Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه این سازمان با تقویت تولید ملی و کاستن از واردات کشور، هدف اشتغال‌زایی را دنبال می‌کند، اظهار کرد: طی یک سال گذشته، زمینی موقوفه در اراک، با تقویت زیرساخت‌های کشاورزی، کشت گیاهان دارویی و استقرار دام سبک و سنگین، بیش از چهار برابر افزایش درآمد داشته است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در گفت‌وگو با ایکنا؛ در پاسخ به این سؤال که سازمان اوقاف چه رویکردی را در قبال اشتغال‌زایی دنبال می‌کند؟ اظهار کرد: اصولاً نهادهایی که دارای امکانات هستند و همچنین بخش خصوصی، باید برای عبور از جریان تحریم به کمک نظام بیاید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سازمان اوقاف و امور خیریه، سازمانی است که تعریف مشخص و بار معنایی خاصی در میان مردم و حاکمیت دارد، هرکس زمینی وقف می‌کند، به نوعی زیرساختی برای کشور تأمین می‌کند تا کشور پیشرفت کند.

وی افزود: دارایی وقف در کشور، بسیار است، مثلاً میلیون‌ها هکتار زمین وقفی وجود دارد که باید زیر بار برود، اعم از اینکه آبی باشد یا آب نداشته باشد. باید برای این منظور با افراد متخصص، تشریک مساعی و همفکری کنیم و کار حساب شده و مؤثر انجام دهیم. در کنار افزایش بهره‌وری زمین‌ها، لزوم ورود قوی‌تر سازمان اوقاف به مسائل دانش‌بنیان را نیز احساس و برای آن برنامه‌ریزی کردیم. در این راستا، از روزی که مسئولیت سازمان اوقاف را تحویل گرفتیم، اقداماتی را آغاز کردیم و نتایج مثبتی را نیز شاهد بودیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی خاموشی ادامه داد: برای مثال، زمینی در اراک وجود دارد که دو سال قبل، میزان عایدات آن سه و نیم میلیارد تومان بود، اما امسال با تکمیل زنجیره‌هایش اعم از زیرساخت‌های کشاورزی، گیاهان دارویی و دام سبک و سنگین، عایدات آن چهار یا پنج برابر افزایش یافت، طبیعتاً این اتفاق موجب اشتغال‌زایی، تقویت تولید ملی و کم شدن نیاز کشور به واردات در دوران تحریم است.

وی با بیان اینکه برای اشتغال‌زایی، حتماً باید از واردات کالاهای خارجی به کشور کاست و بر ظرفیت‌های داخلی اتکا کرد، گفت: اگر سازمان اوقاف و امور خیریه، بتواند در زمینه گوشت قرمز به دولت کمک کند و میزان واردات را کاهش دهد، حتماً موجب اشتغال‌زایی می‌شود.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه به اشتغال‌زایی اخیر در شرکت چاپ و انتشارات اشاره کرد و گفت: این چاپخانه از اواخر دهه 40 تأسیس شد، سال‌ها زیر نظر وزارت ارشاد و در ادوار مختلف اوج و افول‌هایی داشته است، هنگامی که بنده برای مسئولیت سازمان اوقاف و امور خیریه موظف شدم، با این مسئله مواجه شدم که شرکت چاپ و انتشارات دچار مشکلات گردش مالی و فرسودگی دستگاه است و از نظر مبلمان داخلی نیاز به رسیدگی ویژه دارد.

وی ادامه داد‌: از سازمان اوقاف و موقوفه مبین کمک گرفتیم تا دستگاه‌های بسته‌بندی و لیبل خریداری شود و در مدت زمان کوتاهی، با روحیه‌ای جهادی، سرانجام در چاپخانه نصب و راه‌اندازی شد. تولید لیبل در کنار اُفسِت می‌تواند رونق اقتصادی بیشتری برای شرکت ایجاد کند و برای بیش از 30 نفر اشتغال مستقیم و برای بیش از 100 نفر اشتغال غیرمستقیم به وجود می‌آورد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خاموشی اوقاف و امور خیریه اشتغال رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه اشتغال زایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۴۵۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید و انتشار ۱۰ چارت جدید از آب‌های خلیج فارس توسط ایران

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان نقشه برداری کشور، با تولید و انتشار بین‌المللی ۱۰ چارت جدید شامل پنج چارت فراساحلی خلیج فارس از منطقه مطاف تا سیری، چهار چارت دسترسی از مناطق جزیره خارک، بندر معلم، پل و کشتی سازی و یک چارت بندرگاهی از بندر دیر، امکان استفاده دریانوردان از این چارت‌ها به منظور تامین ایمنی دریانوردی در آب‌های کشور فراهم شد.

با انتشار چارت‌های فراساحلی، چارت‌های آدمیرالیتی انگلیس از آب‌های تحت حاکمیت جمهوری اسلامی حذف می‌شود. با انتشار چارت‌های جدید، تعداد چارت‌های منتشر شده این سازمان در سطح بین‌الملل به ۷۶ چارت ناوبری افزایش یافت.

علی سلطانپور با اعلام انتشار بین‌المللی چارت‌های جدید اعلام کرد: تولید این چارت‌های دریایی حاصل تلاش متخصصان هیدروگرافی و پردازش (کارتوگرافی) دریایی این سازمان بوده و در باندهای مختلف کاربری تولید شده‌اند که هم اینک پس از طی کنترل‌های نهایی بر اساس استانداردهای سازمان جهانی هیدروگرافی مورد تایید قرار گرفته و بصورت بین‌المللی منتشر شده و در اختیار دریانوردان قرار گرفته‌اند.

وی افزود: عملیات هیدروگرافی و تولید چارت‌های دریایی از چهار دهه پیش در سازمان نقشه‌برداری کشور آغاز شده و از سال ۱۳۹۴ چارت‌های دریایی به منظور تامین ایمنی تجارت دریایی بر اساس الزامات دریانوردی آغاز شد، بطوریکه تاکنون ۶۶ چارت از تولیدات این سازمان منتشر شده بود که با انتشار چارت‌های جدید این عدد به ۷۶ چارت افزایش یافت.

سلطانپور خاطر نشان کرد: انتشار چارت‌های دریایی از آب‌های حاکمیت کشور بر اساس الزامات بین‌المللی انجام شده و با انتشار چارت‌های تولید داخل، ضمن تامین ایمنی دریانوردی در آب‌های داخلی و تحت حاکمیت کشور، چارت‌های قدیمی تهیه شده توسط کشورهای بیگانه (انگلیس و روسیه) حذف شده و چارت‌های به‌روز جمهوری اسلامی ایران، جایگزین می‌شود.

مدیریت آبنگاری و امور جزر و مدی سازمان نقشه‌برداری کشور با چهار دهه تجربه در زمینه هیدروگرافی و تهیه چارت‌های دریایی از آب‌های جنوب و شمال کشور تاکنون صدها چارت دریایی در مقیاس‌ها و باندهای کاربری مختلف تولید کرده است که شناورها به منظور حفظ ایمنی دریانوردی و بر اساس قوانین بین‌المللی ملزم به استفاده از آن هستند. چارت‌های دریایی امروزه بر اساس الزامات بین‌المللی در فرمت الکترونیک (ENC) تهیه و منتشر شده و استفاده از آن بر روی شناورها الزامی است.

هماهنگی‌های لازم به منظور اولویت‌بندی و انتشار چارت‌های دریایی توسط کمیته ملی هیدروگرافی انجام شده و چارت‌های ناوبری دریایی پس از قرار گرفتن در اولویت‌های این کمیته و از طریق آن منتشر می‌شوند. چارت‌های ناوبری دریایی به منظور امکان انتشار در سطح بین‌الملل باید با توجه به آخرین استانداردهای سازمان جهانی هیدروگرافی تهیه شده و بطور مداوم به‌روز رسانی شوند. این چارت‌ها همچنین قبل از انتشار، توسط مراجع زیر نظر سازمان جهانی هیدروگرافی (IHO) تحت کنترل‌ قرار گرفته و پس از اطمینان از صحت آنها، اجازه انتشار می‌یابند.

کد خبر 6085112 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • رتبه اول و دوم استان مرکزی در جذب تسهیلات و اشتغال‌زایی
  • سازمان اوقاف از شرکت‌های دانش بنیان و نخبگان جوان حمایت می‌کند
  • تشریح دستاورد‌های وقف در نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقاف و امور خیریه
  • افتتاحیه نمایشگاه دستاوردهای سازمان اوقاف برگزار می شود
  • تولید و انتشار ۱۰ چارت جدید از آب‌های خلیج فارس توسط ایران
  • ضرورت تقویت بخش تعاون در راستای تحقق اشتغال‌زایی
  • ۳۹ شرکت دانش بنیان برای حضور در نمایشگاه دستاورد‌های وقف اعلام آمادگی کردند
  • از تعطیلی پلی‌اکریل تا خیاطی در منزل؛ داده‌های اشتغال‌زایی گمرا‌ه‌کننده‌اند
  • لزوم تلاش دولت برای اشتغال‌زایی و فراهم کردن زیرساخت‌های آن
  • صندوق کارآفرینی امید مهاباد ۲۲۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرد