Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

نرخ محصولات کشاورزی که در بازار مرکزی میوه و تره‌بار تهران به فروش می‌رسد توسط سه نهاد ناظر مسئول واحد بازرسی و نظارت اصناف میدان مرکزی میوه و تره‌بار تهران، کارشناس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران و کارشناس اتحادیه بارفروشان کشف قیمت شد.

لازم به ذکر است که قیمت جدید میوه در میدان مرکزی میوه و تره‌بار تهران توسط کارشناسان نهادهای ذیربط بررسی و اعلام می‌شود که این قیمت‌ها مبنای فروش عمده‌فروشان قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بین قیمت‌ها باتوجه به درجه بندی اعلام می‌شود که براساس آن هرکیلو موز درجه یک ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام شده است.

سیب لبنانی زرد درجه یک کیلویی ۸ هزار تومان و هرکیلو سیب لبنانی زرد درجه ۳ با قیمت ۳ هزار و ۵۰۰ تومان به فروش می‌رسد.

هرکیلو پرتقال درجه ۳ باتوجه به نوع آن در بازار از کیلویی ۳ هزار تومان تا ۸ هزار تومان فروخته می‌شود.

منبع: خبرگزاری میزان

منبع: آفتاب

کلیدواژه: قیمت میوه و تره بار پرتقال مرکزی میوه و تره بار تهران هزار تومان قیمت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۴۲۳۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محله‌های همدان قدیم مرز بندی داشتند / در کاوش از میدان مرکزی همدان هیچ گنجی یافت نشد

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از همدان، رضا نظری ارشد عضو هیئت علمی گروه تاریخ و باستان شناسی در گفت‌گو با ایسکانیوز همدان، در رابطه با دلیل نام گرفتن شهر همدان به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران، اظهار داشت: شهر همدان اولین پایتخت جهان بوده است و اولین حکومت رسمی و ملی در همدان تشکیل شده است و مادها این امپراطوری بزرگ را بوجود آوردند و این موضوع پیش مقدمه ای شد، برای پیدایش امپراطوری هخامنشی و به همین دلیل هگمتانه که مکانی مناسب از نظر جغرافیا و آب فراوان محلی برای گردآمدن مادها شد.عوامل زیادی باعث شدند که شهر همدان منطقه استراتژیکی خاصی در آن زمان باشد، که به عنوان پایتخت انتخاب شد. به همین دلیل شهر همدان لقب پایتخت تاریخ و تمدن ایران را به خود گرفت.

مدرس دانشگاه با اشاره به محل‌های اصیل و قدیمی شهر همدان عنوان کرد: ما در دوران قاجار در شهر همدان، حدوداً چهل منطقه قدیمی داشته ایم که طبق اسناد و مدارک مکتوب به این نتایج دست یافته ایم. در سفرنامه‌های دوران اسلامی، افراد جغرافی نگار اطلاعات بسیار مناسبی در دست ما قرار دادند، به طوری که حتی نقشه و آداب رسوم و اماکن شهر همدان را با جزئیات رسم و یا بیان کردند. به عنوان نمونه در دوران قاجار فردی به نام آبراهام جکسون، استاد دانشگاه نیویورک دانشگاه کلمبیا که در سال ۱۹۰۳ میلادی به ایران سفر می‌کند و کتابی به نام ایران در گذشته ها را می‌نویسد و جالب است در این کتاب نقشه ای از شهر همدان را رسم کرده و نام منطقه های مختلف را ثبت کرده است. اسامی ماننده محله توت قمی‌ها که همان سریخچال امروزه است یا محله حاجی که در گذشته محلی برای جمع شدن حجاج قبل از سفرشان بوده است یا موارد دیگری ماننده محله بختیاری‌ها، صابونی‌ها، جولان، ورمزیار، زندی‌ها، یهودیان، ارمنیان، قصابان، جراحان(راسته حسین خانی)، شالبافان، قاشق تراشان، دورود آباد( بین النهرین)، آقاجانی بیگ و نظر بیگ و دره مراد بیگ

وی ادامه داد: در کتاب‌های سفرنامه جکسون آمده که شهر همدان، در هر محله‌ای مرزبندی داشته است و برای رفتن به محله ای دیگر باید افراد از کدخدای محله اجازه می‌گرفتند و بعد می‌توانستند وارد آن بخش شوند.

استاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان، در رابطه با تاریخچه گویش و لهجه همدانی بیان کرد: پیشینه گویش همدانی به زمان قبل از اسلام برمی‌گردد و متعلق به دوران ساسانی است. در دوره ساسانی، مردم ایران زبان و خطی به نام پهلوی داشتند که بعدها با زبان لری بومی همدانی ترکیب شده که در اشعار باباطاهر به طور کامل آمده است و ترکیب این دو گویش، لهجه شیرین همدانی را بوجود آورده است.

سرپرست کاوش هگمتانه درباره شایعه مدفون شدن گنج‌های تاریخی در زیر المان میدان امام خمینی(ره) افزود: میدان امام همدان اولین میدان در ایران می‌باشد که با نظام شهرسازی خاصی به صورت دایره ای متحدالمرکز با شش خیابان انشعابی ساخته شده است. محوریت شهر همدان با میدان است و شهرداری همدان قصد داشت تغییراتی در المان میدان امام انجام دهد که با گودبرداری‌هایی که بصورت اتفاقی در آن قسمت انجام شد، یکسری آثار تاریخی از دوران ماد ها، هخامنشیان، سلوکیان و اشکانیان در آنجا یافت شد که عبارتند از انواع تدفین ها، تابوت ها و خمره ها و یکسری سازه های معماری و سفال هایی از دوره مادها، که نکته حائز اهمیت این است که هیچ سکه و یا گنجی در آن منطقه یافت نشده اما برای تاریخ نگاران، تمام این آثار گنج های تاریخی محسوب می‌شوند که در همان قسمت از میدان موزه ای ساخته شد و این آثار در آنجا قرار گرفت.

رضا نظری ارشد در پایان افزود: در شهر همدان، اداره‌ میراث فرهنگی به شدت فعال است و کارهای خوبی انجام می‌دهد؛ اما برای افزایش جذب گردشگری در شهر همدان باید اقداماتی صورت بگیرد به عنوان نمونه کیفیت های اقامتگاه ها، راه های ارتباطی مناسب، کاهش تضارب آراء بین مسئولین استان، افزایش رستوران های باکیفیت، زیباسازی مناظر شهری، تبلیغات گسترده در شهر همدان که این عوامل باعث جذب توریست در منطقه می‌شود.

خبرنگار: مبینا رستگاری

انتهای خبر/

کد خبر: 1225452 برچسب‌ها همدان دانشگاه آزاد همدان دانشگاه آزاد اسلامی ایران باستان شناسی

دیگر خبرها

  • پس‌لرزه‌های توئیت عجیب کریمی قدوسی درباره بمب اتم
  • یووال نوح هراری: نتانیاهو بقای اسرائیل را به خطر می اندازد/ شکست او در طول جنگ تصادفی نیست؛ این میوه تلخ چندین سال سیاست های فاجعه بار است/ ما یک قدم با شکست کامل فاصله داریم/ متحدان ما یکی یکی از آنچه در غزه می‌گذرد وحشت زده شده‌اند
  • فاصله عجیب پرسپولیس و استقلال در رنکینگ جهانی + جدول
  • پشت پرده عجیب آگهی‌های فروش مسکن؛ وسوسه نشوید!
  • پشت پرده عجیب آگهی‌های فروش مسکن
  • محله‌های همدان قدیم مرز بندی داشتند / در کاوش از میدان مرکزی همدان هیچ گنجی یافت نشد
  • ۱.۵ میلیون تن شیرخام به بازار‌های هدف صادر می‌شود
  • قیمت میوه در میادین تره بار
  • طولانی بودن روند ساخت میدان میوه و تره بار
  • نرخ‌های عجیب رهن و اجاره در بازار مسکن در تهران