Web Analytics Made Easy - Statcounter

انتقاد رئیس کانون مربیان ایران از انتخاب سرمربی جدید تیم ملی.

طرفداری- دراگان اسکوچیچ، سرمربی سابق نفت آبادان به طور رسمی سرمربی تیم ملی فوتبال ایران شد که این موضوع واکنش های زیادی از سوی جامعه فوتبال ایران را در پی داشت. بیژن ذوالفقارنسب، مربی پیشکسوت فوتبال کشورمان هم با انتقاد از حضور افرادی چون ساکت و شکوری در کمیته فنی نسبت به انتخاب دراگان اسکوچیچ انتقاد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش تسنیم، بیژن ذوالفقارنسب که میهمان تلفنی برنامه سلام صبح بخیر بود درباره انتخاب دراگان اسکوچیچ به‌عنوان سرمربی تیم ملی گفت:

عمده مشکل فوتبال ملی در رابطه با انتخاب مربیان عدم برخورداری از یک کمیته فنی مقتدر است که براساس اصول و معادلات و اتفاقات بین‌المللی بتوانند مربیان شایسته‌ای را برای تیم‌های متعدد ملی ما انتخاب کنند. ما در کانون مربیان ایران یک ماه پیش بیانیه‌ای به فدراسیون و جامعه فوتبال دادیم که برای انتخاب سرمربی تیم ملی یکسری اصول را باید رعایت کرد تا با مشکلات عظیمی مثل مشکل ویلموتس در فوتبال روبه‌رو نشویم. اینکه هم از نظر فنی دچار مشکل شویم، هم نتیجه نگیریم و هم از همه مهمتر در این وضعیت اقتصادی کشور هزینه بسیار زیادی را برای ایشان متحمل شدیم. یک کمیته فنی در فوتبال دنیا هست که در آن پیشکسوتان، صاحب‌نظران و تحصیلکرده‌های فوتبال حضور دارند و براساس معیارهای بین‌المللی مربیان را انتخاب می‌کنند، اما در فوتبال ملی ما این کمیته وجود ندارد.

وی در حالی این مطالب را بیان کرد که کمیته فنی وجود دارد، هرچند برخی اعضای آن بیش از 10 سال است که تغییر نکرده‌اند، وی در واکنش به این موضوع و اعضای این کمیته تصریح کرد:

این‌قدر این کمیته ضعیف است که اصلاً اعضای آن معرفی نمی‌شوند. من فقط یکی دو نفر را می‌شناسم و سایرین را نمی‌شناسم و اعلام نمی‌کنند. آقای ساکت که این صلاحیت را ندارد! آقای شکوری هم بسیار جوان است. من عرض کردم که اعضای کمیته فنی باید ویژگی‌هایی را داشته باشند و هر کسی نمی‌تواند عضو این کمیته باشد. وجاهت این کمیته بسیار بالاست و می‌گویند اعضای کمیته فنی فوتبال هر کشوری نباید کارمند فدراسیون باشند. کمیته فنی باید روی مسائل فنی فوتبال شناخت داشته باشد. آقای ساکت مدیر توانمندی است و در فدراسیون فوتبال زحمات زیادی کشیده. لطفاً جایگاه او را عوض نکنید. ساکت فوتبالیست نبوده و در این حوزه اقتدار و توانمندی یک عضو فنی را ندارد. آقای شکوری هم یک جوان سالم و توانمند است و فوتبالیست هم بوده، اما درباره شناخت او در زمینه انتخاب مربیان بین‌المللی صلاحیت ندارد. آقای ساکت شخصیت محترم و مدیر مدبری هستند، اما برای انتخاب سرمربی صلاحیت ندارد. آقای محمود یاوری یکی از اعضای کمیته فنی فدراسیون فوتبال بوده که تمامی طول عمرش را در فوتبال گذرانده و در سطح بالا مربی بوده است. او مربی تیم ملی نیز بوده است. چرا ایشان یک سال پیش استعفا داد؟

پیشکسوت فوتبال کشورمان در پاسخ به این سؤال که آیا علت استعفای محمود یاوری از کمیته فنی را می‌داند یا نه، خاطرنشان کرد:

به دلیل اینکه بدون مشورت با ایشان تصمیماتی گرفتند که او موافق نبود. مانند اتفاقاتی که در یک هفته اخیر رخ داده است. آقای محمود یاوری را روی خط بیاورید و از ایشان بپرسید چرا از عضویت کمیته فنی کنار کشیدید. از اعضای کمیته فنی هم بپرسید چرا ایشان در جلسات شرکت نمی‌کند. این مسائل نباید ادغام شود.

رئیس کانون مربیان ایران اضافه کرد:

بنده به‌عنوان عضوی از کانون فوتبال ایران می‌گویم این کانون حافظ منافع مربیان ایرانی است و اکنون ما مدعی هستیم که در این وضعیت بحرانی اقتصادی کشورمان و نابسامانی که در فدراسیون کشور وجود دارد، کارشناسان باید تعیین سرمربی تیم ملی را برعهده بگیرند. نه اینکه ویلموتس را برای چند ماه با صرف میلیاردها تومان بیاورند بدون اینکه دستاوردی داشته باشد. در کشور ما تعداد زیادی از مربیان هستند که تواناتر و سالم‌تر و  آگاه به مسائل فوتبال کشور هستند، آقایان علی دایی، امیر قلعه‌نویی، جواد نکونام و وحید هاشمیان که کنار تیم ملی بود. یا حسین فرکی، یحیی گل‌محمدی و همه اینها به دلایل متعدد می‌توانند از اسکوچیچ عملکرد بهتری داشته باشند. آقای اسکوچیچ اولین کاری که می‌کند این است که پنج شش دستیار خارجی برای خود انتخاب می‌کند، همان کاری که ویلموتس انجام داد. کی‌روش هم وقتی به ایران آمد، شش نفر همراه با خودش آورد. این مربیان ایرانی که نام بردم هر کدام‌شان توانایی دارند یا مثل آقای دایی که اعتبار بین‌المللی دارد، شناخت کافی از فوتبال اروپا دارد، به راحتی می‌تواند سه یا چهار کارشناس خوب حوزه تمرینات فنی، دروازه‌بانی، روانشناس یا آنالیزور در کنارش به استخدام در بیاورد و تیم را هدایت کنند. دیگر گزینه‌ها هم همین‌طور، اما نمی‌دانم به چه دلیلی او را انتخاب نمی‌کنند. یا آقای قلعه‌نویی، اگرچه مورد تأیید بود، اما به این دلیل که باشگاه سپاهان مخالف بود، نیامد. خب باشگاه سپاهان را قانع می‌کردند. خوشبختانه در فدراسیون فوتبال اصفهانی زیاد هستند و می‌توانستند توافق کنند و قلعه‌نویی را سه ماه در اختیار بگیرند و در فرصت مناسب مربی مدنظر را استخدام کنند.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا تیم ملی می‌تواند با اسکوچیچ به جام جهانی صعود کند، گفت:

فکر نمی‌کنم. اعتقادم بر این است که آقای اسکوچیچ به ناگهان هویدا شده و فرآیند انتخاب سالم را طی نکرده است. او صلاحیت احراز این پست مهم را ندارد. به اعتقاد من هر کدام از مربیان ایرانی باشند، حداقل از این مرحله و چهار بازی می‌توانند عبور کنند و تیم به مرحله بعد می‌رود. آنجا می‌شود یک مربی توانمند خیلی خوب یا همان مربی ایرانی خوب که نتیجه گرفته است را با اطلاعات کامل و فرصت کافی در آرامش انتخاب کرد. به اعتقاد من با این انتخاب ناگهانی که سر از میوه درآورده، مشخص نیست ایشان این توانایی را داشته باشد یا خیر. فراموش نکنید محیط و بازیکنان تیم ملی بسیار آگاه و دنیا دیده هستند. آنها در باشگاه‌های معتبر با مربیان بزرگی کار می‌کنند. کار کردن با این بازیکنان کار هر مربی نیست. با توجه به شناختی که از ایشان طی مدتی که در ایران است، داریم می‌دانیم ایشان نمی‌تواند تیم ملی را کنترل کند و ما بعد از دو ماه دوباره باید دنبال یک فرد دیگر باشیم. شنیده‌ام هنوز قرارداد ایشان نهایی نشده است. باید سریعاً یک کمیته فنی واجدالشرایط که از اطلاعات و آگاهی عمومی در حوزه فوتبال کشور و جهان برخوردارند، پیرامون این موضوع بنشینند و یک مربی خوب ایرانی بین نفراتی که نام بردم به خصوص آقایان دایی، قلعه‌نویی و گل‌محمدی انتخاب کنند.

منبع: طرفداری

کلیدواژه: کانون مربیان ایران فدراسیون فوتبال اعضای کمیته فنی دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی انتخاب سرمربی مربیان ایرانی فوتبال ایران آقای اسکوچیچ یک کمیته فنی مربی تیم ملی فوتبال کشور داشته باشند محمود یاوری بین المللی قلعه نویی آقای ساکت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۳۴۳۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میان وعده هایی سالم برای کودکان

بنا به این گزارش، همان‌گونه که خوردن وعده‌های غذایی سالم و مغذی برای رشد و تکامل کودکان توصیه می‌شود، استفاده از نوشیدنی‌های مفید نیز مستثنی نیست. اکثر کودکان عاشق نوشیدنی‌های شیرین و رنگارنگی هستند که چیزی جز شکر و اسانس نیستند. حال چگونه خانواده‌ها می‌توانند سالم‌ترین نوشیدنی‌ها را برای کودک خود انتخاب کنند.

دکتر سمیرا ابراهیم‌اف متخصص تغذیه درباره اهمیت نوشیدن مایعات برای کودکان می‌گوید: 

بچه‌ها باید آن قدر مایعات در طول روز استفاده کنند که همیشه رنگ ادرار روشنی داشته باشند. به غیر از ادرار اول صبح، که رنگ‌اش فرق می‌کند نباید رنگ آن تیره باشد. می‌توان از آب خالص یا نوشیدنی‌های سالم دیگری برای آن‌ها استفاده کرد. آب میوه‌ طبیعی یا بهتر از آن اسموتی‌ها هستند، که در آن میوه را با کل پوست‌اش در مخلوط کن می‌ریزند و به صورت مایع در می‌آورند. از اسموتی‌ها می‌توان هم به عنوان منبعی از مایعات استفاده کرد و هم فیبر می‌رساند. نوشیدنی‌های سنتی مانند شربت خاکشیر را هم داریم که دانه‌های آن می‌تواند به سلامت دستگاه گوارش بچه‌ها کمک کند این به شرطی است که با شیرینی خیلی کم درست شود. این نوشیدنی می‌تواند به بچه‌هایی که در محیط‌های باز بازی می‌کنند و ساعت‌های طولانی بیرون هستند، کمک کند.

وی درباره مصرف آب میوه‌ها و نوشیدنی‌های دیگر موجود در بازار برای کودکان گفت:
نوشیدنی‌های صنعتی موجود در بازار چند نوع هستند.  یک سری از آب میوه‌ها قسمت عمده‌شان شکر و مقداری اسانس است که سالم نیستند اما آب میوه‌های صنعتی  که روی آن‌ها صد درصد طبیعی قید شده است، مشکلی ندارند.
نوعی دیگراز نوشیدنی‌ها بر پایه لبنیات هستند که هر چه لبنیات در آن‌ها ساده‌تر باشد یعنی شیر ساده باشد. خیلی بهتر است. برای بچه‌هایی که اصلا شیر نمی‌خورند اگر بتوانید شیر را در خانه طعم دار کنید و به آن‌ها بدهید، خیلی خوب است. قاعدتا شیرهای طعم‌دار بیرون مخصوصا شیرکاکائوها چون شیرینی خیلی زیادی دارند. انتخاب خوبی نیستد. ولی گهگاه استفاده از آن مشکلی ندارد.

این متخصص تغذیه درباره خوردن بستنی و این‌که محدودیتی باید برای دادن آن به بچه‌ها داشته باشیم می‌گوید:  

 بستنی‌های یخی چیزی جز آب، شکر و اسانس نیستد. این نوع بستنی‌ها برای زمانی است که فرد احساس تشنگی زیادی کند در این صورت می توان از بستنی یخی فقط به عنوان یک مزه استفاده کرد. نباید جای ثابت در رژیم غذایی بچه‌ها به خاطر رنگ‌هایی که به آن اضافه می‌شود داشته باشد.
 بستنی‌هایی هم که بر پایه شیر هستند به هر حال درصد چربی بالایی و شکر زیادی دارند بنابراین آزاد بودن بچه در استفاده از هر تعداد از آن‌ها، قابل قبول نیست. چون اگر بچه مستعد پر وزنی باشد خوردن بستنی باعث می‌شود که کالری اضافه بگیرد و چاق شود. اگر هم بچه بدغذا باشد و انتخاب‌های محدودی داشته باشد با خوردن بستنی سیر می‌شود و همان چند انتخاب محدود را هم که قبلا داشت الان دیگر ندارد.
به بستنی باید به عنوان یک میان نگاه کرد و هر روز استفاده نشود. مگر این که کمبود وزن در بچه خیلی زیاد باشد که بخواهیم با خوردن بستنی جبران‌ کنیم. ولی به هر حال بهتر است در فاصله غذاها خورده شود. مثلا 2 ساعت بعد از وعده اصلی، تا به آن کالری اضافه نشود و جلوی دریافت وعده بعدی را نگیرد.

ابراهیم‌اف در پاسخ به سوالی درباره این که، اهمیت کدام یک از گروه‌های لبنی بیشتر است، گفت:

هر کدام از گروه‌های لبنیات خاصیت خاص خودشان را دارند. ترکیبات‌شان در مقادیر مشخص تقریبا شبیه همدیگر است. توصیه می‌شود از همه این گروه‌ها استفاده کنند. اگر شیر نمی‌تواند بخورد. می‌توان از آن در غذاها به صورت فرنی، شیر برنج، ماست، دوغ کم نمک، کشک استفاده کرد.

وی در پایان در باره مضرات نوشابه بر رشد کودکان می‌گوید:

 این نوشیدنی‌ باعث سیری کاذب در بچه‌ها می‌شود چرا که به دلیل داشتن قند، قند خون آن‌ها را بالا می‌برد، در نتیجه میلی به غذا پیدا نمی‌کنند. این قند همچنین باعث خرابی دندان در کودکان نیز می‌شود. گازی هم که در نوشابه وجود دارد ممکن است برای بعضی از بچه‌ها مشکلات گوارشی ایجاد کند. نوشابه مانع از جذب کلسیم  نیز می‌شود بنابراین می‌تواند در رشد بچه‌ها اختلال ایجاد کند. 

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • میان وعده هایی سالم برای کودکان
  • مربی جدید تراکتور با اجازه قلعه نویی انتخاب شد!
  • برگزاری نشست کمیسیون‌ ورزشکاران و مربیان فدراسیون دوومیدانی
  • برنامه استقلال برای فتح قلعه یادگار/ نکونام در تعطیلات مشکل تعویض‌ها را حل می‌کند
  • شروع فرآیند انتخاب واحد تولیدی نمونه در خوزستان
  • والدین چطور می‌توانند به کاهش استرس کنکور فرزندشان کمک کنند؟
  • نشست معرفی گزینه‌های احتمالی هدایت تیم ملی بسکتبال
  • سرمربی ترکیه ای تیم ملی بسکتبال رفتنی شد
  • معرفی گزینه‌های احتمالی سرمربیگری تیم ملی بسکتبال در جلسه کمیته فنی
  • پایان کار رسمی سرمربی تیم ملی بسکتبال