Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پایگاه خبری مدیکال اکسپرس، سل (TB) یک بیماری عفونی ناشی از باکتری مایکوباکتریوم توبرکلوزیس است که اغلب به ریه‌ها حمله می‌کند. با وجود پیشرفت‌های قابل توجه در زمینه درمان سل در دهه‌های گذشته، این بیماری همچنان خطرناک‌ترین قاتل عفونی جهان است. یکی از مهم‌ترین گونه‌های این باکتری در مقابل انواع آنتی بیوتیک مقاوم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت، آنتی‌بیوتیک ریفامپیسین موثرترین داروی درمان سل است و جهش توالی ژنوم باعث می‌شود باکتری عامل بیماری در مقابل این دارو مقاوم باشد.
تعیین توالی ژنوم یک روش جدید و موثر برای درک مشخصات یک عامل عفونی و توسعه روش‌های درمانی موثر است.‌ محققان امیدوارند با استفاده از این دستاورد بتوانند به راهکاری برای درمان گونه‌های مقاوم به دارو دست یابند.
سالانه حدود ۱.۷ میلیون نفر در سراسر جهان بر اثر سل عارضه جان خود را از دست می‌دهند. در سال ۲۰۱۸ میلادی ۷.۳ میلیون نفر با این عارضه تشخیص و درمان شدند. این بیماری بیشتر در آفریقا،‌ هند و چین دیده می‌شود و در اروپا، به ویژه انگلستان نیز شمار مبتلایان رو به افزایش است.
اکنون بیماران برای درمان دوزهای قبل توجه آنتی بیوتیک را به مدت ۶ تا ۸ ماه دریافت می‌کنند که عوارض جانبی ناخوشایندی دارد و احتمال بازگشت بیماری حدود ۲۰ درصد است.
سل یکی از ۱۰ علل اول مرگ و میر در سراسر جهان است و یکی از مهم‌ترین عوامل مرگ بیماران مبتلا به ایدز به شمار می‌آید.
نتایج این مطالعه در نشریه Proceedings of the National Academy of Sciences منتشر شده است.

برچسب‌ها ایدز آنتی بیوتیک سازمان جهانی بهداشت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایدز آنتی بیوتیک سازمان جهانی بهداشت ایدز آنتی بیوتیک سازمان جهانی بهداشت آنتی بیوتیک توالی ژنوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۳۴۵۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید دارو از بره موم زنبور عسل توسط محقق همدانی

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان ، بابک عزتی ، توانسته با بومی سازی این دارو به صنعت داروسازی کشور کمک کند.

قطره خوراکی برای درمان عفونت و زخم معده ، اسپری مخصوص درمان بیماری های دهان و کرم مخصوص درمان بیماری های پوستی از جمله تولیدات این محقق همدانی است .

زنبور عسل از شیره درختان برگ سوزنی و گیاهان همیشه سبز مثل صنوبر ترکیبی بسیار مقوی به نام بره موم تولید می‌کند که به آن چسب زنبور یا propolis  نیز گفته می‌شود.

این ماده چسبناک به ویژه در سال‌های اخیر در علم پزشکی بسیار مورد توجه قرار گرفته و خواص درمانی فوق ‌العاده‌ای دارد.

دیگر خبرها

  • این میوه سرشار از آنتی اکسیدان و ویتامین آ و بادیگارد قوی قلب شماست
  • تولید دارو از بره موم زنبور عسل توسط محقق همدانی
  • این باکتری‌ها به خون انسان تشنه هستند!
  • آنتی بیوتیک ها در تسکین سرفه موثر نیستند
  • عامل چاقی مردان و زنان یکسان است؟
  • عامل چاقی مردان و زنان که احتمالا نمی‌دانید
  • نکته جالب درباره عامل چاقی مردان و زنان که احتمالا نمی‌دانید
  • بهترین آنتی بیوتیک‌های طبیعی
  • نسخه‌ای کامل برای خلاص شدن از آلرژی بهاری
  • درمان آلرژی غذایی شدید