Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، عسگر علی جوانبخت صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان که در سالن جلسات اداره کل نوسازی مدارس استان برگزار شد اظهار کرد: مهرماه امسال ۲۱ پروژه با اعتبار ۷۸ میلیارد تومان به سیستم آموزشی استان قزوین تحویل شد و در دهه فجر امسال نیز ۸ پروژه در ۳۵ کلاس درس با زیربنای سه هزار و ۹۶۵ متر مربع با اعتباری بالغ بر ۱۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان آماده سازی و تحویل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: در مجموع از ابتدای امسال بالغ بر ۹۰ میلیارد تومان پروژه در این خصوص آماده سازی و تحویل شده است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان قزوین افزود: از ابتدای تأسیس اداره کل نوسازی مدارس در استان قزوین تاکنون ۷۶۸ پروژه با زیربنای ۵۲۲ هزار و ۶۷۲ متر مربع آماده سازی شده است که ۲۴۵ پروژه و یک هزار و ۴۷۰ کلاس درس از این پروژه‌ها پس از سال ۹۲ اجرایی شده است.

۱۲ میلیارد تومان اعتبار برای خرید وسایل گرمایشی استاندارد

جوانبخت گفت: یکی از مباحثی که در سالیان گذشته به صورت جدی مورد نظر ما بوده است مسئله استاندارد سازی گرمایشی است که در سال جاری ۲۰۹ کلاس درس با گرمایش سنتی و بخاری نفتی داشتیم و ۳۳۳ کلاس درس بخاری گازی، حرارت مرکزی و پکیج را نصب کردیم و در مجموع از ابتدای امسال ۱۲ میلیارد تومان اعتبار برای استاندارد سازی گرمایشی این حوزه هزینه شده است.

وی تاکید کرد: در روستاهای به شبکه گازرسانی متصل بودند از بخاری هرمتیک و در روستاهای فاقد نعمت گاز از رادیوتورهای برقی استفاده کردیم.

مدیرکل نوسازی مدارس استان قزوین خاطرنشان کرد: از سال ۹۲ تا کنون هر ساله تعدادی از مدارس استان قزوین در این خصوص بهینه سازی شدند که طی این سال‌ها با برنامه ریزی بلند مدت توانستیم تعداد زیادی از مدارس استان قزوین را به سیستم گرمایشی نوین مجهز کنیم.

بیش از یک‌هزار کلاس درس در قزوین نیازمند استانداردسازی

جوانبخت افزود: در حال حاضر یک هزار و ۱۷۰ کلاس درس در استان قزوین نیازمند بهینه سازی سیستم گرمایشی است که برای این کار ۲۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

وی افزود: در صورت تأمین اعتبار تا پایان سال آینده تمامی کلاس‌های درس استان قزوین به سیستم گرمایشی نوین مجهز می‌شوند.

مدیرکل نوسازی مدارس استان قزوین تصریح کرد: تعداد مدارس غیر دولتی در استان قزوین ۲۵۹ واحد است که ۷۴ درصد استیجاری، ۱۹ و نیم درصد خریداری و ۶ و نیم درصد به صورت احداثی تأمین شده است.

جوانبخت خاطرنشان کرد: ۱۲۶ واحد آموزشی ما با سازه بنایی، ۹۶ واحد فلزی و ۳۸ واحد به صورت سازه بنتی احداث شده است و به طور کلی ۲۰ درصد از مدارس غیر دولتی ما دارای استحکام است و مابقی غیر مستحکم هستند.

وی گفت: ما بناداریم طی دو سال آینده همه واحدهای سازه بنایی را وادار به مقاوم سازی و اجاره بنای جدید کنیم که امنیت دانش آموزان در این مدارس بیشتر تأمین شود.

مدیرکل نوسازی مدارس استان قزوین خاطرنشان کرد: همچنین در مهرماه سال آینده تعداد ۱۹۷ کلاس درس جدید تحویل خواهیم داد که برای این کار ۷۴ میلیارد تومان اعتبار نیاز خواهیم داشت.

جوانبخت تصریح کرد: به طور کلی ۱۰۶ پروژه نیمه کاره با زیربنای ۱۶۷ متر مربع در دست اجرا در سطح استان داریم که تا پایان سال ۱۴۰۰ امیدواریم بتوانیم این پروژه‌ها را به بهره برداری برسانیم که برای اجرای این پروژه‌ها ۱۵۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم که قطعاً اجرای این پروژه‌ها تا حد قابل توجهی منجر به رفع مشکل فضای آموزشی در استان قزوین خواهد بود.

مدیرکل نوسازی مدارس استان قزوین از برگزاری همایش خیرین مدرسه ساز در استان قزوین خبر داد و گفت: این مراسم با رویکرد رسانه و فرهنگ خیرین مدرسه ساز برگزار می‌شود و با حداقل ۳۰ درصد مشارکت مالی در پروژه‌ها می‌توانیم مشارکت خیرین مدرسه ساز را بپذیریم.

جوانبخت بیان کرد: در حال حاضر ۷۵ درصد مدارس ما دارای استحکام است و با ۱۰ هزار و ۷۸۵ کلاس درس در استان قزوین وجود دارد که هشت هزار و۸۸ کلاس درس دارای استحکام است و یک هزار و ۴۰۲ کلاس درس نیاز به مقاوم سازی و مابقی نیازمند تخریب و بازسازی هستند.

وی عنوان کرد: یک هزار و ۳۰۰ فضای آموزشی ما دارای استحکام است و ۲۰۸ مدرسه در استان نیازمند تخریب و بازسازی است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان قزوین عنوان کرد: مشکل ما در اقبالیه مرتفع شد اما هنوز در محمود آباد، ناصرآباد، بیدستان، پونک و چوبیندر نیازمند واحد آموزشی هستیم و در واقع مشکل ما در شهر قزوین در آینده نزدیک قابل حل و فصل است.

احداث شهرک آموزشی در قزوین

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر در فاز مطالعاتی پروژه شهرک آموزشی در قزوین هستیم که با انجام این پروژه مدرسه، سالن تئاتر؛ سینما، فروشگاه‌های مدارس و همه نیازهای ویژه در قابل آزمایشگاه‌های متمرکز، سالن‌های ورزشی ویژه و تخصصی در اختیار دانش آموزان قرار می‌گیرد.

منبع: جماران

کلیدواژه: انتخابات 98 بودجه 99 جشنواره فیلم فجر ۳۸ ویروس کرونا استان قزوین تئاتر دانش آموزان دهه فجر گاز انتخابات 98 بودجه 99 جشنواره فیلم فجر ۳۸ ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی مدیرکل نوسازی مدارس استان قزوین میلیارد تومان اعتبار نیاز خیرین مدرسه ساز استان قزوین سیستم گرمایشی قزوین نیازمند سازی گرمایشی پروژه ها حال حاضر کلاس درس آماده سازی ۱۲ میلیارد سال آینده یک هزار متر مربع تحویل شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۳۴۰۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شب پرحادثه برای آتش نشانی قزوین/ سه حادثه طی دو ساعت

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، معروفی بیان کرد: در پی تماس با سامانه 125 سازمان آتش نشانی در ساعت ۱۹ دقیقه حریق یک دستگاه خودرو نیسان در محور شمالی آزادراه قزوین زنجان جنب پمپ بنزین آفتاب درخشان صحرا اطلاع داده شد.

وی افزود: بلافاصله آتش نشانان ایستگاه های ۵ و ۴ به محل حادثه اعزام شدند.

 افسرکشیک سازمان آتش نشانی شهرداری قزوين گفت: آتش نشانان ضمن ایمن سازی مکان حادثه نسبت به اطفای حریق اقدام کردند.

معروفی ادامه داد: در دومین ماموریت در ساعت ۲۰ واژگونی خودرو پرشیا در پل غیر همسطح امام رضا(ع ) به سامانه ۱۲۵ اعلام شد که در این حادثه آتش نشانان ایستگاه ۱ باغ دبیر در محل حضور یافتند.

وی اضافه کرد: همچنین در حادثه واژگونی خودروی دیگری در ساعت 22 در محور شرقی بلوار آیت الله ابوترابی نرسیده به چهارراه شورا، آتش نشانان ایستگاه ۲ شهید بابایی با حضور در محل با ایمن سازی مکان حادثه و رهاسازی راننده به ماموریت خود پایان دادند.

 

دیگر خبرها

  • شب پرحادثه برای آتش نشانی قزوین/ سه حادثه طی دو ساعت
  • کسری ۳۳۱ هزار متر مربعی فضای آموزشی در کردستان
  • تحویل ۴۵۰ کلاس درس به آموزش و پرورش استان اصفهان
  • تکمیل طرح های راهداری مرکزی نیازمند ۸۶۰ میلیارد تومان اعتبار است
  • مدارس زاهدان و ۴ شهرستان کرمان چهارشنبه تعطیل شد
  • جذب و توزیع هدفمند اعتبارات، مبنای عمل سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان باشد
  • مدارس چهار شهرستان شرقی کرمان چهارشنبه تعطیل شد
  • تمدید ثبت نام آزمون مدارس استعداد‌های درخشان
  • تمدید ثبت نام آزمون مدارس استعداد‌های درخشان 
  • تجهیز ۳۰ مدرسه در کهگیلویه و بویراحمد به سیستم گرمایشی و سرمایشی