Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-19@20:36:59 GMT

گرایش هند به روسیه برای خرید نفت

تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۴۴۳۸۴

 به گزارش اکوفارس به نقل از راشاتودی، افزایش فشار آمریکا بر ایران، از جمله تحریم هایی که صادرات نفت این کشور را هدف قرار داده، پیامدی غیر منتظره برای آمریکا داشت. هند برای متنوع کردن منابع عرضه انرژی خود، مسکو را به عنوان یک عرضه کننده مهم نفت جایگزین تهران کرده است.

 شرکت نفت هند به تازگی قراردادی با شرکت رزنفت روسیه برای عرضه 2 میلیون تن نفت تا پایان 2020 امضا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نشست در حاشیه بزرگترین نمایشگاه اسلحه هند که در حال حاضر در لکنو جریان دارد، برگزار شد.

دارمندرا پرادهان، وزیر نفت هند پس از دیدار با مدیرعامل رز نفت در دهلی نو گفت:« این تازه آغاز راه است».

 این قرارداد می‌تواند زمینه سازی برای همکاری بین هند و روسیه در زمینه امنیت انرژی باشد و احتمالا قرارداد های دیگری در راه است. هند سومین مصرف کننده و وارد کننده بزرگ نفت در جهان است که بیش از 80 درصد نفت خام مورد نیاز خود را وارد می کند.

 آشفتگی های امنیتی در خاورمیانه بر تجارت انرژی تاثیر می گذارد

 ایران در 2018 بعد از عراق و عربستان، سومین صادرکننده بزرگ نفت به هند بود. علاوه بر تحریم‌ها ، افزایش درگیری ها بین واشنگتن و تهران، صادرات نفت هر سه کشور را به هند به خطر انداخت.

هند مدت هاست به دنبال منابع دیگری خارج از خاورمیانه است تا جلوی خطرات ژئوپلیتیکی را بگیرد. واردات نفت هند از این منطقه در 2018 ، 65 درصد کل واردات هند را تشکیل می داد ولی در 2019 به 60 درصد رسید.

 تمایل به روسیه

  قرارداد شرکت نفت هند با رزنفت آخرین تحول در روند متنوع کردن منابع نفت هند به سمت روسیه است. پس از دیدار نخست وزیر هند از روسیه در سپتامبر 2019، شرکت های هندی قراردادهای بلند مدت انرژی با شرکای روسیه خود بستند.

 روابط استراتژیک هند با روسیه به زمان شوروی سابق بر می گردد ولی رابطه بین مسکو و دهلی نو در سال های اخیر زمینه های مختلفی از جمله انرژی، دفاعی و همکاری های اتمی و فضایی را شامل می شود. هند و روسیه همچنین متعهد شده‌اند تجارت دو جانبه خود را گسترش دهند و امیدوارند تا 2025 به 30 میلیارد دلار تجارت سالانه دست یابند. این رقم در حال حاضر 11 میلیارد دلار است.

در کل، اقدامات دولت ترامپ در ایران و تاثیر وسیع تر آن بر خلیج فارس باعث افزایش روابط هند و روسیه شده است یعنی چیزی که آمریکا اصلا به آن فکر نمی کرد.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۴۴۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹۱ نفر در اثر سوءمصرف مواد و داروهای مخدر و محرک در مازندران فوت شدند

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران از فوت ۹۱ نفر براثر سوءمصرف مواد و داروهای مخدر و در سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، علی عباسی، امروز_پنجشنبه سی‌ام فروردین _در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سال گذشته از کل تلفات اعتیاد ۷۳ نفر مرد و مابقی زن بودند، اظهار کرد: در اثر سوءمصرف مواد و داروهای مخدر و محرک نیز ۹۱ نفر فوت شدند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲۰ درصد افزایش داشت.

وی افزود: بر اساس آمار ارسالی از مراکز استان طی این مدت شهرستان‌های ساری با ۱۷، قائم‌شهر با ۱۱ و نور با هشت فوتی بیشترین و شهرستان بابل با یک فوتی کمترین آمار مرگ بر اثر سوءمصرف مواد را داشتند.

عضو شورای قضائی استان با تاکید بر اینکه قطعاً حساسیت منطقی خانواده به رفتار فرزندان و حتی حساسیت نسبت به تغییر رفتار همسر تأثیر دارد، اظهار داشت: همچنین برخورد درست با این افراد در صورت گرایش آنان به مواد مخدر، آگاه شدن از گرایش جوانان به مواد مخدر و آگاهی از علائم و نشانه‌های اولیه و انجام مشاوره‌های درست از طرف خانواده می‌تواند از گرفتار شدن جوانان در دام اعتیاد و به تباهی کشاندن افراد و مرگ جلوگیری کند.

کد خبر 745691

دیگر خبرها

  • عرضه شفاف فرآورده‌های نفتی پالایشگاه ستاره خلیج فارس در بورس انرژی
  • مشارکت راهبردی ایران و روسیه در صنعت نفت و گاز
  • ۹۱ نفر در اثر سوءمصرف مواد و داروهای مخدر و محرک در مازندران فوت شدند
  • فوت ۹۱ نفر در اثر سوءمصرف مواد مخدر
  • راهکارهایی برای خرید و فروش انرژی توسط بخش خصوصی در مازندران
  • معامله ۵۳ میلیارد کیلووات‌ساعت برق توسط بخش خصوصی در بورس انرژی
  • تامین ۶۰ درصد برق کشور از طریق بورس انرژی در سال ۱۴۰۳
  • معامله ۵٣ میلیارد کیلووات ساعت برق توسط بخش خصوصی در بورس انرژی
  • استاندارمرکزی:مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی گره‌گشایی می‌شود
  • خودرویی که قرار بود «رانندگی اتمی» را امکانپذیر کند