Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-24@23:11:38 GMT

چشم اندازی تازه برای طراحی ساختمان های شهر

تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۳۷۱۹۵

چشم اندازی تازه برای طراحی ساختمان های شهر

 

کلیات طرح « الزام شهرداری تهران به ارائه لایحه دستورالعمل طراحی توده ساختمان ‌های پهنای سکونت براساس پاکت حجمی» در صد و نود و هفتمین جلسه علنی شورای شهر تهران به تصویب رسید.

علی اعطا طراح این طرح در جریان صد و نود و هفتمین جلسه علنی شورای شهر تهران در تشریح طرح « الزام شهرداری تهران به ارائه لایحه دستورالعمل طراحی توده ساختمان ‌های پهنای سکونت براساس پاکت حجمی» اظهار کرد: در طرح جامع تهران ظرفیتی پیش بینی شده که تحقق آن دست معماران را در طراحی های خلاقانه باز می کند اما استفاده از آن مغفول مانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: با استفاده از این ظرفیت، کیفیت طرح های معماری در قطعات شهری ارتقا پیدا می کند و سیما و منظر شهری بهبود می یابد.در یک قاعده کلی در ۶٠ درصد شمالی قطعات زمین در شهر امکان ساخت و ساز وجود دارد، این در حالی است که در طرح جامع عنوان شده که در پهنه‌های سکونت که میزان آنها کم هم نیست طراح این امکان را دارد که این ۶٠ درصد سطح اشغال را در یک محدوده ٧٠ درصدی از سطح زمین مستقر کند.

رییس کمیته معماری و طرح های شهری شورای شهر تهران تصریح کرد: به یک معنا برای استقرار حجم ساختمان محدوده مجاز و جای بازی در نظر گرفته شده تا امکان تنوع در حجم ساختمان در سمت نمای بیرونی و یا سمت حیاط ایجاد کرد.از این ویژگی‌ها می توان در راستای آسایش اقلیمی نیز استفاده کرد.

وی گفت: در طرح پیشنهادی ماعنوان شده تا با استفاده از این ظرفیت طرح جامع که بیش از ١٢ سال مغفول مانده، شهرداری در یک بازه زمانی مشخص دستور العملی را تهیه کند تا بتوانیم در طراحی های جدید ساختمان ‌ها و سیما و منظر شهری به معماری کیفیت بهتری ببخشیم.

کلیات این لایحه با ١۵ رای موافق و یک رای مخالف از مجموع 16 نفر عضو حاضر در صحن به تصویب رسید.

 

منبع: پارسینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۳۷۱۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نصب ۴۳۰ متر مربع دیوار صوتی و نوسازی ۱۸۰ متر مربع دیوار صوتی طی یک سال گذشته

تین نیوز

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران از نصب ۴۳۰ متر مربع دیوار صوتی و نوسازی ۱۸۰ مترمربع دیوار صوتی طی یک سال گذشته، تا فروردین ماه ۱۴۰۳ خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، شهریار افندی زاده با اشاره به اینکه طراحی و نصب ۴۳۰ متر مربع دیوار صوتی در بزرگراه شهید خرازی و ایستگاه متین در سال ۱۴۰۲ انجام شد، گفت: سال گذشته، ۱۸۰ متر مربع دیوار صوتی نیز در بزرگراه های شهید حکیم و فضل الله نوری نوسازی شده است.

افندی زاده افزود: در پی ابراز نارضایتی برخی از ساکنین مجاور ایستگاه سی.ان. جی متین، واقع در محله زمزم تهران و خیابان مجتبی متین، با همکاری دانشگاه تهران، مطالعات و امکان سنجی های لازم انجام گرفت و در نهایت با طراحی و نصب ۹۰ مترمربع دیوار صوتی به ابعاد ۶.۳۰ در ۱۴.۳۰، آلودگی ایستگاه یادشده به نحو قابل ملاحظه ای کاهش یافت. 

وی با بیان اینکه با طراحی و نصب ۱۲ کیلومتر دیوار صوتی در ضلع جنوبی ایستگاه سی.ان.جی متین، ۲۰ دسی بل از آلودگی صوتی ساختمان های همجوار کاهش یافته است، گفت: تاکنون به منظور کاهش آلودگی صدا و پیامدهای ناشی از آن برای شهروندان، ۱۲ کیلومتر دیوار صوتی در مناطق مختلف بویژه بزرگراه های پایتخت نصب شده است.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران، یادآور شد: دیوارهای صوتی، سازه های محکم و مقاومی هستند که میزان صدا را با ایجاد مانعی بین گیرنده صوت و منبع تولیدکننده آن کاهش می دهند.

افندی زاده همچنین خاطرنشان کرد: در سنوات گذشته دیوارهایی در مناطق مورد نیاز نصب شده که این موانع صوتی باید با استانداردهای جدید و شرایط امروز به روزرسانی شود و به همین دلیل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرتهران با برنامه ریزی انجام شده ضمن نگهداری به نوسازی آنها نیز پرداخته تا شاهد کاهش بیشتر آلودگی های ناشی از سر و صدای زیاد در معابر پرتردد به خصوص بزرگراه ها باشیم.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران با اشاره به اینکه مناطق مسکونی، آموزشی و بیمارستانی واقع در حاشیه بزرگراه های تهران همواره از سر و صدای زیاد برخوردار است، گفت: نصب عایق های صوتی برای بزرگراه های شهر تهران از سال های گذشته با توجه به طراحی و  عوامل متعددی از جمله شکل، جنس، ارتفاع، طول، محل نصب و... در دستور کار سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرتهران قرار گرفته است.

 افندی زاده در ادامه یکی از چالش ها و مشکلات اصلی دیوارهای صوتی بزرگراه ها را سرقت آنها بیان کرد و گفت: بخشی از دیوارهای صوتی هم به علت تصادفات و برخورد خودرو ها از بین می روند.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهر، مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرتهران با اشاره به تغییر در طراحی دیوارهای صوتی برای جلوگیری از سرقت اظهار کرد: در حال حاضر در طراحی این دیوارها تغییراتی ایجاد کرده و از موادی استفاده می شود که برای سرقت جذابیت نداشته و نوع اتصال این اقلام به همدیگر نیز به گونه ای انتخاب شده که در برابر سرقت مقاوم باشند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • شهردار مشهد: سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود
  • سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود
  • گذر ۳۰ تیر در طراحی جدید چه تغییراتی می‌کند؟
  • بی‌توجهی مدیریت شهری گذشته به گرامیداشت آیین‌های مذهبی
  • سخنگوی شورای شهر: باید به نمای خانه ها دقت بیشتری شود | معماری خیلی از ساختمان ها در شان شهر ایرانی اسلامی نیست
  • حدود ۹۵ هزار مشترک تازه گاز تهرانی جذب شد
  • نصب ۴۳۰ متر مربع دیوار صوتی و نوسازی ۱۸۰ متر مربع دیوار صوتی طی یک سال گذشته
  • آلودگی صوتی؛ بلای جان شهرها
  • راهکارهای مبارزه با آلودگی صوتی در شهرها
  • چشم اندازی از طبیعت بهاری در روستای تازه ناب علیا