Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-25@00:17:00 GMT

بازار طلا تا پایان سال به کدام سمت می‌رود؟

تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۳۹۴۶۵

ساعت24-بازار طلا و سکه به طور سنتی از گزینه‌های نخست خانواده‌های ایرانی برای سرمایه‌گذاری به شمار می‌رود که معمولا با نزدیک شدن به ایام عید، رونق می‌گیرد؛ رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران نیز پیش‌بینی کرد که قیمت‌ها در روزهای پایانی سال رشد داشته باشد.

«ابراهیم محمدولی» روز یکشنبه درباره چشم انداز بازار طلا در روزهای پایانی امسال، افزود:بهای اونس طلا به نظر می رسد تحت تاثیر تحولات جهانی به ویژه خاورمیانه نوسان‌های مثبت یا منفی داشته باشد که بیشتر افزایشی ارزیابی می شود و موجب رشد تدریجی قیمت‌ها خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره چشم انداز بازار طلا در روزهای پایانی امسال (۴۰ روز باقی‌مانده تا نوروز) گفت: تجربه سال‌های گذشته نشان داده است که وضعیت بازار بهتر شده و رونق می‌گیرد.

محمدولی با بیان اینکه بازار طلا در ماه های گذشته دچار رکود شده بود، اضافه کرد: نوسان‌های شدید قیمت ارز و به تبع آن رشد قیمت‌ها از دلایل رکود بازار طلاست.

وی اضافه کرد: انتظار می رود در روزهای باقی‌مانده تا پایان سال، شاهد نوسان های بازار ارز نباشیم تا بازار طلا به ثبات و تعادل رسیده و دچار هیجان نشود.

وی گفت: پیش بینی می‌شود که تا پایان امسال، بازار طلا، ثبات و تعادل خود را حفظ کرده و قیمت‌ها اندکی رشد کند و بعید است افزایش شدید قیمت‌ها را مشاهده کنیم.

افزایش قیمت‌ها تحت تاثیر رشد بهای اونس

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به تحولات قیمت‌ها در بازار طلا، گفت: قیمت سکه و طلا در معاملات ابتدای این هفته، تحت تاثیر رشد قیمت اونس در بازارهای جهانی، روندی افزایشی داشته است.

محمدولی تصریح کرد: قیمت اونس طلا در بازارهای جهانی، در حال حاضر نسبت به روز پنجشنبه ( هفته گذشته) رشد حدود هفت دلاری را تجربه کرده و از یک‌هزار و ۵۶۴ دلار به یک هزار و ۵۷۱ دلار رسید.

وی اضافه کرد: بهای هر مثقال طلای ۱۸ عیار نیز از دو میلیون و ۲۰۰ هزار تومان در روز پنجشنبه به دومیلیون و ۲۱۶ هزار تومان در روز شنبه (دیروز) افزایش یافت. بهای هرگرم طلای ۱۸ عیار نیز از ۵۰۷ هزار تومان به ۵۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان رسیده است.

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: قیمت سکه تمام بهار آزادی نیز از چهار میلیون و ۹۷۷ هزار تومان در روز پنجشنبه به پنج میلیون و ۱۵ هزار تومان در روز شنبه افزایش یافت. قیمت نیم سکه نیز از ۲ میلیون و۵۵۰ هزار تومان به دو میلیون و۵۵۶ هزار تومان رشد کرد.

وی درباره حباب سکه نیز گفت: با توجه به قیمت‌های جهانی و نرخ دلار، میزان حباب سکه به ۳۰ تا ۴۰ هزار تومان رسیده که طبیعی است.

مطلوبیت طلا برای سرمایه‌گذاری دراز مدت

 رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره وضعیت تقاضا در بازار طلا گفت: اکنون میزان خرید طلای ساخته شده (مصنوعات) توسط مردم افزایش یافته و خرید طلای آبشده کاهش یافته است.

محمدولی افزود: پارسال مردم بیشتر به سراغ طلای آبشده رفتند که بیشتر آنها اطلاعات و دانش کافی درباره طلا نداشتند.

به گفته رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران، نداشتن اطلاعات کافی برخی از خریداران، مشکلاتی برای آنها ایجاد کرد و تخلفاتی رخ داد که باعث شد استقبال مردم از طلای آبشده کاهش یابد.

محمدولی به خریداران طلا توصیه کرد: تجربه سال های طولانی فعالیت در بازار طلا نشان می‌دهد که خریداران طلای ساخته شده در دراز مدت، سود خوبی را کسب می‌کنند به همین دلیل بهتر است که مردم به جای طلای آبشده، اقدام به خرید مصنوعات طلا کنند.

منبع: ساعت24

کلیدواژه: رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران هزار تومان در روز روزهای پایانی بازار طلا بازار طلا روز پنجشنبه طلای آبشده تحت تاثیر تا پایان قیمت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۳۹۴۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی قیمت طلا و سکه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳/ حباب سکه امامی هفت میلیونی شد

به گزارش صدای ایران، قیمت طلا و سکه در سومین روز هفته در روند متوازنی قرار داشت و یکدست نزولی شد. با وجود اینکه ریتم بازار طلا کاهشی بود، اما روند حباب در بازار سکه افزایشی شد. معامله‌گران، به ثبات نسبی بازار ارز و اثر آن بر بازار طلا تاکید دارند.

کاهش انس جهانی به بازار طلا خط داد
گفتنی است انس جهانی طلا از شب گذشته تا لحظه نگارش این گزارش کاهش ۵۰ دلاری داشته و با رقم ۲۳۳۸ دلاری در حال معامله است؛ بنابراین می‌توان گفت با نوسان کاهشی انس جهانی طلا اثر افزایش محدود دلار خنثی شد؛ امروز، طلای جهانی لیدر اصلی بازار طلا بود.

کارشناسان اقتصادی معتقدند افت قیمت انس طلا بر قیمت طلا و سکه در بازار داخلی اثر کاهشی گذاشته است. معامله‌گران، روند بازار طلا را با ثبات ارزیابی می‌کنند و پیش‌بینی می‌کنند، فعلا روند قیمت‌ها تغییر خاصی نداشته باشد، مگر آنکه اتفاق خاصی در حوزه بین‌المللی، سیاسی یا اقتصادی رخ دهد.


نوسانات سکه کوچک شد
قیمت سکه امامی روز دوشنبه سوم اردیبهشت با کاهش ۹۱ هزار تومانی با رقم ۴۳ میلیون و ۳۰۳ هزار تومانی معامله شد. سکه بهار افت ۱۷۵ هزار تومانی داشت و روی قیمت ۴۰ میلیون و ۲۳۰ هزار تومانی ایستاد.

گفتنی است در سومین روز هفته قیمت نیم سکه، ربع سکه و سکه گرمی با کاهش ۱۰۰ هزار تومانی به ترتیب با رقم ۲۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان، ۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و هفت میلیون و ۱۰۰ هزار تومان معامله شد.


حباب سکه امامی هفت میلیونی شد
قیمت طلا روز دوشنبه کاهشی شد. هر مثقال طلای ۱۸ عیار ۳۰۹ هزار تومان کاهش داشت و به کانال ۱۵ میلیونی برگشت. این مقدار طلا با قیمت ۱۵ میلیون و ۷۶۹ هزار تومانی معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار با کاهش ۷۲ هزار تومانی روی رقم سه میلیون و ۶۴۰ هزار تومانی ایستاد. قیمت طلای دست دوم نیز با رقم سه میلیون و ۵۹۱ هزار تومان بسته شد.

حباب سکه در سومین روز معاملاتی هفته برخلاف کاهش قیمت، افزایش قابل توجهی داشت. حباب سکه امامی ۷۶۱ هزارتومان، سکه بهار ۷۱۵ هزار تومان، نیم‌سکه ۳۴۴ هزار تومان، ربع سکه ۱۲۳ هزار تومان و سکه گرمی ۹ هزار تومان رشد داشت.

دیگر خبرها

  • پیش بینی قیمت طلا و سکه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳/ حباب سکه روند متوازن نداشت
  • صادرات طلای سرخ به ۴۰۰ تن می‌رسد
  • ادامه روند کاهشی قیمت طلا و سکه در بازار؛ نیم سکه چند شد؟ | جدول قیمت ها
  • قیمت سکه و طلا امروز ۵ اردیبهشت؛ تداوم کاهش قیمت سکه در بازار
  • قیمت سکه و طلا در بازار آزاد ۵ اردیبهشت ماه
  • سکه و طلا ارزان‌تر شد؟
  • ثبات قیمت دلار و کاهش نرخ طلا و سکه در معاملات امروز
  • پیش بینی قیمت طلا و سکه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳/ حباب سکه امامی هفت میلیونی شد
  • بازار آرام طلا و سکه در بازار ؛ کاهش قیمت طلای ۱۸ عیار | جدول قیمت ها
  • قیمت سکه و طلا در بازار آزاد ۳ اردیبهشت ماه