Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-16@14:21:54 GMT

۴۶۱ کلاس درس در ایلام فاقد سیستم گرمایشی است

تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۳۸۸۵۰

۴۶۱ کلاس درس در ایلام فاقد سیستم گرمایشی است

مدیرکل نوسازی مدارس استان ایلام گفت: استاندارد سازی سیستم گرمایشی ۴۶۱ کلاس درسی در استان که فاقد سیستم گرمایشی هستند، در حال اجرا است.

نصرت‌الله رحیمی مدیرکل نوسازی مدارس استان ایلام  ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام گفت:  استاندارد سازی وسایل گرمایشی مدارس سطح استان در دو فاز  اجرا می‌شود، که فاز اول این طرح با ۲۲۴ مدرسه و ۹۴۴ کلاس درس با اعتبار ۱۲۰ میلیارد ریال اجرا شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در فاز دوم این طرح، کار استاندارد سازی وسایل گرمایشی ۱۹۷ مدرسه با ۴۶۱ کلاس درس در حال اجرا است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان اضافه کرد: برای اتمام فاز دوم  ۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است که در صورت تخصیص  تلاش می‌شود فاز دوم این طرح نیز تا پایان سال به اتمام برسد.

وی تصریح کرد: این مدارس فضاهایی هستند که  فاقد امکان زیرساخت استفاده از گاز هستند و این امر سبب شده همچنان از بخاری‌های نفتی استفاده کنند.

رحیمی ادامه داد: این فضاهای آموزشی در شهرستان‌های سیروان، آبدانان، دره‌شهر، هلیلان، ملکشاهی  و...قرار دارند.

وی یادآور شد: براساس آخرین آمار،  ۱۴۹  مدرسه و فضای آموزشی سنگی در استان ایلام وجود دارد و در مجموع، تعداد ۲ هزار ۳۷۲  دانش‌آموز در این مکان‌های آموزشی مشغول به تحصیل هستند.

مدیرکل نوسازی مدارس استان خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته این مدارس به مرور تخریب و نوسازی می‌شوند.

لازم به ذکر است، هم اکنون بیش از صد هزار دانش آموز در سطح مدارس ایلام مشغول به تحصیل هستند. 

انتهای پیام /970821

منبع: فارس

کلیدواژه: ایلام کلاس درس مدارس دانش آموز مدیرکل نوسازی مدارس استان استاندارد سازی سیستم گرمایشی استان ایلام فاز دوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۳۸۸۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید آیت الله محامی بر جذب امکانات دولتی در ساخت‌ و ساز مدارس سیستان و بلوچستان

ایسنا/سیستان و بلوچستان نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: در ساخت‌ و ساز مدارس علاوه بر رعایت نکات فنی و مهندسی، فرهنگ بومی و اقلیم منطقه نیز مورد توجه قرار گیرد.

آیت‌الله مصطفی محامی شامگاه شنبه ۲۴ فروردین در دیدار مدیرکل سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان عنوان کرد: یکی از کارهای مهم و تاثیرگذار، تهیه زیرساخت‌های آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت نسل جدید به عنوان آینده‌داران کشور است و با توجه‌ به‌ وضعیت استان هر چقدر بتوانیم در این جهت سرمایه‌گذاری و امکانات خود را از لحاظ کمی و کیفی ارتقا دهیم، ارزشمند است.

امام جمعه زاهدان بر لزوم جذب امکانات دولتی و نیز مشارکت مردم در ساخت‌ و ساز مدارس تاکید کرد و گفت: باید تبلیغ کنید تا برخی بومیان استان که دارای وضعیت مالی مطلوبی هستند هم، پا به این عرصه گذاشته و در جهت ساخت و تجهیز مدارس مشارکت کنند.

آیت‌الله محامی با اشاره به بازدید صورت گرفته از مناطق سیل زده جنوب استان در اسفندماه سال گذشته اظهار کرد: در این بازدیدها مشاهده کردیم که منازل و مساجد دچار آبگرفتگی نشده بود چرا که از بالاتر از سطح زمین ساخته شده بود اما مدارس روی سطح زمین قرار داشت و همین مسئله باعث آبگرفتگی مدارس شد، لذا باید در ساخت‌ و ساز مدارس علاوه بر رعایت نکات فنی و مهندسی، فرهنگ بومی و اقلیم منطقه نیز مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه زاهدان گفت: بر اساس گزارش ارائه شده از سوی مسئولان آموزش و پرورش متقاضیان ثبت‌نام در مدارس معارف زیاد هستند اما تعداد این مدارس در سطح استان محدود است و اگر بتوان با همکاری و هم افزایی سازمان نوسازی مدارس، آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه در این جهت اقدامی صورت داد، مطلوب است‌.

همچنین در ابتدای این دیدار میثم لکزایی مدیرکل سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان نیز ضمن‌ ارائه گزارش عملکرد این مجموعه در سال گذشته به بیان طرح‌های برنامه‌ریزی شده در سال جدید پرداخت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تمدید ثبت نام آزمون مدارس استعداد‌های درخشان 
  • تجهیز ۳۰ مدرسه در کهگیلویه و بویراحمد به سیستم گرمایشی و سرمایشی
  • احداث مدرسه ۶ کلاسه صالح شهر در دستور کار قرار گرفت
  • ۱۰۳ مدرسه در استان بوشهر تکمیل و به بهره برداری رسید
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها در مدارس از ۱۵ اردیبهشت
  • بازگرداندن ۸۵ هزار تبعه افغانستانی فاقد مجوز به کشورشان
  • جمع‌آوری مدارس کانکسی بالای ۱۰ دانش‌آموز در استان مرکزی
  • ساخت ۴۳۵ کلاس درسی در آذربایجان غربی
  • ایمن‌سازی ۷۳۰ کلاس درس سنگی در خوزستان
  • تاکید آیت الله محامی بر جذب امکانات دولتی در ساخت‌ و ساز مدارس سیستان و بلوچستان