Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور گفت: طبق تفاهم‌نامه همکاری بین مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور و ارتش جمهوری اسلامی ایران، نخبگان از طرح جایگزینی خدمت سربازی بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، مراسم انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور و ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز بین وحید احمدی رئیس مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور و امیر دریادار حبیب‌الله سیاری معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  در این مراسم وحید احمدی مشاور وزیر علوم و رئیس مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور با اشاره به موضوعات این تفاهم‌نامه گفت: سرریز توسعه و پیشرفت علمی در نیرو‌های دفاعی و ارتش می‌تواند برای بهره‌برداری عمومی استفاده شود.

وی ادامه داد: پروژه‌های مشترکی برای این همکاری وجود دارد که می‌توانند همچنان که از قبل با همکاری ارتش و دانشگاه‌ها انجام می‌شدند، پس از این بیش از پیش تقویت شوند.

احمدی افزود: مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور به عنوان کانون سیاستگذاری، سیاست‌پژوهی در حوزه علم و فناوری بازوی اصلی وزارت علوم است و برنامه‌های کلان و سیاستگذاری‌های کلان را انجام می‌دهد.

وی گفت: این مرکز با تفاهم‌نامه‌ای که امروز با ارتش جمهوری اسلامی ایران منعقد می‌کند، در زمینه‌های آینده‌نگاری، رصد علم و فناوری و پیاده‌سازی مدیریت دانش با طرف تفاهم‌نامه همکاری خواهد داشت.

رئیس مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور اظهار کرد: تدوین اسناد راهبردی، نظارت و داوری در فعالیت‌های علمی از جمله نگارش کتب، مقالات براساس اولویت‌ها، ترویج علم در قالب انتشار دستاورد‌های مختلف علمی و پژوهشی، برگزاری دوره‌های آموزشی، نشست‌های تخصصی، کارگاه‌ها و جلسات اندیشه‌ورزی و کرسی‌ها و بررسی امکان عضویت کارکنان دانشی ارتش در گروه‌های پژوهشی مرکز همکاری خواهند داشت.
همکاری اعضای هیأت علمی و پژوهشگران ارتش و وزارت علوم طبق تفاهم‌نامه همکاری
احمدی با اشاره به دیگر مفاد این تفاهم‌نامه همکاری گفت: همکاری مشترک در زمنیه تبادل و بهره‌برداری از ظرفیت علمی هیأت علمی پژهشگران در زمینه آموزشی و پژوهشی، همکاری در زمینه استفاده از ظرفیت اعضای هیأت علمی دائمی و وابسته برای ارائه خدمات مشاوره‌ای مورد نیاز طرفین، فراهم کردن زمینه لازم برای برگزاری دوره‌های دکترای مشترک، پسا دکترا، بورس تحصیلی و فرصت مطالعاتی برابر ضوابط طرفین و همکاری در زمینه جذب و بهره‌برداری از نخبگان مرتبط در قالب طرح‌های کسری خدمت و جایگزین خدمت سربازی از مفاد این تفاهم‌نامه است.

احمدی در پایان خاطرنشان کرد: با بیان اینکه  طراحی و طرح سامانه‌های نرم‌افزاری، بسترسازی برای تسهیل مشارکت انجمن‌های علمی با ارتش و استفاده از تجهیزات، امکانات و ظرفیت‌های علمی و اجرای طرفین براساس ضوابط برای پیشبرد اهداف مورد نیاز در این تفاهم نامه دیده شده است.   همچنین در این مراسم نیز دریادار حبیب‌الله سیاری معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به امضای این تفاهم‌نامه اظهار کرد: امیدواریم عقد این تفاهم‌نامه منشأ خیر و برکات باشد که از منابع علمی در مراکز علمی و دانشگاه‌ها بیشتر در ارتش استفاده کنیم.

به گفته وی، فرمانده کل قوا به طور مستمر تذکر می‌دهند که نیرو‌های دفاعی باید قوی بمانند که قوی ماندن به معنای این نیست که دیگران را تهدید کنیم، برای این است که ما را تهدید نکنند؛ یعنی به قدری قوی شویم که دیگران جرأت تعرض و تهدید نداشته باشند و در آن زمان صلح برقرار خواهد شد که تاریخ هم همین گفته را اثبات می‌کند.

 سیاری با بیان اینکه برای قوی شدن باید از نیروی انسانی توانمند مطابق با ارزش‌های خودمان استفاده کنیم و باید برای تربیت این نیرو‌ها تلاش کنیم و باید تجهیزات مناسب داشته باشیم؛ اظهار کرد: از چند سال پیش در زمینه تولید سلاح، تجهیزات و مهمات به این نتیجه رسیدیم که باید پیشرفت کنیم و به خودکفایی برسیم، زیرا دنیا هم در حال پیشرفت است و در این راه حتماً باید از توان علمی کشور بهره ببریم. با این رویکرد بود که اکنون به تانک، ناو نفربر و ناوشکن بومی و بسیاری تجهیزات دیگر دست پیدا کردیم.

سیاری با بیان اشاره به اینکه از گذشته هم ارتش با دانشگاه‌ها همکاری داشته است، گفت: پیش از این با ۷ دانشگاه ارتباط داشتیم، اما آیا می‌توانیم بگوییم که ارتباط با دانشگاه‌ها نیاز نیست یا همان ارتباط کافی است.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: برای قوی شدن باید سلاح و مهمات خوب داشته باشیم و باید علم روز داشته باشیم که بتوانیم سلاح خوب داشته باشیم و با تهدیدات به روز مقابله کنیم.

وی تأکید کرد: فرمانده کل قوا مستمر تأکید کرده‌اند که ارتش و نیرو‌های دفاعی باید با مراکز علمی ارتباط داشته باشند و افتخار داریم که اساتید و دانشجویان از علم بالا برخوردار شوند و توان علمی کشور را بالا ببریم.

وی تصریح کرد: از شرایط تحریم هم می‌توانیم استفاده کنیم که وقتی فشار افزوده می‌شود، انگیزه و توان برای ساخت و خودکفایی، بیشتر خواهد شد. منفعت میلیارد دلاری علوم انسانی در صنعت نفت کشور
حسینعلی قبادی رئیس پژوهشگاه علوم انسانی وزارت علوم در این نشست با بیان گفته وزیر نفت توضیح داد: آقای زنگنه گفته‌اند استفاده از علوم انسانی در مکان‌یابی دقیق منابع پتروشیمی و گاز میلیارد‌ها دلار منفعت برای ما داشته است.

قبادی ادامه داد: علم به شدت چند رشته‌ای و میان‌رشته‌ای شده است و مقوله آینده‌پژوهی را تحت‌تأثیر قرار داده است.

وی تصریح کرد: پژوهشکده علوم انسانی وزارت علوم بزرگترین پژوهشگاه علوم انسانی در خاورمیانه است و چهار نسل پس از انقلاب با هم در این پژوهشگاه فعالیت می‌کنند.

این مراسم در مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور برگزار شد و برخی از فرماندهان ارتش جمهوری اسلامی ایران، مسئولان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و تعدادی از رؤسای پژوهشگاه‌های کشور برگزار شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: وحید احمدی وزارت علوم ارتش جمهوری اسلامی معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران رئیس مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور تفاهم نامه همکاری تفاهم نامه نیرو های دفاعی علوم انسانی استفاده کنیم خدمت سربازی داشته باشیم وزارت علوم دانشگاه ها برگزار شد هیأت علمی نیرو ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۳۶۱۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قانون کاهش مدت سربازی از کی اجرایی می‌شود؟

شورای نگهبان با کاهش خدمت سربازی موافقت کرده و از شهریور ماه خدمت سربازی با احتساب دورۀ آموزشی به ۱۴ ماه می‌رسد. ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بر اساس مصوبه مجلس در ماده ۱۰۲ برنامه ۵ ساله هفتم که به تأیید شورای نگهبان رسید، ستادکل نیرو‌های مسلح در طول اجرای برنامه هفتم توسعه، نسبت به کاهش خدمت سربازی به میانگین ۱۴ ماه (با احتساب مدت آموزشی و نیز از طریق جایگزینی با سایر عضویت‌ها) و تعیین تکلیف مشمولان غایب، اقدام می‌کند. مدت خدمت سربازی حداکثر ۱۴ ماه است که بسته به چهار نوع منطقه آب‌وهوایی متغیر است و در شرایط بد آب‌وهوایی در مناطق مرزی مدت خدمت سربازی به ۹ ماه با آموزشی کاهش یافته است.

نماینده نجف‌آباد در مجلس با بیان اینکه طرح مذکور باید حداکثر تا شهریور ماه اجرایی شود، گفت: آیین‌نامه‌های اجرایی این طرح باید تدوین شود تا در نیمه اول سال جاری (۱۴۰۳) اجرایی شود.

معافیت سربازی

مشمولان دارای چهار فرزند کمتر از ۴۰ سال از خدمت وظیفه عمومی معاف می‌شوند، همچنین مشمولان بالای ۴۰ سال سن که دارای سه فرزند باشند، از خدمت معاف هستند.

حقوق سربازان چقدر است؟

مجلس در لایحه بودجه ۱۴۰۳ تصویب کرد حداقل حقوق سربازان سال ۱۴۰۳ مجرد معادل ۶۰ درصد حداقل حقوق پایور، حداقل حقوق سربازان مجرد مناطق عملیاتی معادل ۷۵ درصد حداقل حقوق پایور و حداقل حقوق سربازان متاهل معادل ۹۰ درصد حداقل حقوق پایور باشد.

براین اساس حداقل حقوق سربازان مجرد ۶ میلیون تومان، حداقل حقوق سربازان مجرد مناطق عملیاتی ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و حداقل حقوق سربازان متاهل بدون فرزند ۹ میلیون تومان می‌شود که بنا به میزان تحصیلات، شرایط خدمت و وضعیت تاهل، حقوق برخی از سربازان به بیش از ۱۰ میلیون تومان می‌رسد. حقوق و دستمزد سربازان امریه‌بگیر ارگان‌های مختلف نیز می‌تواند متفاوت باشد، اما به صورت کلی نزدیک به دریافتی سربازان عادی است.

۳ فاکتور تحصیلات، شرایط خدمت و وضعیت تأهل در نحوه محاسبه حقوق سربازان دخیل است. به طور مثال، اگر حداقل حقوق سربازان مجرد ۶ میلیون تومان تعیین شده، در واقع حقوق ۶ میلیون تومانی به سرباز مجردی تعلق می‌گیرد که درجه او سرباز دوم یا سرجوخه است و در منطقه غیر عملیاتی خدمت می‌کند. بنابراین، سرباز‌های مجرد که در منطقه غیر عملیاتی خدمت می‌کنند و مدرک تحصیلی آنها لیسانس، فوق لیسانس یا دکتری است، بنا بر درجه‌ای که می‌گیرند حقوق آنها بیشتر خواهد بود.

بر همین اساس ممکن است گروهی از سربازان حقوق بالای ۱۰ میلیون تومان دریافت کنند. سربازان متأهل که در منطقه عملیاتی خدمت می‌کنند یا سربازان متأهل که تحصیلات آنها لیسانس یا بالاتر از آن است احتمالاً از حقوق ۱۰ میلیونی بهره‌مند خواهند شد.

منبع: اقتصاد آنلاین

tags # خدمت سربازی سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • شیوه‌نامه مشوق‌های خدمتی برای کسب مهارت دانش‌آموختگان دانشگاهی ابلاغ شد
  • سربازی امام زمان(عج) در این روزگار هزینه دارد
  • قانون کاهش مدت سربازی از کی اجرایی می‌شود؟
  • این افراد به خدمت سربازی اعزام می شوند
  • شنبه آخرین مهلت ثبت نام برای امریه سربازی دانشگاه تهران
  • جذب «امریه سربازی» توسط وزارت علوم
  • امضای تفاهم‌نامه مشترک صداوسیما و دانشگاه آزاد همدان
  • مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم «امریه سربازی» جذب می‌کند
  • وزارت علوم امریه سربازی جذب می‌کند
  • ارایه خدمت پزشکی و بهداشتی ارتش در گچساران