Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-24@18:34:38 GMT

(ویدئو) تحویل ده‌ها کودک داعشی به روسیه

تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۳۶۱۰۰

(ویدئو) تحویل ده‌ها کودک داعشی به روسیه

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

کردهای سوریه اکنون و با شکست داعش در عراق و سوریه و کشته شدن ابوبکر البغدادی رهبر این گروه، هزاران نفر از افراد وابسته به داعش را در بازداشت خود نگه داشته‌اند. اکثر این افراد شامل هزاران زن و کودک خارجی در اردوگاه پر ازدحام الهول سوریه در بازداشت به سر می‌برند. کردهای سوریه ماه مارس سال گذشته نیز سه کودک روسی ۵ تا ۷ ساله را که اصلیت‌شان از منطقه قفقاز شمالی بود به روسیه تحویل دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک ماه پیش نیز ۲۷ کودک ۴ تا ۱۳ ساله عراق را به مقصد مسکو ترک کردند.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه اواخر سال ۲۰۱۷ میلادی تلاش برای بازگشت این کودکان به روسیه را «اقدامی بسیار افتخارآمیز و درست» خوانده بود. کردهای سوریه بارها خواستار بازگرداندن مظنونان خارجی منتسب به داعش به کشورهای زادگاه آنان شده‌اند. اما مقامات این کشورها به‌ دلیل تهدیدات امنیتی احتمالی مایل به پذیرفتن این مظنونان نیستند. برخی از دولت‌های غربی از جمله فرانسه و بلژیک تا کنون تعداد کمی از کودکان بی‌سرپرست داعشی را بازگردانده و در خاک خود پذیرفته‌اند.

منبع: یورونیوز

منبع: فرارو

کلیدواژه: کودکان داعشی کردهای سوریه روسیه کردهای سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۳۶۱۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چین اتهام جاسوسی در آلمان را رد کرد

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، سفارت چین در برلین دوشنبه شب با ارسال بیانیه‌ای به خبرگزاری شینهوا اعلام کرد: ما طرف آلمانی می‌خواهیم که بهره‌برداری از اتهام جاسوسی به منظور خدشه‌دار کردن وجهه و بدنام کردن چین را متوقف کند.

مقام‌های برلین دوشنبه اعلام کردند که سه آلمانی را به ظن همکاری با سرویس مخفی چین و انتقال فناوری به پکن برای مقاصد نظامی بازداشت کرده‌اند.

«نانسی فیزر» وزیر کشور آلمان گفت که دولت تهدیدهای ناشی از جاسوسی چین در تجارت، صنعت و علم در آلمان را رصد می‌کند.

«مارکو بوشمان» وزیر دادگستری آلمان نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: افراد متهم به جاسوسی در زمان بازداشت در حال گفت‌وگو درباره پروژه‌هایی تحقیقاتی بودند که می‌توانست به توسعه توان رزمی چین در دریا کمک کند.

بازداشت این افراد یک هفته پس از آن انجام شد که اولاف شولتس صدراعظم آلمان به چین سفر کرد تا درباره همکاری‌های تجاری چین و روسیه در بحبوحه جنگ اوکراین، مالکیت معنوی و سیاست های بازار آزاد گفت‌وگو کند.

آلمان هفته گذشته ۲ تبعه روسی-آلمانی را به ظن جاسوسی برای روسیه بازداشت کرد. برلین گفت که این افراد قصد داشتند برای تضعیف حمایت نظامی آلمان از اوکراین دست به حملات خرابکارانه بزنند.

دیگر خبرها

  • بازداشت ۱۸ مدعی فروش سوالات کنکور
  • رزمایش دریایی مشترک سوریه و روسیه آغاز شد
  • (ویدئو) بازداشت اولین سارقی که با پابند الکترونیکی دزدی می کرد!
  • احتمال احیای داعش در منطقه تا چه حد جدی است؟
  • اقدامات پلیس فتا درمورد کنکور؛ ۲۰ نفر بازداشت شدند
  • مخفیگاه داعشی‌ها در «حمرین» عراق بمباران شد
  • چین اتهام جاسوسی در آلمان را رد کرد
  • گاهی دیدارهایی با آمریکایی‌ها داریم اما...
  • تحویل زباله خشک از درب منزل و ارائه پول به ازای آن
  • کمین نیروهای حشد شعبی برای به دام انداختن عناصر داعشی در «حمرین»