Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان گفت: ارزیابی و غربالگری نوآموزان پیش‌دبستانی در استان در سال‌جاری نسبت به سال ۹۴ رشد ۳۰۰ درصدی داشته است.

خلیل رنجبر امروز در گفتگو با خبرنگار فارس در سنندج، به مناسبت گرامیداشت دهه‌ی مبارک فجر، اقدامات و موفقیت‌های حوزه آموزش و پرورش استثنایی کردستان در سال تحصیلی ۹۸-۹۷ را تشریح کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی توسعه کمی و کیفی ارزیابی و سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان پیش دبستانی را یکی از برنامه‌های اولویت‌دار در این حوزه برشمرد و گفت: ارزیابی و غربالگری اولیه از 3600 نفر در سال 1394 به بیش از 12 هزار نفر در سال تحصیلی جاری افزایش یافته و رشد بیش از 300 درصدی داشته است.

رییس آموزش و پرورش استثنایی استان با بیان اینکه کردستان برای سومین سال متمادی در حوزه‌های آموزشی، پرورشی، توانبخشی و اجرای طرح خدمات حمایتی رتبه برتر کشور را کسب کرده است، گفت: پوشش صدرصدی در سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی 27 هزار و 222 نوآموز بدو ورود به دبستان از مهم‌ترین فعالیت‌های انجام شده در آموزش و پرورش استثنایی استان است.

رنجبر به تشریح سایر اقدامات این حوزه پرداخت و تأمین هزینه برای خدمات توانبخشی رایگان به دانش‌آموزان با نیازهای ویژه، خرید دستگاه شنوایی سنجی، پرداخت هزینه سرویس ایاب و ذهاب و راه‌اندازی سامانه‌ی جامع بهداشتی را از شاخص‌های عملکردی حوزه آموزش و پرورش استثنایی برشمرد.

وی با اشاره به تهیه بسته تخصصی آموزشی ویژه دانش‌آموزان دیرآموز پایه اول برای نخستین بار در کشور توسط آموزش و پرورش استثنایی و معاونت آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش استان بیان کرد: اجرای آزمایشی این طرح برای 230 نفر از دانش‌آموزان پایه اول دوره ابتدایی نواحی یک و دو آموزش و پرورش شهرستان سنندج در حال اجراست‌.

وی با اشاره به پنج پروژه ساخت و ساز در حوزه آموزش و پرورش استثنایی استان گفت: مرکز آموزشی، پرورشی و توانبخشی 12کلاسه خیرساز دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در شهرستان سقز به مرحله بهره‌برداری رسیده است و مرکز بهاران مریوان نیز با پیشرفت فیزیکی 30 درصد در حال اجراست.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان در ادامه با بیان اینکه در شهرستان سنندج نیز پروژه مرکز آموزشی، پرورشی و توانبخشی 10 کلاسه نوآوران با پیشرفت فیزیکی 60 درصد در حال ساخت است، افزود: همچنین در این شهرستان ساخت سالن ورزشی فرهنگی ویژه معلولین شروع شده و پروژه مرکز آموزشی، پرورشی و توانبخشی ویژه دانش‌آموزان اتیسم نیز در حال انعقاد قراداد است.

رنجبر خاطر نشان کرد: پرداخت بیش از 50 میلیون تومان به 169 دانش‌آموز با نیاز ویژه دوره‌های تحصیلی پیش‌دبستانی، آمادگی، ابتدایی، متوسطه پیش حرفه‌ای و حرفه‌ای بابت خدمات بستری وجراحی از دیگر اقدامات انجام شده است.

وی اعلام کرد: داروهای مستمر، آزمایش‌های پزشکی، سونوگرافی، آندوسکوپی، آنژیوگرافی، ام.آر.آی،  عینک، تبلت، اندام مصنوعی، رادیولوژی، اکو، نوارمغز، پروتز، اورتز، اسپیلنت، ویلچر، واکر، عصا، کفش‌های طبی، سمعک و کاشت حلزون در سال گذشته از دیگر عملکردهای حوزه آموزش و پرورش استثنایی استان است.
انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۲

منبع: فارس

کلیدواژه: آموزش کردستان رشد دانش آموزان آموزش و پرورش استثنایی استان حوزه آموزش و پرورش استثنایی نوآموزان پیش پیش دبستانی مرکز آموزشی دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۳۲۳۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۵۰ درصدی قیمت کتاب‌های درسی برای سال تحصیلی جدید

در حالیکه ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۳ ـ ۱۴۰۴ برای دانش‌آموزان پایه‌های دوم تا ششم ابتدایی، هشتم و نهم دوره متوسطه اول، یازدهم و دوازدهم دوره متوسطه دوم همچنین پایه‌های تحصیلی آمادگی ۲ (استثنایی)، اول ۲ (استثنایی)، اول ۳ (استثنایی) و اول تکمیلی (استثنایی) از امروز (چهارشنبه پنجم اردیبهشت) آغاز شده، قیمت کتاب‌های درسی پایه‌های تحصیلی به جزء پایه‌های ورودی هفتم و دهم اعلام شده است.

دانش‌آموزان برای ثبت سفارش کتاب‌های درسی باید به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به‌نشانی my.Gov.ir یا پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش به‌نشانی my.medu.ir یا سامانه irtextbook.ir مراجعه کنند.

لازم به ذکر است ثبت سفارش کتاب‌های درسی پایه اول دبستان، آمادگی ۱ (استثنایی)، اول ۱ (استثنایی) و اول مقدماتی(استثنایی) از دهم تیر آغاز شده و تا ۹ شهریور ۱۴۰۳ ادامه دارد.

این در حالیست که دانش‌آموزان و اولیاء آنان، در صورت تمایل می‌توانند از طریق سامانه مذکور نسبت به ثبت سفارش انفرادی اقدام کنند و برای ورود به سامانه کد ملی دانش‌آموز، نام کاربری و۶ رقم سمت راست شماره سریال شناسنامه دانش‌آموز، "رمز عبور" ورود به سامانه است.

دانش آموزان اتباع باید به جای کد ملی، کد اتباع در سامانه سیدا و به جای شماره سریال شناسنامه، ۶ رقم یک (۱۱۱۱۱۱) وارد کنند.

کتاب‌های درسی دانش‌آموزان تمامی دوره‌های تحصیلی، از طریق مدرسه محل تحصیل آنان که در سفارش دانش‌آموز قید شده است، توزیع می شود.

قیمت کتاب‌های درسی به گفته مسئولان وزارت آموزش و پرورش، به طور میانگین ۵۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش دارد.

بدین ترتیب قیمت کتاب‌های درسی در پایه تحصیلی اول ابتدایی ۷۱ هزار تومان است که این رقم برای ششمی‌ها ۱۰۲ هزار تومان تعیین شده است.

هچنین قیمت کتاب‌های درسی پایه هشتم برای دانش‌آموزان دختر ۱۴۹ هزار تومان و برای دانش‌آموزان پسر ۱۵۲ هزار تومان، پایه نهم ۱۵۷ هزار تومان و پایه یازدهم رشته ریاضی فیزیک ۲۱۱ هزار تومان، دوازدهم ریاضی و فیزیک ۱۶۴ هزار تومان؛ علوم تجربی یازدهم و دوازدهم نیز به ترتیب ۲۰۲ و ۱۵۴ هزار تومان است که این رقم برای پایه یازدهم و دوازدهم رشته علوم‌انسانی ۱۸۵ و ۱۶۷ هزار تومان و برای یازدهمی‌ها و دوازدهمی‌های رشته علوم و معارف اسلامی نیز به ترتیب ۲۴۱ و ۲۱۸ هزار تومان اعلام شده است.

قیمت کتابهای پایه‌های هفتم و دهم متعاقبا اعلام می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • ۱۵ هزار دانش‌آموز ایلامی در مرحله اول آزمون سراسری شرکت کردند
  • پیش بینی ۵۲ میلیارد اعتبار در حوزه عمرانی آموزش و پرورش رزن
  • وعده تأمین اینترنت برای روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور
  • تاکید بر برنامه ریزی مدون در حوزه های فرهنگی و اعتقادی دانش آموزان فیروزکوه
  • ۵۰ حوزه امتحان نهایی در استان سمنان تجهیز شده است
  • افزایش ۵۰ درصدی قیمت کتاب‌های درسی برای سال تحصیلی جدید
  • نگاه ویژه به ارتقای شاخص‌های آموزشی در سفر رئیس‌جمهور به سمنان
  • طرح «ایران دیجیتال» در کردستان اجرا می‌شود
  • 44 هزار دانش آموز کردستانی سفیر سلامت
  • شرایط مناسب برای برگزاری امتحانات‌نهایی در مهاباد مهیا شود