Web Analytics Made Easy - Statcounter

 رییس اداره گاز شهرستان اقلید روز یک‌شنبه اعلام کرد: برای اجرای این طرح حدود ۲۹ کیلومتر شبکه گذاری و افزون بر ۳۶ میلیارد ریال هزینه شده است .

محمد حیدری افزود: با بهره برداری از این طرح ۴۰۰ خانوار روستایی اقلید از نعمت گاز بهره‌مند شدند.

هم اکنون، ضریب نفوذ گاز طبیعی در روستاهای اقلید ۸۹ درصد است و با اتمام طرح های گازرسانی تا پایان سال در سردسیرترین نقطه استان فارس این نسبت به ۱۰۰ درصد می رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهرستان اقلید در  فاصله ۲۶۷ کیلومتری شمال شیراز قرار دارد.

همچنین طرح گاز رسانی به ٣ روستای نوایگان، شهرک غدیر و لای حنا و ۲ واحد صنعتی شهرستان نی ریز افتتاح شد .برای این طرح ٢٩ هزار و ٨٧٠ متر شبکه گذاری  و ١٢ میلیارد تومان شده هزینه شده است .

 با افتتاح این طرح ٩١٠ خانوار روستایی از نعمت گاز طبیعی برخوردار شدند.

به گفته غلامعباس حسینی مدیرعامل شرکت گاز استات فارس عملیات گازرسانی به ۲ شهر و ۳۷ روستا نیز در دست اجراست که تا پایان سال جاری تکمیل و به بهره برداری خواهند رسید تا مجموع عملکرد شرکت گاز استان فارس در بخش توسعه شبکه در سال ۱۳۹۸  به آمار گازرسانی به ۵ شهر، ۳۰۰ روستا و ۵۰۰ طرح صنعتی برسد.

هم اکنون  ۱۰۰ شهر از ۱۱۰ شهر استان،  ۲۰۲۰  روستا از حدود ۲۴۰۰ روستای مشمول گازرسانی و بالغ بر  ۸ هزار  صنعت  استان فارس از نعمت گاز طبیعی بهره مند هستند.

برچسب‌ها شرکت گاز استان فارس گاز فارس دهه فجر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شرکت گاز استان فارس گاز فارس دهه فجر شرکت گاز استان فارس گاز فارس دهه فجر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۴۱۱۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشنواره شکوفه‌های بادام در شهر دژ کرد شهرستان اقلید

محمد ثابت اقلیدی مدیرکل میراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری استان فارس امروز ۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ با بیان اینکه جشنواره شکوفه‌های بادام دژ کرد ششم اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود، اظهار کرد: این جشنواره به همت شورای شهر، شهرداری و مردم شهر دژ کرد و با حضور سرکار خانم دکتر جلالی معاون صنایع‌دستی وزارت میراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری همچنین تنی چند از مسئولان استانی و شهرستان اقلید برگزار می‌شود.

او گفت: اجرای برنامه‌های شاد و متنوع شامل مسابقات بازی‌های بومی و محلی، موسیقی محلی برپایی غرفه‌های صنایع‌دستی، نمایش آداب‌ورسوم، پخت نان و غذا‌های محلی، نمایش محصولات کشاورزی ازجمله برنا‌هایی است که در اجرای این جشنواره در نظر گرفته شده است.

ثابت اقلیدی اضافه کرد: در این جشنواره نیز لوح ثبت ملی مراسم شاهنامه‌خوانی و کیسه بافی در شهر دژ کرد به شهردار اهدا خواهد شد.

او افزود: جشنواره شکوفه‌ها با هدف برند سازی بادام دژ کرد، معرفی جاذبه‌های گردشگری توریستی، معرفی صنایع‌دستی، تولیدات محصولات کشاورزی و جذب سرمایه‌گذار در زمینهٔ‌های صنایع‌دستی و تبدیلی و گردشگری برگزار می‌شود.

در شهر دژکرد رشته‌های صنایع‌دستی کیسه بافی، قالی‌بافی، گلیم، جاجیم، گبه، چنته، نمکدان، رودوزی سنتی، قلاب‌بافی و سه کارگاه در رشته‌های گلیم‌بافی و رودوزی سنتی زیر نظر معاونت صنایع‌دستی استان فعال است.

شهر دژکرد از توابع شهرستان اقلید با جمعیت حدود ۱۰ هزار نفر با وجود امامزاده شمس‌الدین محمد (ع)، باغ‌های تماشایی و چشمه‌سار‌های دیدنی چهل شهیدان، پارک ساحلی، چشمه‌سار انگفته، رودخانه سفید، دره باغ گل و محصولات باغی بادام، گردو، سیب، هلو، آلو زعفران و گیاهان دارویی و مجاورت آزادراه شیراز - اصفهان از مقاصد نوظهور و پرجاذبه استان فارس برای گردشگران است.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • تقویت و توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید
  • بهره برداری از دفتر بسیج ورزشکاران شهرستان ساری
  • تخریب پروژه گازرسانی بر اثر بارش باران در روستای دوسیران + فیلم
  • ‌ بهره‌برداری از ۳۶ پروژه عمرانی سلامت‌محور در فارس
  • ۴۰ درصد روستاهای بابل از نعمت گاز برخوردارند
  • پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی پروژه عمرانی آبرسانی شهرستان میبد
  • برگزاری جشنواره شکوفه‌های بادام در شهر دژ کرد شهرستان اقلید
  • شهرک‌های صنعتی فیروزآباد روی ریل توسعه
  • اقلید ، قطب تولید پیاز استان فارس
  • ۱۴ جایگاه عرضه سوخت مایع در منطقه فارس به بهره‌برداری رسید