Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو فرهنگستان زبان فارسی فعالیت شعری امین‌پور در هر دو حوزه شعر کلاسیک و نو را یکی دیگر از ویژگی‌های متمایز این شاعر دانست و گفت: او از یک سو در قالب‌های غزل، مثنوی و رباعی و از سویی دیگر در قالب‌های نیمایی شعر سروده است. ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۶ استانها خراسان رضوی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، محمدکاظم کاظمی در نشست شاعر ماه انجمن ادبی گوهرشاد مشهد با موضوع «قیصر امین‌پور» که با حضور جمعی از بانوان اهل شعر و ادب در دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی خراسان رضوی برگزار شد، اظهار داشت: شعرهای امین‌پور مملو از هنرمندی‌های زبانی، آوایی، تخیل و تصویرهای شاعرانه است و او در کاربرد تکنیک‌های گوناگون هیچ‌گاه افراط نکرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: امین‌پور در حوزه‌های مختلف شعری همچون مذهبی، اجتماعی، عاشقانه و... و در قالب‌های مختلف شعری تبهر بسیاری داشت که این عوامل موجب جامعیت آثارش شده بود.

عضو شورای شعر انجمن ادبی رضوی، قیصر امین‌پور را شاعری خط‌شکن در ابتدای دهه 60 عنوان کرد و گفت: او در دوره‌ای که شعر انقلاب از فضای روز دور مانده بود، شعرهای نوگرایانه می‌سرود و از اصطلاحات و واژگان جدیدی در شعر کلاسیک انقلابی استفاده می‌کرد.

تمرکز مهرواره شعر و داستان جوان سوره بر کشف استعدادهای نو استپیام رهبر انقلاب به دوره‌ شعر «آفتابگردان‌ها»/ انتقاد مؤدب از خاموشی چراغ فعالیت‌های فرهنگیاصفهان| جشنواره شعر روح الله برگزیدگان خود را شناخت

کاظمی بیان کرد: شعر کلاسیک انقلاب مملو از اصطلاحات و تعابیر نمادینی مانند آفتاب، سحر، خون و لاله است؛ اگرچه برخی از این تعابیر در شعرهای امین‌پور نیز وجود داشت، اما از آثار برخی شاعران انقلاب پیش‌روتر بود.

وی فعالیت شعری امین‌پور در هر دو حوزه شعر کلاسیک و نو را یکی دیگر از ویژگی‌های متمایز این شاعر دانست و ادامه داد: او از یک سو در قالب‌های غزل، مثنوی و رباعی و از سویی دیگر در قالب‌های نیمایی شعر سروده است.

این شاعر برجسته افغانستانی با اشاره به برخی شعرهای معروف قیصر امین‌پور ابراز کرد: او از جمله شاعران انقلاب است که قالب رباعی را احیا و به‌روز کرد و جریان‌ رباعی‌سرایی امروزی را رقم زدند. این قالب شعری پیش از آن دوران، کم‌کاربرد بود و حال و هوای قدیمی داشت.

وی با اشاره به جریان‌های شعر معاصر در گذشته گفت: گروهی از شاعران جوان پس از پیروزی انقلاب اسلامی با رهیافت‌های فکری، دینی و گرایش‌های نوین ادبیات آشنا و سردمدار شعر انقلاب می‌شوند که قیصر امین‌پور یکی از این شاعران بود.

کاظمی ادامه داد: او از جمله نخستین افرادی است که شعر انقلاب را با تشکیل محفل ادبی «حوزه اندیشه و هنر اسلامی» به شکل آکادمیک بنیانگذاری کرد که امروزه از این حوزه به‌عنوان هسته اولیه حوزه هنری یاد می‌شود.

وی با اشاره به نقش امین‌پور در شکل‌گیری نگرش‌های نوین هنری در رشته ادبیات در دانشگاه بیان کرد: فعالیت‌های بسیار خوب او در هر سه حوزه دانشگاه، مطبوعات و شاعری موجب وجه تمایزش با دیگران شده بود.

این شاعر برجسته افزود: امین‌پور از چهره‌های شاخص اخلاق‌مدار و بدون حاشیه نیز بود که از نظر ویژگی‌های رفتاری و شخصیتی در بین شاعران نسل خود محبوبیت خاصی داشت.

انتهای پیام/282/ش

R41347/P/S6,1188/CT11

منبع: تسنیم

کلیدواژه: قیصر امین پور امین پور شعر کلاسیک شعر انقلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۳۸۸۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح کاسبان امین در صنوف مختلف قم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، کاسبان امین که پیش از این با هدف حمایت از مصرف کننده و تنظیم بازار در توزیع کالا‌های اساسی توسط جهاد کشاورزی در سراسر استان در حال اجرا بود چند روزیه با ورود سازمان صمت، دیگر صنوف هم به این طرح پیوستند.

طرحی که با رصد مستمر و دقیق صنوف از سوی بازرسان همراه است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ماموستا فخری در تبیین حقایق انقلاب از علمای پیشتاز بود
  • پورفرجی:حضور امینی در شهرداری اهواز باعث ایجاد اختلاف بین نیروهای انقلابی شده است
  • صغیر اصفهانی، شاعری که اندیشه‌ای کبیر داشت
  • نجات جان دو کودک گرفتار درسیلاب ورودی دادگستری زرند
  • ۲ راهبرد ایران برای افزایش اقتدار و حرکت به سوی قله
  • قیصر امین پور ، قیصر شعر انقلاب اسلامی +فیلم
  • عقلانیت انقلابی راه حل مواجهه با معادله و حل مسائل کشور است
  • عقلانیت انقلابی اهل دوقطبی‌های کاذب نیست
  • آمریکا همچنان نفت و گندم سوریه را غارت می‌کند
  • اجرای طرح کاسبان امین در صنوف مختلف قم