Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-16@22:10:42 GMT

جدیدترین آمار از میزان خانه های خالی از سکنه در تهران

تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۳۹۷۳۰

جدیدترین آمار از میزان خانه های خالی از سکنه در تهران

خبرگزاری فارس: حسام عقبایی  در پاسخ به این سوال که اواخر امسال قرار است سامانه املاک تحویل سازمان امور مالیاتی شود آیا این سامانه می تواند به تلاطم بازار مسکن و افزایش عزضه کمک کند گفت:سامانه املاک در تولید مسکن نقشی ندارد و این وضعیت بازار مسکن که از کمبود تولید رنج می برد مربوط به سالها قبل است که هنوز هم ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

*بازار مسکن سالهاست از عقب ماندن تولید از تقاضا رنج می برد

وی با اشاره به اینکه کمبود تولید مسکن و عقب ماندن عرضه از تقاضا سالهاست که بازار مسکن از آن رنج می برد اظهار داشت:سامانه املاک فقط می تواند تا حدودی با شناسایی واحدهای خالی از سکنه به عرضه بیشتر واحدهای مسکونی به بازار کمک کند.

عقبایی تاکید کرد:تولید مسکن سالهاست که از تقاضا عقب است و همین موضوع باعث شده تا کمبود تولید سال به سال بیشتر و بیشتر شود و این عقب ماندگی تولید مسکن همین می شود که می بینیم با کوچکترین اتفاق در سایر بازارها و کلان اقتصاد قیمت مسکن جهش می کند.

نایب رئیس اتحادیه مشاروان املاک گفت:تا زمانی که برنامه جامع مسکن انجام نشود و تولید مسکن با تقاضا برابری نکند مشکلات بخش مسکن و بازار مسکن کاهش نخواهد یافت.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا آمار جدیدی از میزان خانه های خالی از سکنه در کشور و یا تهران در دست است گفت:آخرین آمار واحدهای خالی از سکنه مربوط به سال 95 است که در کشور 2،5 و در استان تهران 500 هزار واحد مسکونی خالی داریم.

منبع: فردا

کلیدواژه: آمار خانه های خالی از سکنه تهران سامانه املاک خالی از سکنه کمبود تولید تولید مسکن بازار مسکن رنج می برد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۳۹۷۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش بارش‌ها در ۶ استان/ ۴۰ درصد مخازن سدهای کشور خالی است

بر اساس آخرین آمار از وضعیت بارش‌ها در کشور، در استانهای ایلام، گلستان، همدان، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی میزان بارش‌ها نسبت به سال گذشته افزایشی بود.

به‌گزارش ایسنا، بر اساس آمار اعلام شده از ابتدای سال آبی تا ۲۵ فروردین‌ماه ارتفاع کل ریزش‌های جوی کشور معادل ۱۷۰.۲  میلیمتر است. این مقدار بارندگی نسبت به میانگین دوره‌های مشابه درازمدت (۲۰۳.۱ میلیمتر) ۱۶ درصد کاهش و نسبت به دوره مشابه سال آبی گذشته (۱۷۸.۱ میلیمتر) ۴ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

در این بین استان ایلام با ثبت ۴۲۸. ۹ میلیمتر ، استان گلستان ۳۷۵.۶ میلیمتر، استان همدان ۳۱۴.۱ میلیمتر، استان آذربایجان شرقی و استان آذربایجان غربی به ترتیب با ۲۲۰.۶ و ۳۲۱.۲ میلیمتر نسبت به سال قبل افزایش بارش داشته اند.

پرشدگی سدها به ۶۰ درصد رسید

همچنین بر اساس این آمار میزان ورودی مخازن کل کشور معادل ۲۲.۸۹  میلیارد متر مکعب بوده که در قیاس با سال گذشته که عددی معادل ۲۵.۵۷ میلیارد مترمکعب بوده ۱۰ درصد کاهش داشته است. همچنین میزان کل خروجی سدهای کشور نیز نسبت به سال قبل تفاوتی نداشته است.

حجم آب موجود مخازن اکنون ۳۰.۰۸ میلیارد متر مکعب ثبت شده که این عدد نسبت به سال قبل که عددی معادل ۳۰.۵ میلیارد متر مکعب بوده نیز تفاوت چندانی نداشته و همچنین حجم پرشدگی سدهای کشور نیز تا این تاریخ ۶۰ درصد ثبت شده است.

پرشدگی ۱۰۰ درصدی ۶ سد

وضعیت برخی از سدهای مهم کشور بیانگر این است که سد ارس آذربایجان شرقی، سد شهید قنبری استان آذربایجان غربی، سد کوثر کهگیلویه و بویراحمد، سد رودبار استان لرستان، سد ایلام و سد قشلاق استان کردستان ۱۰۰ درصد پر هستند، همچنین ۸ سد دوستی و طرق استان خراسان رضوی، سد پانزده خرداد حوضه قمرود، سد نهرین خراسان جنوبی، سد رودبال داراب استان فارس، چاه نیمه‌های استان سیستان و بلوچستان، سد تنگوییه سیرجان استان کرمان و سد ساوه استان مرکزی کمتر از ۲۰ درصد آب دارند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • روند قیمت مسکن در سال ۱۴۰۳ چگونه خواهد بود؟
  • نرخ خرید بازار مسکن تهران؛ خانه در هاشم آباد متری ۵۰ میلیون تومان
  • لزوم ثبت قرارداد‌های اجاره مسکن در سامانه خودنویس
  • تولید مرغ بیشتر از تقاضا شد
  • حق الزحمه های نجومی با راه اندازی سامانه خود نویس برچیده شد
  • مالیات خانه‌های خالی و لوکس در حد هیچ!
  • ۵ پیش‌بینی درباره نرخ اجاره در سال جدید/ آرامش چگونه به بازار اجاره بازمی‌گردد؟
  • افزایش بارش‌ها در ۶ استان/ ۴۰ درصد مخازن سدهای کشور خالی است
  • چگونه خانه اجاره کنیم؟ | رازهای تنظیم یک اجاره‌نامه عادلانه که هر موجر و مستأجری باید بدانند
  • معمای تقاضای خودرو