Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/همدان رئیس امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان اسدآباد گفت: از ۶۳ مجتمع آبرسانی در استان ۱۰ مجتمع در شهرستان اسدآباد در دست اجرا بوده و یا به بهره برداری رسیده که تکمیل این مجتمع های آبرسانی در اولویت اول شرکت آب و فاضلاب روستایی اسدآباد قرار دارد.

احد احدی‌ایمان در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در ۱۰۲ روستای شهرستان ۷۶ روستا تحت پوشش خدمات آب و فاضلاب روستایی قرار گرفته که ۹۲ درصد جمعیت روستاها را شامل می شود که بالاتر از میانگین استان و کشور است و باقی روستاها که عمدتاً زیر ۳۰ خانوار هستند، با توجه به اعتبارات و برنامه ریزی های این امور در سالیان آینده به خدمات آب و فاضلاب ملحق می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در سالجاری روستاهای کمک سفلی و علیا و پیفانج به جمع روستاهای تحت پوشش شهرستان اضافه شده اند، افزود: تعداد ۱۹ روستا به صورت فوریتی نیاز به بازسازی و نوسازی تأسیسات آبرسانی شامل تأمین آب، انتقال، ذخیره و توزیع دارند که برنامه عملیاتی آن تهیه و طراحی شده و در انتظار ابلاغ اعتبارات هستیم تا به صورت ویژه پروژه های پیش بینی شده اجرایی شود و به بهره برداری برسد.

احدی‌ایمان میزان اعتبار مورد نیاز برای تکمیل مجتمع های آبرسانی و تک روستایی شهرستان را حداقل افزون بر ۳۵ میلیارد تومان برشمرد و تصریح کرد: در سالجاری پروژه های متعددی در حوزه آب و فاضلاب روستایی شهرستان در دست احداث بوده که حفاری و تجهیز چاه های عمیق مکانیکی روستاهای موسی آباد، حسن آباد و بادخوره، تکمیل مجتمع آبرسانی النجه گنجه شامل تجهیز چاه های آب شرب، اجرای خطوط انتقال و پمپاژ و بهسازی مخزن روستای قاضی‌مردان از جمله پروژه های امسال در دست اجرای شهرستان است.

وی تکمیل مجتمع آبرسانی جنت آباد شامل اجرای خطوط انتقال و پمپاژ و تجهیز ایستگاه پمپاژ مخازن و چاه آب شرب احمدآباد، تکمیل مجتمع آبرسانی چنار علیا شامل خطوط انتقال و پمپاژ، تکمیل مخازن و شبکه های توزیع، آبرسانی به روستای پیفانج شامل شبکه توزیع، خطوط انتقال و پمپاژ، مخزن و ایستگاه پمپاژ و سایر تأسیسات را هم از دیگر پروژه های عمرانی در دست اجرای حوزه آب و فاضلاب روستایی شهرستان عنوان کرد و یادآور شد: از ۶۳ مجتمع آبرسانی در استان تعداد ۱۰ مجتمع در شهرستان اسدآباد در دست اجرا بوده و یا به بهره برداری رسیده اند که ۸۵ درصد جمعیت روستایی اسدآباد را شامل می شود.

این فرد مسئول با تأکید بر اینکه اولویت اول این امور برای بهینه کردن خدمات آب شرب در روستاها تکمیل و راه اندازی مجتمع های آبرسانی است، خاطرنشان کرد: از ۱۹ مجتمع آبرسانی اولویت دار استان سه مجتمع آبرسانی النجه گنجه، جنت آباد و چنار علیا در شهرستان اسدآباد از اعتبارات ملی بهره مند شده اند و به تازگی با پیگیری و مساعدت نماینده و فرماندار شهرستان دو مجتمع ترخین آباد و سیاه گله نیز از طریق سازمان برنامه و بودجه کشور به لیست مذکور اضافه شد.

وی در ادامه اظهار کرد: حسب ارتقاء و خدمات رسانی به مشترکین روستایی در سالیان اخیر شرکت آب و فاضلاب روستایی استان همدان اقدام به راه اندازی سامانه شنیداری ۱۵۲۳ برای اطلاع رسانی حوادث، ثبت شکایات، انتقادات و پیشنهادات و سیستم چاپ در محل برای کاهش تردد مردم ساکن روستاها، کاهش هزینه چاپ و توزیع، به حداقل رساندن قرائت های اشتباه راه اندازی و تأثیرات مبتنی در بهبود عملکرد مجموعه داشته است.

رئیس امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان اسدآباد افزود: از چالش های عمده این امور در خدمات رسانی بهینه می توان به تنش های اجتماعی ناشی از کاهش آبدهی و رانش چاه ها اشاره کرد که عدم تناسب سطح مطالبات مردمی با امکانات مالی و پتانسیل های آبی مزید بر علت شده است.

وی گفت: در پنج سال گذشته ۲۵ حلقه چاه از مدار خارج شده است که بخش اعظم اعتبارات عمرانی تخصیصی برای جایگزینی چاه های مذکور هزینه می شود که در صورت کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی این مسئله مرتفع خواهد شد.

احدی‌ایمان عدم تناسب اعتبارات تخصیصی با سطح مطالبات مردمی و عدم تخصیص به موقع اعتبارات به ویژه در بخش بهره برداری مصرف بی رویه آب شرب در بخش غیرشرب به ویژه استفاده غیرمجاز در کشاورزی و دامداری ها، عدم پرداخت آب بها از طرف مشترکین و مشکلات مربوط به پیگیری های قانونی آنها، مستهلک بودن تأسیسات آب شرب روستایی و هدررفت بالای آب و افزایش هزینه های نگهداری تأسیسات، فقدان بستر مناسب برای ایجاد انگیزه و جذابیت مورد نیاز برای توسعه بخش های خصوصی و جذب خیرین را از دیگر مشکلات و چالش های امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان عنوان کرد و یادآور شد: با وجود چالش های مذکور این امور با حداکثر ظرفیت منابع مادی و انسانی سعی در ارائه خدمات مطلوب به مردم قدردان روستاهای شهرستان اسدآباد و رفع کاستی ها می کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مجتمع آبرسانی شرکت آب و فاضلاب امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان تکمیل مجتمع آبرسانی خطوط انتقال و پمپاژ شهرستان اسدآباد مجتمع های آبرسانی بهره برداری راه اندازی تأسیسات آب خدمات آب چاه ها آب شرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۳۳۱۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصلاح ۸۰ کیلومتر از شبکه های آب همدان شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان، فرهاد بختیاری‌فر  افزود: ۹۸۱ کیلومتر از شبکه آب شهری استان معادل ۳۷.۲۲ درصد و ۲۸۸ کیلومتر از شبکه آب روستایی استان معادل ۷.۵ درصد نیازمند اصلاح و نوسازی است.

او با بیان اینکه نوسازی شبکه برای جلوگیری از هدر رفت آب و عبور از چالش‌های کمبود آب در این استان ضروری است، تصریح کرد: یکی از اقداماتی که با هدف کاهش میزان هدر رفت آب، به صورت مداوم در دستور کار شرکت آب و فاضلاب استان قرار دارد، بازسازی شبکه و خطوط آبرسانی است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان گفت: عملیات نوسازی شبکه توزیع و انشعاب‌های آب پس از بررسی نقاط حادثه‌خیز شبکه توزیع و با هدف کاهش هدررفت آب و تامین فشار مناسب شبکه توزیع اجرا می‌شود.

بختیاری فر گفت: در سال گذشته از میزان ۸۰ کیلومتر شبکه آب اصلاح شده، ۹.۵ کیلومتر مربوط به شبکه آب شهری و ۷۹.۶ کیلومتر از شبکه های آب روستایی استان بود.

او با تاکید بر مدیریت مصرف، تنها راه عبور از بحران کم آبی را مدیریت مصرف و صرفه‌جویی عنوان کرد از شهروندان درخواست کرد تا نسبت به صرفه جویی در مصرف آب، توجه ویژه‌ای داشته باشند.

دیگر خبرها

  • نوسازی ۸۹ کیلومتر از شبکه آب‎رسانی استان همدان
  • تامین آب روستا‌های بخش خضرآباد با اجرای فاز دوم مجتمع آبرسانی امام حسین (ع)
  • نوسازی ۱۸ هزار انشعاب آب در استان بوشهر
  • اجرای طرح هادی ۹ روستای بیله سوار با اعتبار بیش از ۱۴ میلیارد تومان
  • اجرای ۸ پروژه آبرسانی در سلطانیه
  •  نوسازی ۸۹ کیلومتر از شبکه آب‎رسانی استان همدان
  • اصلاح ۸۰ کیلومتر از شبکه های آب همدان شد
  • برنامه‌ریزی برای آبرسانی به حدود ۲۰۰ روستای کرمانشاه
  • اجرای ۸ پروژه آبرسانی در شهرستان سلطانیه
  • آبرسانی پایدار به ۷۱ روستای ایلام در دولت سیزدهم