت ورزشی شاملکسب مقام  استانی، کشوری، آسیایی و جهانی و... 
۳. موفقیت هنری شامل برگزاری نمایشگاه ها، نقاشی، هنرهای تصویری و...
۴. موفقیت شغلی شامل راه اندازی استارت آپ، کسب و کارهای نوین و خرد و...
۵. دیگر سوابق موفقیت و افتخارات شامل اختراعات، تالیفات و...

به همین منظور از کاشت شدگان عزیزی که واجد شرایط فوق هستند  دعوت می شود رزومه خود را حداکثر تا ۳۰ بهمن ۹۸ با مستندات و مدارک مربوطه به دفتر بنیاد از طریق شبکه های اجتماعی و یا آدرس درج شده در سایت بنیاد بخشش(https://bakhshesh.ir/) ارسال نمایند.

مدیر عامل بنیاد خیریه شنوایی بخشی شفا افزود: در این همایش همچنین از چهره ماندگار کاشت حلزونی شنوایی کشور و پزشکان، متخصصین نیک اندیش و خیرین گرانقدر حوزه سلامت و سفیران بنیاد «بخشش» تجلیل خواهد شد.

اجل لوئیان، به شعار روز جهانی شنوایی۲۰۲۰  با عنوان «اجازه ندهید کم شنوایی شما را محدو کند»، اشاره کرد و افزود: این شعار که از سوی سازمان بهداشت جهانی اعلام گردیده به منظور بالا بردن سطح آگاهی مردم و نشان دادن عواقب افت شنوایی درمان نشده انتخاب شده است.

این متخصص گوش و حلق و بینی و کاشت حلزونی اظهار داشت: حدود ۳۶۰ میلیون نفر در جهان دچار کم شنوایی شدید هستند و یک در هزار نوزادان با ناشنوایی به دنیا می آیند.

اجل لوئیان اضافه کرد: در حال حاضر ۱۲ مرکز رسمی کاشت حلزون در کشور وجود دارد که برای حدود ۱۲ هزار نفر طی ۲۶ سال گذشته کاشت حلزون انجام شده است.

مدیرعامل بنیاد خیریه بخشش تصریح کرد: در سال های اخیر در ایران هیچ کودک ناشنوایی نیست که به دلیل ناتوانی مالی از کاشت حلزون محروم شده باشد و پس از اهدا رایگان پروتز توسط دولت، در صورتی که خانواده از پرداخت فرانشیز درمان ناتوان باشند هزینه ها توسط خیرین، بنیاد خیریه بخشش و سازمان بهزیستی پرداخت میگردد.

روز جهانی شنوایی هر سال در سومین روز از سومین ماه میلادی(۱۲ اسفند) بر گزار می شود. این روز در سال ۲۰۰۷ میلادی در اولین کنفرانس بین المللی پیشگیری و توانبخشی اختلال شنوایی در شهر پکن با هدف با لا بردن آگاهی و ترویج مراقبت از گوش و شنوایی در سراسر جهان توسط سازمان بهداشت جهانی نامگذاری شد.

شعار امسال روز جهانی شنوایی با عنوان «اجازه ندهید کم شنوایی شما را محدود کند»، انتخاب شده است.

اولین همایش گرامی داشت این روز، در سال گذشته نیز از سوی بنیاد بخشش و همکاری وزارت بهداشت، سازمان بهزیستی، انجمن شنوایی شناسی، صدا و سیمای جمهوری اسلامی، انجمن علمی گوش و حلق و بینی، انجمن احیای شنوایی و موسسات خیریه بزرگ کشور همچون بنیاد احسان برکت ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و مجمع خیرین سلامت کشور و نیز شرکت های تامین کننده پروتزهای کاشت حلزون در سالن همایش های رازی برگزار شد.

کد خبر 4848151

منبع: مهر

کلیدواژه: کاشت حلزون شنوایی ناشنوایی وزارت بهداشت ویروس کرونا وزارت بهداشت سرطان سعید نمکی دارو سازمان غذا و دارو درمان ناباروری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بیمارستان بیماری های واگیر بارداری ریسک بیماری قلبی عمل جراحی نوزاد روز جهانی شنوایی بنیاد خیریه جایزه ویژه خیریه بخشش کاشت حلزون بنیاد بخشش کم شنوایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۳۱۴۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حسینی: برای بازی در تیم ملی لحظه شماری می‌کردم/ بازی سختی را بردی

به گزارش خبرنگار مهر، سید حسین حسینی پس از بازگشت کاروان تیم ملی ایران از ترکمنستان و کسب پیروزی یک بر صفر مقابل این تیم در دیدار برگشت مرحله دوم انتخابی جام جهانی گفت: خدا را شکر بازی خوبی بود. موفق شدیم بازی سختی را با پیروزی پشت سربگذاریم. این بازی روی چمن فوق العاده سخت برگزار شد. تیم دیدار نسبت به بازی‌های قبل سخت و متفاوت بود.

گلر تیم ملی در واکنش به ثبت ششمین کلین شیت‌اش در تیم ملی گفت: امسال خیلی تلاش کردم در باشگاه موفق باشم ولی برای بازی در تیم ملی لحظه شماری می‌کردم، از امیر قلعه نویی تشکر می‌کنم که این فرصت را در اختیار من گذاشتند.

حسینی در ادامه در مورد شانس صعود ایران به مرحله حذفی جهانی توضیح داد: ما در جام ملت‌ها بازی‌های خوبی داشتیم، بعضی انتقادات وجود دارد که به نظرم درست نیست. هنوز هم می‌گویم حقمان نبود که بازی قطر آنطور بازی را واگذار کنیم. کمترین حقمان قهرمانی بود و تیم خیلی خوبی داشتیم و همه چیز خیلی خوب بود اما روی یک بدشانسی بازی قطر را واگذار کردیم. امیدوارم برای جام جهانی از همین الان امکانات فراهم باشد تا تیم ملی موفق شود.

سنگربان تیم ملی در پایان در مورد حضور بازیکنان جوان مانند آرشا شکوری در تیم ملی گفت: جوانگرایی در تیم ملی ساده نیست که شما همه بازیکنان را تغییر دهید. بازی در تیم ملی و باشگاهی متفاوت است. خیلی از بازیکنان باتجربه که در باشگاه عملکرد خوبی دارند، در تیم ملی نمی‌توانند عملکرد خوبی داشته باشند. قلعه‌نویی هم فکر کنم اولین‌بار بود این همه جوان دعوت کردند و امیدوارم همه آنها مثمرثمر باشند.

کد خبر 6063690

دیگر خبرها

  • اعطای جایزه به رانندگان قانونمند
  • نایب قهرمانی مریم طوسی در دوومیدانی جایزه بزرگ آفریقای جنوبی
  • نایب قهرمانی طوسی در رقابت‌های دو و میدانی جایزه بزرگ آفریقای جنوبی
  • نایب قهرمانی مریم طوسی در مسابقات جایزه بزرگ آفریقای جنوبی
  • اهدای یک جایزه ویژه به نویسنده «داستان آمریکایی»
  • حسینی: برای بازی در تیم ملی لحظه شماری می‌کردم/ بازی سختی را بردی
  • جایزه ویژه به ستاره پرسپولیس پس از تاریخ‌سازی
  • بازدید مدیرعامل بنیاد رودکی از جشنواره نوروزی برج آزادی
  • «آخرین شیهه ...» از ایتالیا جایزه گرفت
  • «آخرین شیهه...» یک جایزه ویژه زنان گرفت