Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@20:53:00 GMT

بحران در جزیره لسبوس یونان با افزایش مهاجران

تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۳۸۶۵۳

بحران در جزیره لسبوس یونان با افزایش مهاجران

به گزارش روزنامه انگلیسی گاردین، اختلافات بین مردم محلی و پناهجویانی که با قایق از ترکیه در این جزیره یونانی وارد می شوند افزایش یافته است. هفته پیش یک مقام ارشد این منطقه اوضاع در لسبوس را به یک انبار باروت آماده انفجار تشبیه کرد و خواستار اعلام وضعیت اضطراری شد.

برآورد می شود بیش از ۴۲ هزار نفر از مردان، زنان و کودکان در جزایر یونانی از جمله لسبوس، ساموس، خیوس، لروس و ایستانکوی حضور داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تعداد به دلیل سیاست کنترل مهاجرانِ اتحادیه اروپا مجبور هستند تا زمان بررسی تقاضای پناهندگی آنها در سیستمی که دچار کمبود نیرو و بسیار عریض و طویل است، در این جزیره بمانند.

گروه های کمک رسان بارها خواستار تخلیه این جزایر شده اند. تا روز جمعه این هفته براورد می شد که ۲۰ هزار پناهجو در جزیره لسبوس حضور داشته باشند. به گفته یک مقام مدافع مهاجران، این افراد در شرایطی ناخوشایند و قرون وسطایی بسر می برند و بندرت به خدمات اولیه مانند آب پاکیزه و گرم، برق، بهداشت و خدمات مراقبتی دسترسی دارند.

وی گفت، هر روز تیم پزشکی ما برای درمان وخامت اوضاع سلامتی آنها تلاش می کند.

گاردین افزود: با افزایش احساسات مهاجرت ستیزی، گروه هایی که توسط حامیان حزب راست افراطی یونان موسوم به «طلوع طلایی» (Golden Dawn) نفوذ پیدا کردهاند، ظهور یافته اند. روز جمعه ۷ نفر از افراد مسلح با باتون های چوبی که به نظر می رسید با این حزب در ارتباط هستند در روستای موریای لسبوس دستگیر شدند.

هفته گذشته جزیره لسبوس صحنه درگیری پلیس و پناهجویان معترض به شرایط بد اردوگاه های پناهندگان بود.

 پلیس یونان روز دوشنبه با پناهجویان معترض به شرایط بد اردوگاه‌های پناهندگان در جزیره «لسبوس» و روند کند رسیدگی به درخواست‌های پناهندگی، درگیر شد و برای متفرق‌ کردن معترضان گاز اشک‌آور شلیک کرد.

گروه های امدادرسان شرایط زندگی در برخی اردوگاه های پناهجویان در این جزیره یونانی را رقت انگیز توصیف کرده اند.

جزیره لسبوس یکی از گذرگاه های اصلی به اروپا برای مهاجرانی است که از فقر و جنگ در خاورمیانه و فراتر از آن گریخته اند.

صدها هزار مهاجر در اوج بحران مهاجرتی اروپا در سال های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶میلادی از یونان گذشتند.

براساس اعلام کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد، سال گذشته بیش از ۷۴ هزار مهاجر و آواره که در میان آنها سه هزار و ۵۰۰ کودک بودند،  وارد یونان شدند. اکثر آنها از ترکیه به جزایر لسبوس، خیوس و ساموس یونان رسیدند.

برچسب‌ها یونان اتحادیه اروپا مهاجرت ترکیه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: یونان اتحادیه اروپا مهاجرت ترکیه یونان اتحادیه اروپا مهاجرت ترکیه جزیره لسبوس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۳۸۶۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزیره قبر ناخدا در جنوب ایران + فیلم

یکی از جزایر جنوبی ایران در استان خوزستان جزیره قبر ناخدا نام دارد. حکایت‌های مختلف درباره علت نامگذاری این جزیره در ویدئوی زیر بیان شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • مخالفتی با ادامه حضور مهاجران قانونی در این ایالت نداریم
  • تجمع بزرگ مهاجران ساکن در یزد در حمایت از عملیات وعده‌ صادق
  • تجمع بزرگ مهاجران ساکن در یزد در حمایت از عملیات وعده‌ی صادق
  • پاکستان اخراج پناهجویان افغانستانی را متوقف کند
  • لیگ کنفرانس اروپا؛ امروز: کار دشوار آستون ویلادر فرانسه
  • اعتصاب‌های گسترده یونان را فلج کرد
  • فقر و محرومیت اجتماعی؛ دغدغه اصلی رای‌دهندگان در آستانه انتخابات پارلمان اروپا
  • ببینید | جزیره هرمز به رنگ خون درآمد
  • جزیره قبر ناخدا در جنوب ایران + فیلم
  • وضعیت عادی هوا در جزیره کیش