Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-25@08:48:51 GMT

۲۰۰ پروژه طی ۲ سال گذشته در مرند اجرا شده است

تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۳۸۷۲۵

۲۰۰ پروژه طی ۲ سال گذشته در مرند اجرا شده است

به گزارش خبرنگار مهر، داود گرشاسبی، ظهر امروز در مراسم افتتاح مدرن ترین کشتارگاه صنعتی طیور کشور در مرند که با حضور رفیعی پور معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان دامپزشکی کشور، استاندار آذربایجان شرقی، امام جمعه مرند و جمعی از مسئولان استان و شهرستان برگزار شد، با گرامیداشت یاد و نام شهید سلیمانی ابراز داشت: اگر امروز دل‌ها به خاطر شهید سلیمانی می تپد به برکت ایمان و اخلاص و ولایت مداری ایشان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین با اشاره به اینکه مرند ۲۵۰ هزار نفر جمعیت دارد، ابراز داشت: مرند یکی از ویژه‌ترین شهرستان‌های استان از نظر نیروی انسانی است که از منظر جغرافیایی جایگاه استراتژیک دارد و نزدیکی به منطقه آزاد ارس و ماکو و ۲ کشور ارمنستان و جمهوری خودمختار نخجوان از فرصت‌های این شهرستان است.

فرماندار ویژه مرند ادامه داد: پسته و زعفران در شهرستان مرند تولید می‌شود و سال گذشته هزار کیلوگرم زعفران تولید شد که ویژگی بارزی برای این شهرستان به شمار می‌رود و در سال‌های آینده در نمایشگاه‌های کشوری با برند ویژه مرند عرضه خواهد شد.

معاون استاندار آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: از دهه فجر سال ۹۷ تا به امروز بیش از ۲۰۰ پروژه افتتاح شده که نزدیک به ۳۰۰ میلیارد تومان برای آنها اعتبار هزینه شده است.

گرشاسبی تاکید کرد: حس تعامل و حس مشترک دولت با بخش خصوصی در توسعه شهرستان مرند برقرار شده است.

وجود ۱۱ کشتارگاه طیور در آذربایجان شرقی

مدیرکل دامپزشکی استان آذربایجان شرقی نیز در این مراسم گفت: کشتارگاه صنعتی مرند، مجهزترین و پیشرفته‌ترین کشتارگاه صنعتی کل کشور است.

بهداد تاکید کرد: هدف ما در دامپزشکی، تأمین سلامت گوشت، مرغ و سایر مواد و فرآورده‌های خام دامی است که توسط جهاد کشاورزی تأمین می‌شود.

وی اذعان داشت: کشتارگاه‌ها بازوهای اجرایی اداره کل دامپزشکی کشور هستند، اگر می‌خواهیم سلامت جامعه را در مواد فرآورده‌های دامی تهیه کنیم نیاز به ابزار داریم.

مدیرکل دامپزشکی استان آذربایجان شرقی همچنین خاطرنشان کرد: ۱۱ کشتارگاه طیور در استان آذربایجان شرقی فعالیت می‌کند که تنها یک کشتارگاه پلمپ شده و یک کشتارگاه نیز به دلیل مشکلات داخلی تعطیل شده، ما از تخلفات بهداشتی چشم پوشی نمی‌کنیم تمامی کشتارگاه محصولاتشان مورد تأیید دامپزشکی است.

بهداد در ادامه با اشاره به ویژگی‌های کشتارگاه طیور مرند افزود: در این کشتارگاه ۶ هزار قطعه در ساعت آماده می‌شود، این کشتارگاه بالغ بر ۴۰ هزار متر مربع مساحت دارد و ۵ هزار و ۵۶۶ مترمربع زیربنای این کشتارگاه است که مدرن ترین خط ۲ کشتارگاهی کشور در این کشتارگاه راه اندازی شده است.

وی گفت: سخت گیری دامپزشکی استان در صادرات پودر گوشت باعث شده که آبروی استان ما حفظ شود، محصولاتی که بدون رعایت موازین بهداشتی وارد کشور شود به درد سلامت جامعه نمی‌خورد.

به گفته مدیرکل دامپزشکی استان آذربایجان شرقی در این کشتارگاه سه مرتبه به صورت اتوماتیک شستشو می‌شود که اگر ویروس آنفلوآنزا وجود داشته باشد از بین خواهد رفت.

بهداد از افزایش ظرفیت انبار طیور استان خبر داد و عنوان کرد: استان آذربایجان شرقی از لحاظ کنترل بیماری آنفلوآنزا رتبه برتر کشوری را به دست آورد، اگر بیماری آنفلوآنزا شیوع پیدا می‌کرد قیمت مرغ و طیور نیز افزایش پیدا می‌کرد.

منبع: جماران

کلیدواژه: انتخابات 98 بودجه 99 جشنواره فیلم فجر ۳۸ ویروس کرونا جامعه جهاد کشاورزی دهه فجر گوشت معاون وزیر انتخابات 98 بودجه 99 جشنواره فیلم فجر ۳۸ ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی مدیرکل دامپزشکی استان آذربایجان شرقی کشتارگاه صنعتی کشتارگاه طیور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۳۸۷۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشتغالزایی در آذربایجان شرقی ۱.۳۱ برابر بیشتر از تعهد انجام شد

 فتحی گفت: نرخ بیکاری استان در زمستان سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱ کاهشی بوده و از ۸.۳ درصد به ۷.۴ درصد افتاده است.

وی به برنامه این اداره کل در زمینه تحقق عدالت دستمزدی در واحد‌های تولیدی اشاره کرد و افزود: طبقه بندی مشاغل در واحد‌های بالای ۵۰ نفر با این هدف آغاز شده و بر این اساس، دریافتی‌های کارگران با گنجاندن موارد تشویقی از جمله پاداش افزایش تولید، حق جذب، حق مهارت و مدیریت و شایستگی به مراتب بالاتر از حداقل دستمزد شورایعالی کار شده است.

وی به عملکرد بخش تعاون این اداره کل در سال قبل نیز اشاره کرد و گفت: میزان اشتغال ایجاد شده از قبل تعاونی ها، ۹ هزار نفر بوده که با رویکرد تعاونی‌های نوآور و پیشران در استان تاسیس شدند.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی ادامه داد: میزان صادرات تولیدات تعاونی‌ها نیز در سال گذشته نسبت به سال قبل آن ۲۱ درصد بیشتر شده و این مصداق بارز مشارکت مردمی در جهش تولید است.

فتحی از رتبه نخست استان در پرداخت تسهیلات قرض الحسنه اشتغالزایی تبصره ۱۶، خبر داد و گفت: سال گذشته از محل پرداخت این تسهیلات هشت هزار و ۸۲۰ نفر شاغل شدند.

وی ادامه داد: در موضوع تسهیلات اشتغال خانگی نیز، آذربایجان شرقی بیشترین اعتبار را جذب کرده و موفق به جذب ۲ هزار و ۴۰ میلیارد ریال شده که هفت درصد بیشتر از اعتبار تخصیصی و ۲.۵ برابر سال ۱۴۰۱ بود.

وی همچنین از کاهش تعداد افراد بیکاری که حق بیمه بیکاری دریافت می‌کنند خبر داد و گفت: پیش از آغاز دولت سیزدهم تعداد این افراد ۱۴ هزار نفر بود که این رقم در سال گذشته به هشت هزار و ۹۰۰ نفر کاهش یافته که نتیجه فعال شدن واحد‌های تولیدی است.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • تبدیل به ضایعات بیش از ۳ هزار کیلوگرم گوشت مرغ در بیرجند
  • برنامه‌ریزی برای افتتاح ۴۵ پروژه زیرساختی گردشگری
  • تزریق ۵.۵ هزار میلیارد اعتبار به گردشگری آذربایجان‌شرقی
  • تخلف یک کشتارگاه طیور در استان کرمانشاه
  • اصفهان، آذربایجان شرقی و خراسان رضوی رتبه‌دار در تولید شیر
  • افزایش فوتی‌های حوادث ناشی از کار در آذربایجان‌شرقی
  • ۳۹۵ هکتار اراضی کشاورزی در آذربایجان شرقی واگذار شد
  • سپاه عاشورا ۶۱ طرح رفع تنش آبی در روستاها اجرا می‌کند
  • اشتغالزایی در آذربایجان شرقی ۱.۳۱ برابر بیشتر از تعهد انجام شد
  • تحقق ۱۳۱ درصدی سهم اشتغالزایی در آذربایجان شرقی