Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، علی ذوعلم در نشست یاران گام دوم انقلاب که بعد ازظهر امروز یکشنبه 20 بهمن‌ماه 98 در مدرسه دارالفنون برگزار شد، اظهار کرد: در این برنامه کنار یکدیگر جمع شده‌ایم تا رسالت بزرگی که در زمینه گام دوم انقلاب برعهده داریم را مورد تأکید قرار دهیم. دایره مخاطبان بیانیه گام دوم وسیع است، این بیانیه چتر گسترده‌ای را ایجاد کرده تا افرادی که دغدغه انقلاب اسلامی را دارند، بر اساس برداشت اسلامی و انقلابی، خود را در برابر آرمان‌های انقلاب، متعهد بدانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: هر فردی که به تعالی کشور فکر می‌کند، خود را زیر چتر گام دوم می‌پندارد. هر عضو امت اسلامی که برای نجات مسلمانان از چنبره نظام سلطه تلاش کند و خود را مجاهد راه خدا بداند، خود را زیر این چتر می‌داند.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی گفت: به‌خاطر سرچشمه بیانیه، ویژگی‌های خاصی در بیانیه گام دوم نهفته است، این بیانیه محصول اجتهادی ژرف در عرصه جهانی، متناسب با اقتضائات کنونی جامعه ماست و از منابع عقلی و نقلی قرآن، سیره معصومین، زیسته امت اسلامی و تجربه‌های تلخ و شیرین انقلاب سرچشمه گرفته است. رهبر انقلاب به عنوان عالمی ربانی، آینده‌نگر و مجتهدی روزآمد دست به قلم شده‌اند و اندیشه ناب اسلامی را در این بیانیه به نگارش درآورده‌اند.

وی افزود: اگر به مقاطع مختلف تاریخ اسلام بنگرید، درمی‌یابید چنین افرادی به حرکت مسلمانان رونق می‌دادند و چالش‌ها را بیان می‌کردند. ۴۰ سال پیش از پیروزی انقلاب، نظام خشن استبدادی و وابسته به استعمار در کشور وجود داشت، در آن زمان جامعه در سطحی از تفکر اجتماعی قرار داشت که نه می‌توانست و نه اجازه داشت عکس‌العمل چندانی از خود نشان دهد. همگی پشت سر مردی قرار گرفتند که پشتوانه سیاسی نظامی در بین قدرت‌های جهانی نداشت و همه عوامل بر علیه او بودند.

ذوعلم بیان کرد: ۴۰ سال پس از پیروزی انقلاب، نه‌تنها آرمان‌های انقلاب کم‌رنگ نشده، بلکه در عرصه بین‌المللی به جبهه جهانی مبارزه با سلطه تبدیل شده است، در جبهه دوم باید بتوانیم با تکیه بر فراز و نشیب و توانمندی داخلی و همراهی امت اسلامی، این مسیر را طی کرده و زمینه‌های نظام عادلانه جهانی مهدی موعود (عج) را فراهم کنیم.

وی خاطرنشان کرد: به مرحله خودسازی، جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی نیازمندیم؛ خودسازی شامل خودسازی فرد، جامعه و سازمان و حرکتی عمیق در بازسازی دانشی است که سال‌هاست به‌عنوان تحول علوم انسانی در کشور مطرح شده است.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در پایان گفت: آموزش و پرورش ۱۲ سال است در بستر مناسبی قرار گرفته تا بنیان‌های تربیتی و ارزش‌های تمدن‌سازی در دانش‌آموزان نهادینه شود و به دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه انتقال‌ پیدا کند.

انتهای‌پیام/

31 / 320 علی ذوعلم سازمان برنامه ریزی آموزشی آموزش پرورش گام دوم انقلاب

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: سازمان برنامه ریزی آموزشی آموزش پرورش گام دوم انقلاب برنامه ریزی آموزشی گام دوم انقلاب امت اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۳۹۴۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اداره سرمایه انباشته وقف باید علمی باشد/ تحقق شعار سال در حوزه کشت و صنعت

نخستین نشست هم‌اندیشی و بررسی چالش‌های پیش‌رو در حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان امروز (۶ اردیبهشت‌ماه) با حضور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در نمایشگاه دستاوردهای وقف برگزار شد.

به گزارش ایسنا، سجده -مدیرعامل بنیاد توسعه عمران موقوفات- در ابتدای این نشست با بیان اینکه در کتب دینی آمده که حضرت علی(ع) نخلستان ایجاد کرده و وقف می کردند، گفت: تقریبا ۵ سال است که توسعه تولید با حضور مردم در سازمان اوقاف اتفاق افتاده است. 

وی ادامه داد: بنیاد توسعه عمران موقوفات در شناسایی زمین‌ها تلاش می‌کند و سعی داریم در حوزه کشت و صنعت با مشارکت مردم در تحقق شعار سال گام برداریم. 

در ادامه این نشست بیگدلی -معاون بهره‌وری اقتصادی سازمان اوقاف و امور خیریه- با اشاره به چشم‌انداز این معاونت در حوزه اجتماعی و ارتباط سازمان با شرکتهای دانش‌بنیان گفت: اولین اقدام وقف این است که بتواند کسب منفعت از عین وقف داشته باشد، مرحله بعد این منافع داخل کاسه‌ای ریخته می شود که حفظ می‌شود و سرریز آن اجرای نیت است. باید بیشترین کسب منفعت از موقوفات داشته باشیم.

وی اظهار کرد: برای اینکه علم در خدمت کسب منفعت قرار گیرد اکوسیستمی برای حمایت از دانش بنیان‌ها با رعایت قوانین وقف طراحی شده است که این شرکت‌ها اکثرا به سوددهی رسیده‌اند.. 

در بخش دیگری از این نشست، حجت‌الاسلام والمسلمین خاموشی -رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه- ضمن تقدیر از دانشمندان که در نمایشگاه شرکت کرده‌اند، گفت: سازمان وقف از نظر سرمایه‌ای دارای بودجه دولتی نیست و ما در دوره فعلی می‌خواهیم وقف را حرکت دهیم. به عنوان مثال ما دارای میلیون‌ها رقبه هستیم که این رقبات‌ به صورت عرصه و اعیان است و ما باید شکل مدیریت‌مان در خصوص این موقوفات علمی باشد.

وی ابراز کرد: اگر پول داریم اداره سرمایه انباشته باید علمی باشد. در واقع سرمایه‌های وقف باید علمی اداره شود زیرا تنوع در وقف به نیات واقفان و اعیان اعطایی ربط دارد. 

خاموشی با تاکید بر اینکه دانش‌بنیان‌ها باید در خدمت ارزان‌سازی و رفاه مردم باشند، افزود: ما موظف به رعایت قانون وقف هستیم. اوقاف از دانش بنیان‌های نوپا حمایت می کند و ما مفتخریم که تاکنون از ۳۹ شرکت حمایت کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: باید در حوزه اقتصاد تاثیرگذار و در تولید ملی بدون نفت موفق باشیم. در حوزه صنعت ورود کرده‌ایم که ۳۰ درصد درآمد نفتی را پوشش می‌دهد، در حوزه مسکن نیز رقبات‌ زیاد داریم که از این رو به مسکن نخبگانی توجه ویژه داریم.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه بیان کرد: در تمام رقبات‌ زراعی بحث زنجیره زراعی مدنظر است. بحث معادن به عنوان ظرفیت مغفول اوقاف بوده است، همچنین مساله دیگر توجه به حوزه صنایع تبدیلی است. در حوزه فناوری هم زیرساخت‌های سخت افزاری و هم نرم افزاری مدنظر است که کارهای خوبی در حال انجام است، نباید فراموش کنیم که حوزه فناوری تاثیر شگرف در اقتصاد کشور خواهد داشت.

در بخش دیگری از این نشست در حوزه ارائه طرح سیمان ژئوپلیمری بر پایه خاکستر باگاس، بحث وقف ماندگار در راستای توسعه پایدار مورد بررسی قرار گرفت. این شرکت به فناوری تولید برق و سیمان با وجود تحریم‌ها و موانع داخلی دست پیدا کرده است. 

بر اساس آنچه در این نشست عنوان شد، درصد قابل توجهی از شرکت‌های دانش بنیان در سطح کشور هیچ گردش مالی ندارند. صرفا ایده‌ای است که در مرحله آزمایشگاهی ارائه شده است.

این شرکت‌ها معتقدند اگر قرار است کاری و حمایتی در حد اوقاف انجام شود باید متفاوت از کارهایی باشد که توسط دیگران انجام می شود. شرکت‌های دانش بنیان از ایده تا تجاری‌سازی در کشورهای پیشرفته حمایت می‌شوند.

موضوع دیگر که مورد بحث قرار گرفت، این بود که در مناطق محروم خیلی از محصولات دانش بنیان کارایی ندارد، همچنین موضوع عمران در مناطق محروم بررسی شد و به گفته کارشناسان در زمینه تکنولوژی بتن باید تعریف دیگری در مناطق محروم داشته باشد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آمادگی مجموعه مدارس صدرا در اجرای کامل سند تحول آموزش و پرورش
  • اداره سرمایه انباشته وقف باید علمی باشد/ تحقق شعار سال در حوزه کشت و صنعت
  • تاکنون از ۳۹ شرکت دانش بنیان حمایت کرده ایم
  • تاکید بر برنامه ریزی مدون در حوزه های فرهنگی و اعتقادی دانش آموزان فیروزکوه
  • تولید ۲۰ محصول دانش‌بنیان در شرکت‌های زیرمجموعه اوقاف
  • رفع تمامی مشکلات مربوط و تسهیل ثبت شرکت به صورت خودکاربری
  • نمایشگاه دستاوردهای وقف؛ روایتی از نشانه های رشد اقتصاد دانش بنیان در ایران
  • صدور اولین سند اعیانی توسط سازمان ثبت
  • صدور نخستین سند اعیانی قانون جهش تولید دانش‌بنیان در البرز
  • اثرگذاری توسعه دانش‌بنیان‌ها در به‌روزرسانی موقوفات