Web Analytics Made Easy - Statcounter

اظهارات جو بایدن، یکی از داوطلبان نامزدی حزب دموکرات در انتخابات پیش‌رو در آمریکا در مورد افغانستان واکنش شماری از مقام‌ها و فعالان سیاسی افغان را در پی داشته است.

بایدن روز گذشته در یک مناظره تلویزیونی با سایر داوطلبان نامزدی حزب دموکرات گفت: "درباره افغانستان باید بگویم، من کاملا مخالف ایده ملت‌سازی در این کشور بودم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. ممکن نیست که آن کشور متحد شود، هیچ امکان ندارد که آن کشور یکپارچه شود. " وی در همین خصوص اضافه کرد که، اما شاید بتوان با اقداماتی از انجام حملات بیشتر از خاک افغانستان جلوگیری کرد.

صدیق صدیقی، سخنگوی رئیس‌جمهوری افغانستان در واکنش به این حرف آقای بایدن در توییتر نوشته است که افغانستان به عنوان "ملتی یکپارچه علیه ستمگری‌هایی مثل تهاجم شوروری، تروریسم" جنگیده و ایستادگی کرده است.

صدیقی اضافه کرده است:" اکنون نیز افغانستان در خطوط مقدم قرار دارد تا کشور‌های دیگر مصون باشند. "  

در همین حال، رولاند کوبیا، نماینده اتحادیه اروپا برای افغانستان نیز در صفحه توییترش نوشته است که به نظر او مردم افغانستان قادر به ملت‌سازی هستند و می‌توانند پیرامون ارزش‌ها و اهداف صلح‌آمیز شان متحد شوند.

کوبیا در ادامه نوشته است: "اتحادیه [اروپا] به ملت‌سازی در افغانستان باور دارد و افتخار می‌کند که در این راستار همکاری می‌کند."

منبع: پارسینه

کلیدواژه: جو بایدن حزب دموکرات حزب دمکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ملت سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۴۲۱۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شمسایی: افغانستان پتانسیل شگفتی‌سازی مقابل ما را دارد

به گزارش ورزش سه، ماجراجویی ملی‌پوشان فوتسال ایران از فردا آغاز خواهد شد و شوالیه‌های وحید شمسایی در اولین گام خود باید تیم ملی افغانستان را کنار بزنند. حریفانی که کاملا از یکدیگر شناخت کافی دارند و همین مسئله جذابیت بازی را دوچندان کرده است. به خصوص که تیم ملی افغانستان را « ایران کوچولو » لقب داده‌اند و یکی از شگفتی‌‌سازهای احتمالی به شمار می‌روند. در سوی دیگر غول فوتسال آسیا برای به رخ کشیدن قدرتش، بی‌ترحم مقابل کشور همسایه به میدان خواهد رفت.

*وحید شمسایی سرمربی تیم ملی فوتسال ایران در خصوص دیدار حساس تیمش برابر افغانستان گفت: از ۳۵ روز قبل از آغاز این مسابقات اردوی آماده سازی خود را شروع کردیم که شامل ۳ بازی دوستانه با تیم‌های ملی ویتنام، مراکش و نیوزلند در شهر «هوشی مین» بود. حسین طیبی نتوانست به دلیل مصدومیت به موقع به این بازی‌ها برسد با این حال، با وجود از دست دادن یکی از بهترین بازیکنان مهممان، تیم ایران آمادگی خوبی برای رسیدن به اهداف خود برخوردار است.

*اسطوره فوتسال جهان از دیدگاه فنی‌اش نسبت به اولین حریف تیم ملی در جام ملت‌های آسیا ادامه داد: افغانستان یک تیم با استعداد است و مطمئناً می‌تواند در این مسابقات شگفتی ساز شود. آنها بسیار تکنیکی هستند و ما تا جایی که می‌توانستیم آنها را آنالیز کردیم و معتقدیم که مسابقه چالش برانگیزی خواهد بود.

تیم‌های ملی ایران و افغانستان، فردا از ساعت ۱۲:۳۰ به وقت تهران در اولین دیدارشان به مصاف همدیگر خواهند رفت. این نخستین تقابل رسمی دو تیم در جام ملت‌های آسیا به شمار می‌رود

دیگر خبرها

  • تاریخ‌سازی مهران غلامی برای فوتسال افغانستان
  • واکنشی به «کشور نامیدن اسرائیل» توسط احمدی‌نژاد: نیمه پر لیوان را ببینیم | نمی‌توان قضاوت کرد!
  • توهین جدید ترامپ به بایدن؛ او بدترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا است
  • نشست سازوکار ارتباطی کابل و پکن برای کمک‌ به افغانستان
  • گاف جنجالی و جدید بایدن در حین گرفتن عکس دسته‌جمعی (فیلم)
  • بایدن: اسرائیل و اوکراین برای دفاع از خودشان به ما وابسته‌اند
  • افزایش بهره‌وری با تجمیع و یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی
  • شمسایی: افغانستان پتانسیل شگفتی‌سازی مقابل ما را دارد
  • تجمیع و یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی باعث افزایش بهره‌وری می‌شود
  • آذر منصوری و تلاش برای خنثی‌سازی اظهارات مثبت خاتمی