Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سرطان یکی از انواع بیماری‌هایی است که سالیانه افراد زیادی به آن مبتلا می‌شوند با این تفاوت که در سرطان درمان‌هایی زیادی وجود ندارد و بسیاری از این افراد جان خود را از دست می‌دهند. توانایی تشخیص سرطان در مراحل اولیه امری بسیار حیاتی است که می‌تواند منجر به نجات جان و کنترل بیماری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک تیم تحقیقات بین‌المللی در اسپانیا با استفاده از نانوچاپ اقدام به تولید حسگر‌هایی کردند که در آن‌ها از نانوذرات طلا استفاده شده است. این حسگر‌ها قادر به شناسایی تومور سرطانی هستند. این پژوهشگران برای ایجاد تصاویر سه‌بعدی طلایی از چاپ سه‌بعدی جوهرافشان استفاده کردند.

نتایج این پروژه در نشریه نیچر به چاپ رسیده است. براساس اطلاعات منتشر شده، نانوذرات طلا خود قابل چاپ نیستند، اما از خواص زیست‌سازگاری آن‌ها در حوزه‌هایی نظیر تشخیص طبی استفاده می‌کنند. برای مثال از سیستم‌های الکتروشیمیایی جاسازی شده در نانوذرات طلا برای شناسایی سلول‌های تومور و نشانگر‌های سرطان می‌توان استفاده کرد؛ بنابراین پلیمر‌های مختلف با ساختار شانه‌ای که با قند طبیعی آربنوز تهیه شده است را می‌توان برای تولید نانوذرات با پایداری بالا استفاده کرد. از این نانوذرات به‌عنوان جوهر برای چاپ استفاده شده است.

یکی از دغدغه‌های محققان در تولید و ساخت قطعات، کاهش مصرف پلاستیک است؛ بنابراین آن‌ها در این پروژه به‌منظور تولید جوهر برای چاپ سه‌بعدی برای استفاده در حسگر‌های فلزی از پلیمر پلی‌اورتان زیست‌تخریب‌پذیر استفاده کردند. این پلیمر‌ها دارای خواصی است که می‌توان از آن برای تولید کامپوزیت‌های نانوذرات طلا/پلیمر استفاده کرد. البته این جوهر‌های نانوذرات فلزی کمتر به‌صورت تجاری استفاده می‌شوند؛ چرا که پایداری کمی دارند و محققان تلاش کردند تا این نانوذرات را پایدار کنند.

این گروه از این روش برای چاپ آرم دانشگاه سویل استفاده کردند. این راهبرد پتانسیل باز کردن مسیر‌ها و برنامه‌های جدید برای ساخت حسگر‌های نانوفلزی زیستی را دارد.

پس از این آزمایش، محققان نتیجه‌گیری کردند که کوپلی‌اورتان‌های شبیه به شانه به‌عنوان پایدارکننده نانوذرات قابل استفاده هستند و می‌توان از آن به‌عنوان جوهر برای چاپ جوهر افشان استفاده کرد. این تیم تحقیقاتی در نظر دارد تا آزمایش‌های بیشتری را با استفاده از چاپ سه‌بعدی انجام دهد تا بیشتر از این‌گونه جوهر‌ها برای حسگر‌های زیستی استفاده کند.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: استفاده کردند جوهر برای چاپ نانوذرات طلا چاپ سه بعدی حسگر ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۳۵۷۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک ترفند ساده و سریع: چگونه بادمجان شیرین رو از بادمجان تلخ تشخیص بدیم (فیلم)

          منبع : راهنماتو ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: طرز پخت یک غذای ابتکاری و ویژه با 10 کیلو بادمجان (فیلم) بهترین روش سرخ کردن بادمجان با کمترین روغن (فیلم) کشت و برداشت بادمجان در خانه با کمک سطل پلاستیکی (فیلم)

دیگر خبرها

  • شناسایی بیماری‌های عفونی با نانوکامپوزیت آراسته به طلا
  • یک ترفند ساده و سریع: چگونه بادمجان شیرین رو از بادمجان تلخ تشخیص بدیم (فیلم)
  • تشخیص خبرهای جعلی از خبرهای واقعی با سواد رسانه‌ای + فیلم
  • چند ترفند تشخیص فلفل تند از شیرین (فیلم)
  • میکرو بمب‌افکن برای مقابله با تومور سرطانی ساخته شد
  • چگونه ایرپاد های فیک را از اصل تشخیص دهیم؟
  • راه‌های تشخیص طلا یا سکه اصل از تقلبی | کسی که به او سکه تقلبی فروخته شده باید چه کند؟
  • تحول صنعت رباتیک انعطاف پذیر با جوهر پلیمری نرم اما محکم
  • واکسن سرطان همراه با ایمونوتراپی تومورهای کبد را کوچک می کند
  • تشخیص عجیب و غریب VIR در بازی سرنوشت ساز رئال مادرید و بارسلونا | ویدئو