Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست- مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: براساس طرح جدید تعریف شده، همه وسائل حمل و نقل عمومی اعم از اتوبوس، مینی‌بوس و سواری‌های کرایه عمومی به صورت لحظه‌ای رصد می‌شوند و در صورت بروز نقص فنی در آن‌ها، رانندگان، مالکان و شرکت حمل و نقل مورد نظر را مطلع می‌کنیم و اجرای این طرح از طریق خواندن کامپیوتر این خودروها به صورت لحظه‌ای اتفاق خواهد افتاد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

داریوش باقرجوان، درباره طرح نظارت هوشمند بر سیستم حمل و نقل عمومی، اظهار کرد: نظارت بر سیستم حمل‌ونقل عمومی نیازمند سیستمی کردن آن است و باید بتوانیم وسائل حمل‌ونقل عمومی را در هر لحظه رصد کنیم که دراین راستا زیرساخت‌هایی ایجاد کردیم که از طریق ایجاد بانک اطلاعاتی بزرگ، ضمن کنترل تردد این در جاده‌ها و محورهای اصلی و فرعی کشور بتوانیم ایمنی مسافران را در  سفرهای زمینی ارتقاء دهیم.
وی افزود: پیش از این سامانه‌ای روی وسائل حمل‌ونقل عمومی به نام "سپهتن" نصب و راه‌اندازی شده بود که برخی اطلاعات و عملکرد این خودروها از جمله موقعیت، سرعت و دیگر اطلاعات آن‌ها را به مرکز جمع‌آوری اطلاعات این سامانه ارسال می‌کرد و در حال حاضر در قالب سامانه‌ای جمع‌آوری اطلاعات این وسائل حمل‌ونقل را انجام داده‌ایم و می‌توانیم به صورت لحظه‌ای و از طریق GPRS و GPS نصب شده روی این خودروها، اطلاعات مورد نیاز و خطاهای احتمالی کامپیوتر (EC) این خودروها را بخوانیم و ضمن خواندن آن در صورت بروز نقص فنی شرکت حمل‌ونقل، راننده و مالک خودرو مورد نظر را از بروز نقص فنی در آن وسیله نقلیه مطلع سازیم تا نسبت به رفع این نقص اقدام شود و در واقع حوادث جاده‌ای کاهش یابد.
مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با تاکید بر این‌که در قالب این سامانه اطلاعات مورد نیاز را رصد، پایش و برداشت می‌کنیم، گفت: این اطلاعات به ما کمک می‌کند که در کنار راننده‌ها و سیستم حمل‌ونقل عمومی بتوانیم ایمنی سفرهای جاده‌ای با وسائل حمل‌ونقل عمومی را که مردم به آن اقبال خوبی پیدا کرده‌اند، افزایش دهیم.
باقرجوان تاکید کرد: این طرح با جدیت پیگیری و اجرایی خواهد شد، چرا که در قالب آن می‌توان نقص‌های فنی خودروهای حمل و نقل عمومی از جمله اتوبوس، مینی بوس و سواری‌های کرایه عمومی بین جاده‌ای را مانند نقص فنی در سیستم ترمز یا هر بخش دیگری که در کامپیوتر خودرو ثبت شده باشد را به صورت رصد و کنترل کنیم.  
وی اعلام کرد: مردم به عنوان مسافران و مشتریان ناوگان حمل‌ونقل عمومی حقوقی دارند و اگر پیشنهاد و انتقادی داشته باشند می‌توانند از طریق شماره تماس‌های ۲۴ ساعته نصب شده شرکت حمل‌ونقل، راهور و سامانه ۱۴۱ سازمان راهداری، آن را به اطلاع دستگاه‌های نظارتی ذیربط برسانند تا در اسرع وقت و به سرعت به شکایات‌شان که ممکن‌است در صورت رسیدگی سریع از بروز یک سانحه جاده‌ای خطرناک جلوگیری کند، رسیدگی شود.

ایسنا برچسب ها: تصادفات جاده ای ، سازمان راهداری

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: تصادفات جاده ای سازمان راهداری حمل و نقل عمومی سازمان راهداری صورت لحظه ای بروز نقص فنی وسائل حمل سیستم حمل جاده ای شرکت حمل نقص فنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۳۵۰۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع ۴۸نقطه حادثه‌خیز شناسنامه‌دار از راه‌های استان


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ رئیس اداره ایمنی و حریم اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان با تاکید بر لزوم حذف نقاط حادثه خیز استان گفت: با تلاش و همت راهداران و همچنین همکاری پلیس راه اصفهان ۱۸ نقطه از راه‌های استان در سال گذشته رفع و ایمن‌سازی شد.
محمدحسن محمدزمانی با بیان اینکه در طرح ملی شناسایی نقاط پر تصادف جاده‌های کشور مصوب سال ۱۴۰۱، ۲۵ نقطه در راه‌های برون شهری استان اصفهان احصا شد افزود: در برنامه ابلاغی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور در سال ۱۴۰۲، رفع ۱۰ نقطه از این تعداد در نظر گرفته شده بود.


وی گفت: رفع نقاط پر تصادف مصوب سال ۹۵ هم طرحهای ایمن‌سازی از سال‌های گذشته در جریان بود که رفع ۳۰ نقطه از این تعداد نیز در سال ۱۴۰۲ به تأیید پلیس راه استان رسید.
زمانی افزود: علاوه بر تکمیل در مجموع ۴۸ طرح رفع نقاط حادثه خیز استان مصوب سال‌های ۱۳۹۵ و ۱۴۰۱ در سال گذشته، طرحهای اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان برای رفع سایر نقاط پر تصادف در سال جاری ادامه خواهد داشت.


وی خاطر نشان کرد: سال گذشته در هشت هزار و ۴۰۰ کیلومتر عملیات خط کشی در محورهای مواصلاتی استان اصفهان، با بیش از ۴۵۰ میلیارد ریال هزینه انجام شده و همچنین ۷۰ میلیارد ریال هزینه بازسازی و خرید تابلو اطلاعاتی به میزان ۲ هزار مترمربع شد.
زمانی با اشاره استفاده از تابلوهای اخطاری و انتظامی از جنس کامپوزیتی به جهت جلوگیری از سرقت در راه‌های استان، عنوان کرد: در سال گذشته ۲۰ هزار عدد از این تابلوها با اعتبار ۱۵۰ میلیارد ریال تهیه و نصب شد.

دیگر خبرها

  • رفع ۴۸نقطه حادثه‌خیز شناسنامه‌دار از راه‌های استان
  • افزایش ۲۰ درصدی رسیدگی به تخلفات حمل و نقل جاده ای استان قم
  • جاده‌های خونین و مسافران بی‌دفاع
  • رشد ۱۰ درصدی حمل بار و کالا در جاده‌های استان قزوین
  • آریزو 6 جی تی، لحظه شماری برای تسخیر جاده‌ها
  • نقش چادر‌های عشایری در کاهش تصادفات جاده‌ای
  • تجربه‌ای موفق برای حل یک معضل ترافیکی در قم/ دوربین‌هایی که جان مردم را نجات می‌دهند
  • جابه‌جایی ۵۵۵ میلیون تن کالا از طریق جاده‌های کشور
  • جابه جایی ۵۵۵ میلیون تن کالا از طریق جاده های کشور در سال ۱۴۰۲
  • آزمون ۱۳۳ باسکول وسائل نقلیه چرخدار جاده‌ای در خراسان جنوبی