Web Analytics Made Easy - Statcounter

تحریم های نفتی ایران توسط آمریکا باعث شده هند به رغم خواست واشنگتن، روسیه را به عنوان منبع اصلی واردات نفت خود انتخاب کند. ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۸ اقتصادی اقتصاد جهان نظرات - اخبار اقتصادی -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، افزایش فشار آمریکا بر ایران، از جمله تحریم هایی که صادرات نفت این کشور را هدف قرار داده، پیامدی غیر منتظره برای آمریکا داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هند برای متنوع کردن منابع عرضه انرژی خود، مسکو را به عنوان یک عرضه کننده مهم نفت جایگزین تهران کرده است.

 شرکت نفت هند به تازگی قراردادی با شرکت رزنفت روسیه برای عرضه 2 میلیون تن نفت تا پایان 2020 امضا کرده است. این نشست در حاشیه بزرگترین نمایشگاه اسلحه هند که در حال حاضر در لکنو جریان دارد، برگزار شد.

دارمندرا پرادهان، وزیر نفت هند پس از دیدار با مدیرعامل رز نفت در دهلی نو گفت:« این تازه آغاز راه است».

 این قرارداد می‌تواند زمینه سازی برای همکاری بین هند و روسیه در زمینه امنیت انرژی باشد و احتمالا قرارداد های دیگری در راه است. هند سومین مصرف کننده و وارد کننده بزرگ نفت در جهان است که بیش از 80 درصد نفت خام مورد نیاز خود را وارد می کند.

 آشفتگی های امنیتی در خاورمیانه بر تجارت انرژی تاثیر می گذارد

 ایران در 2018 بعد از عراق و عربستان، سومین صادرکننده بزرگ نفت به هند بود. علاوه بر تحریم‌ها ، افزایش درگیری ها بین واشنگتن و تهران، صادرات نفت هر سه کشور را به هند به خطر انداخت.

تولید نفت روسیه به 11.28 میلیون بشکه در روز رسیدکرونا اتحاد نفتی عربستان و روسیه را سست کرد

هند مدت هاست به دنبال منابع دیگری خارج از خاورمیانه است تا جلوی خطرات ژئوپلیتیکی را بگیرد. واردات نفت هند از این منطقه در 2018 ، 65 درصد کل واردات هند را تشکیل می داد ولی در 2019 به 60 درصد رسید.

 تمایل به روسیه

  قرارداد شرکت نفت هند با رزنفت آخرین تحول در روند متنوع کردن منابع نفت هند به سمت روسیه است. پس از دیدار نخست وزیر هند از روسیه در سپتامبر 2019، شرکت های هندی قراردادهای بلند مدت انرژی با شرکای روسیه خود بستند.

 روابط استراتژیک هند با روسیه به زمان شوروی سابق بر می گردد ولی رابطه بین مسکو و دهلی نو در سال های اخیر زمینه های مختلفی از جمله انرژی، دفاعی و همکاری های اتمی و فضایی را شامل می شود. هند و روسیه همچنین متعهد شده‌اند تجارت دو جانبه خود را گسترش دهند و امیدوارند تا 2025 به 30 میلیارد دلار تجارت سالانه دست یابند. این رقم در حال حاضر 11 میلیارد دلار است.

در کل، اقدامات دولت ترامپ در ایران و تاثیر وسیع تر آن بر خلیج فارس باعث افزایش روابط هند و روسیه شده است یعنی چیزی که آمریکا اصلا به آن فکر نمی کرد.

 انتهای پیام/95

R7586/P/S7,80,85/CT10

منبع: تسنیم

کلیدواژه: هند و روسیه نفت هند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۳۵۰۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم های جدید آمریکا علیه ایران؛ ۴ شخص و ۲ شرکت تحریم شدند

به گزارش همشهری آنلاین وزارت خزانه‌داری آمریکا با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که ۴ شخص و ۲ نهاد را در ارتباط با ایران در لیست تحریم‌های خود قرار داده است. این تحریم‌ها به بهانه دخیل بودن این اشخاص و نهادها در حملات سایبری به سازمان‌های دولتی ایالات متحده اعمال شده است.

کد خبر 846802 برچسب‌ها خبر ویژه ایران و آمریکا

دیگر خبرها

  • مقام روسی: آمریکا جنگ را انتخاب کرده است
  • اوکراین فقط شش ماه وقت دارد
  • دیلی‌تلگراف: اوکراین فقط ۶ ماه وقت دارد
  • واکنش ایران به ادعای آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی درباره فعالیت‌های سایبری
  • معافیت ایرباس از تحریم های روسیه
  • تحریم های جدید آمریکا علیه ایران؛ ۴ شخص و ۲ شرکت تحریم شدند
  • توافق آمریکا برای خرید نفت ایران / بازار انرژی شگفت زده شد!
  • سیاست تحریم‌ شکسته خورده است/رژیم صهیونیستی تهدیدی برای تمام منطقه است
  • چالش‌های سیاست خارجی در ۱۴۰۳؛ ایران با کدام پرونده‌های مهم روبروست؟
  • توافق آمریکا و چین برای خرید نفت از ایران