Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزارت خارجه انگلیس در سفر به آنکارا و ملاقات با مقامات ارشد ترکیه درباره آخرین تحولات جاری منطقه از جمله تحولات ایران و سوریه به رایزنی پرداخت.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، معاون وزارت خارجه انگلیس در امور خاورمیانه روز یکشنبه در سفر به ترکیه با مقامات ارشد این کشور درباره آخرین مسائل روز منطقه و جهان و روابط دوجانبه به گفت‌‌وگو پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 به نوشته وبگاه «فاماگوستا گزت» این مقام ارشد انگلیسی در سفر به آنکارا با «سدات اونال» معاون وزارت خارجه ترکیه، «ابراهیم کالین» مشاور رئیس جمهور و «یونس امره» معاون وزارت دفاع ترکیه  رایزنی کرد. در این دیدار موضوعات مهم منطقه از جمله  امور ایران، عراق، نبرد با داعش، فرایند صلح در خاورمیانه و آخرین تحولات در لیبی و سوریه مورد بحث قرار گرفت.

 در این دیدار درباره آخرین وضعیت پناهجویان سوری در ترکیه و کمک‌های مالی انگلیس نیز گفت‌وگو شد.

معاون وزارت خارجه انگلیس در امور خاورمیانه در این دیدار همکاری ترکیه با کشورش را ستود و ترکیه را شریک بسیار مهم بریتانیا خطاب کرد.

چندی قبل کشورهای ترکیه، آلمان، فرانسه و انگلیس در حاشیه نشست ناتو در لندن جلسه‌ای چهارجانبه درباره سوریه برگزار کردند. (جزئیات بیشتر)

این منبع خبری به جزئیات بیشتر این دیدار و به ویژه بحث درباره ایران اشاره‌ای نکرد.

اخیرا نیز یک وزیر ترکیه‌ای بر تلاش آنکارا برای توسعه روابط با ایران و کمک به تهران برای مقابله با تحریم‌های آمریکا خبر داد. (جزئیات بیشتر)

 انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: سوریه ترکیه انگلیس وزارت خارجه معاون وزارت خارجه انگلیس مقامات ارشد جزئیات بیشتر درباره آخرین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۳۹۷۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سخنگوی وزارت خارجه: مفاد بیانیه مشترک سفر امیر کویت به اردن در خصوص میدان آرش را مردود است/ این گونه بیانیه‌ها هیچ حقی را برای مدعی ایجاد نمی‌کند/ به کویت توصیه می‌کنیم از مسیر نادرست هیاهوی رسانه‌ای در این موضوع اجتناب کند

به گزارش جماران؛ ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه مفاد بیانیه مشترک سفر امیر کویت به اردن در خصوص میدان آرش را مردود اعلام و بر حق جمهوری اسلامی ایران در این میدان تاکید نمود. 

کنعانی در واکنش به بند مربوط به ادعای کویت درباره میدان آرش گفت: طرح ادعای یک‌جانبه در این گونه بیانیه‌ها هیچ حقی را برای مدعی ایجاد نمی‌کند. 

کنعانی با اشاره به مذاکرات و رایزنی‌های قبلی فیمابین ایران و کویت تصریح کرد: به کویت توصیه می‌کنیم از مسیر نادرست هیاهوی رسانه‌ای در این موضوع اجتناب نموده و به جای آن به مذاکرات فنی و حقوقی برگردد که بهترین و مناسب‌ترین مسیر برای رسیدگی به موضوع است.

کنعانی بار دیگر تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران بر اساس حقوق تاریخی و سوابق مذاکرات مشترک، آمادگی دارد در خصوص چارچوبی که متضمن احترام به منافع مشترک باشد، گفتگوها را ادامه دهد.

سخنگوی وزارت امور خارجه با تاکید بر اصل حسن نیت در تعاملات منطقه‌ای، بر ضرورت اجتناب از مداخله دولتهای ثالث در خصوص این موضوع تصریح نمود.  وی گفت؛ بدون تردید دولتهای ذیربط می‌توانند در پرتو همکاریهای دوستانه و در راستای منافع مشترک، بدور از جنجال‌های رسانه‌ای به توافق لازم نایل شوند.

دیگر خبرها

  • آغاز به کار نشست معاونان وزرای خارجه بریکس با محوریت بررسی تحولات منطقه
  • ایجاد مسیر ریلی جدید؛ محور دیدار مقامات افغانستان و قزاقستان
  • واکنش آمریکا به حکم اعدام توماج صالحی
  • واکنش ایران به ادعای کویت درباره میدان آرش | به کویت توصیه می‌کنیم ...
  • سخنگوی وزارت خارجه: مفاد بیانیه مشترک سفر امیر کویت به اردن در خصوص میدان آرش را مردود است/ این گونه بیانیه‌ها هیچ حقی را برای مدعی ایجاد نمی‌کند/ به کویت توصیه می‌کنیم از مسیر نادرست هیاهوی رسانه‌ای در این موضوع اجتناب کند
  • ایران حکم دادگاه کیفری فدرال آرژانتین درباره پرونده آمیا را محکوم کرد
  • تحولات غزه؛ محور گفت‌وگوی دیپلمات‌های روسیه و چین
  • روزنامه‌نگاری که دیپلمات نبود
  • اولین سفر وزیر انگلیسی به قرقیزستان با طعم دخالت
  • نخستین سفر وزیر انگلیسی به قرقیزستان با طعم دخالت