Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت:: از سهم 270 میلیارد تومان تسهیلات پایدار روستایی جهاد کشاورزی استان 202 میلیارد تومان را جذب و در زمینه پروژه‌های مختلف هزینه کرده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، جعفری صبح امروز در دیدار مدیران و مسئولان جهاد کشاورزی استان با نماینده ولی فقیه در کردستان اظهار کرد: در بحث کود شیمیایی با پیگیری‌هایی که داشتیم علیرغم مشکلاتی که در این حوزه در سطح کشور داشتیم در استان عملکرد بسیار خوبی داشته‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: در مجموع در زمینه واردات کود به استان 5 درصد بیشتر از سال گذشته انجام گرفته و این به واسطه تلاش و پیگیری‌های لازمی است که در این حوزه انجام میگیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان تصریح کرد: در زمینه کود اوره 14 درصد بیشتر از سال گذشته به استان وارد شده امیدواریم با نگاه ویژه مسئولان واحد پتروشیمی کردستان بتواند خط تولید کود اوره را راه‌اندازی کند.

وی عنوان کرد: دومین گلخانه در بیجار تعیین تکلیف شده است که امیدواریم در کنار گلخانه صادق آباد شروع به کار کند 46 میلیارد تومان تسهیلات بانکی در کنار حمایت‌های دولتی برای ایجاد و راه‌اندازی این واحد گلخانه‌ای پرداخت شده است.

وی اذعان کرد: مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی به عنوان یکی از مجموعه‌های دولتی اقدامات بسیار خوبی در زمینه آموزش و تحقیقات کاربردی انجام داده است.

وی گفت: همزمان با دهه فجر امسال یک‌هزار پروژه با اعتباری بالغ بر 147 میلیارد و 800 میلیون تومان که بخشی از آن اعتبار دولتی، تسهیلات بانکی و آورده سرمایه‌گذار بوده در استان به بهره‌برداری و یا در دست افتتاح است.

وی خاطرنشان کرد: این طرح‌ها در کنار ایجاد اشتغال جدید توانسته برای بیش از 1370 نفر تثبیت شغل داشته است.

وی با بیان اینکه 827 پروژه با 87 میلیارد تومان در بخش دامپروری اجرا شده است، گفت: در همین راستا با اجرای این تعداد طرح دامپروری برای یک‌هزار و 266 شغل ایجاد شده است.

وی افزود: عمده اعتباراتی که برای اجرای این پروژه‌ها هزینه شده است از محل اعتبارات پایدار روستایی بوده است.

وی تصریح کرد: از سهم 270 میلیارد تومان تسهیلات پایدار روستایی جهاد کشاورزی استان توانست 202 میلیارد تومان را جذب کند.

وی اذعان کرد: پرداخت این تسهیلات با درصد پایین‌تر از حد معمول بانک‌ها فرصت بسیار خوبی را برای توسعه بخش کشاورزی در استان فراهم کرد و الان هم چندین پروژه بزرگ در حوزه دامپروری در استان در دست اجرا و به زودی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: در بخش تولیدات گیاهی 138 پروژه با صرف اعتباری بالغ بر 16 میلیارد و 700 میلیون تومان بیش از 400 فرصت شغلی را در استان ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه همزمان با دهه فجر از 17 پروژه در حوزه آب و خاک بهره‌برداری شد، گفت: بهره‌برداری از این تعداد پروژه 25 فرصت شغلی جدید ایجاد و موجب تثبیت بیش از 400 شغل در استان شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان اضافه کرد: یکی از چالش‌ها و نقص‌هایی که در استان کردستان همواره مورد انتقاد و مطالبه بود موضوع نبود صنایع تبدیلی در بخش‌های مختلف از جمله کشاورزی است.

وی با اشاره به اینکه توسعه صنایع تبدیلی در استان از اولویت‌های مهم‌ سازمان جهاد کشاورزی است، اذعان داشت: طی چند سال اخیر با توجه به عزم بسیار خوبی که در این راستا ایجاد و ضمن افزایش ظرفیت سردخانه‌ها، سیلوها و غیره اقدامات بسیار خوبی انجام گرفته است.

وی گفت: ایجاد گلخانه‌های کوچک مقیاس در روستاهای استان از برنامه‌های جهاد کشاورزی است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه ضریب بهره‌مندی جمعیت روستایی از گاز طبیعی در استان بالاست امکانات و ظرفیت‌ لازم برای عملیاتی شدن این مهم فراهم است.

انتهای پیام/2330/71

منبع: فارس

کلیدواژه: کردستان کشاورزی تسهیلات کود شیمیایی میلیارد تومان تسهیلات پایدار روستایی رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان جهاد کشاورزی استان جهاد کشاورزی بهره برداری بسیار خوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۳۱۸۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت بنیاد مسکن اردبیل در ساخت ۵۸۰۰ واحد نهضت ملی مسکن

به گزارش خبرنگار مهر، حامد کیخسروی ظهر یکشنبه در دیدار با فرماندار شهرستان مشگین شهر اظهار کرد: بنیاد مسکن در کنار ساخت مسکن روستایی و اجرای طرح های عمران و آبادانی روستاها در طرح نهضت ملی مسکن نیز در شهرها مشارکتی جدی دارد و عملیات ساخت واحدها با سرعت و رعایت اصول کیفی در حال انجام است.

وی به شرایط مناسب و مطلوب خدمات ارائه شده در مشگین شهر اعم از روستاها و شهرها اشاره و خاطرنشان کرد: در مشگین شهر فعالیت های خوبی را با همکاری خیرین در ساخت مسکن محرومان شاهد بودیم که ۸۳ واحد تاکنون اجرایی شده و سایر واحدهای احداثی نیز با تلاش مضاعف در حال انجام است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل تلاش خیرین مسکن ساز در مناطق مختلف استان را یادآور شد و بیان کرد: خیرین خوشنام در شهرهای مختلف به ویژه مشگین شهر برای ساخت سرپناه گروه های آسیب پذیر و محروم جامعه ورود پیدا کرده اند که جای دارد از دستگاه های خدمات رسان و حمایتی در تکمیل و تحویل این واحدها قدردانی کنیم.

کیخسروی افزود: سال گذشته بنیاد مسکن استان اردبیل ۲۴۰ پروژه را با اعتباری بالغ بر ۳۸۵ میلیارد تومان در مناطق روستایی اجرایی کرده و امسال نیز هدفگذاری ما تکمیل پروژه های نیمه تمام در روستاهاست.

وی گفت: در کنار طرح مقاوم سازی مسکن روستایی طرح هادی نیز در روستاها با برنامه ریزی انجام شده اجرایی می شود و در برخی از مناطق نیز بازنگری این طرح ها شرایط مطلوبی را در فرآیند اجرایی رقم زده است.

مدیرکل بنیاد استان اردبیل تصریح کرد: امسال سهمیه استان اردبیل در حوزه مقاوم سازی مسکن روستایی ۷ هزار و ۵۰۰ واحد است که با پرداخت تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی به روستائیان با نرخ پائین و اقساط بلندمدت شاهد انگیزه مضاعف در نوسازی واحدهای مسکونی روستایی هستیم.

کیخسروی تنوع خدمات بنیاد مسکن را به عنوان یک نهاد عمومی غیردولتی یادآور شد و بیان کرد: همکاری خوبی را با دهیاری ها و نهادهای عمران روستایی شاهدیم و امسال حجم عملیات بنیاد مسکن به ویژه در روستاهای محروم بالا بوده و انتظار می رود بخش عظیمی از این فعالیت ها در فصل کاری به سرانجام برسد.

وی از حمایت های فرماندار مشگین شهر قدردانی کرد و گفت: هم در بحث حساب ۱۰۰ امام و هم همراهی خیرین و سایر نهادهای حمایتی و انگیزش مضاعف دهیاران در روستاها اقدامات فرمانداری مشگین شهر مطلوب بوده و قطعا امسال نیز دستاورد آن ثمربخش خواهد بود.

انتهای پیام

کد خبر 6084374

دیگر خبرها

  • طرح هادی در ۶۰ درصد روستاهای ایجرود اجرا شد
  • بهره برداری از ۱۱ جایگاه سوخت کوچک مقیاس تا پایان تابستان امسال
  • سپاه عاشورا ۶۱ طرح رفع تنش آبی در روستاها اجرا می‌کند
  • سند نقشه راه کشاورزی در استان همدان برای نخستین بار در کشور تدوین شد
  • جهش تولیدات کشاورزی همدان از مسیر مولدسازی روستاها می‌گذرد
  • مشارکت بنیاد مسکن اردبیل در ساخت ۵۸۰۰ واحد نهضت ملی مسکن
  • دنیای کوچک ایتا
  • میانگین مقاوم سازی مسکن در اردبیل ۶۴ درصد است
  • ۷۵۰۰ مسکن روستایی در اردبیل امسال مقاوم‌سازی می‌شود
  • آغاز عملیات جهش تولید در روستا‌های استان همدان