Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-10@06:04:04 GMT

بودجه ۴.۸ هزار میلیارد دلاری ترامپ برای سال مالی ۲۰۲۰

تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۴۵۳۸۵

بودجه ۴.۸ هزار میلیارد دلاری ترامپ برای سال مالی ۲۰۲۰

رئیس جمهور آمریکا روز دوشنبه بودجه موردنظر خود را با رقمی بالغ بر ۴.۸ هزار میلیارد دلار برای ساخت دیوار مرزی مکزیک و کاهش بودجه برنامه های سلامت پیشنهاد می دهد.

به گزارش مشرق به نقل از نیویورک تایمز، «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا قرار است روز دوشنبه بودجه موردنظر خود را با رقمی بالغ بر ۴.۸ هزار میلیارد دلار به کنگره پیشنهاد دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقامات بلندپایه دولت آمریکا اعلام کردند که این بودجه پیشنهادی شامل تخصیص میلیاردها دلار اضافی به ساخت دیوار مرزی مکزیک و کاهش بودجه برنامه‌های سلامت همچون مدیکید، بیمه ازکار افتادگی و کمک هزینه ساخت مسکن خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

ضربات ترامپ به اقتصاد آمریکا!

آخرین بودجه پیشنهادی ترامپ در نخستین دوره ریاست جمهوری او در واقع تقویت کننده موضع ضد مهاجرتی است که به راهیابی وی به کاخ سفید کمک کرد و بخشی مهم از کمپین انتخاباتی او در سال ۲۰۲۰ نیز خواهد بود.

به گفته منابع آگاه، ترامپ قصد دارد از کنگره آمریکا درخواست کند دو میلیارد دلار بودجه اضافی به پروژه ساخت دیوار مرزی در مرز آمریکا و مکزیک اختصاص یابد.

به رغم مخالفت مکرر قانونگذاران با بسیاری از تلاش‌های دونالد ترامپ برای برهم زدن برنامه‌های داخلی، بودجه سال جاری از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا نشاندهنده اولویتهای ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ۲۰۲۰ است.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: جشنواره فجر معامله قرن انتخابات98 لیگ قهرمانان آسیا کنگره امریکا نیویورک تایمز انتخابات 2020 ترامپ مکزیک کاخ سفید دولت آمریکا بودجه ۴ ۸ هزار میلیارد دلار ساخت دیوار مرزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۴۵۳۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیاتی جدید از اختلاس ۲ میلیون دلاری در مجتمع بندری امام

روز گذشته، مدیر کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان از کشف اختلاس یکی از کارکنان امور مالی مجتمع بندری امام و شناسایی فرد خاطی خبر داد.

به گزارش اعتماد، بر اساس جزییاتی که رسانه‌های رسمی از این اختلاس منتشر کرده‌اند ابوطالب گرایلو مدیرکل بنادر استان خوزستان درباره این «اختلاس» گفته است: «اوایل فروردین امسال واحد‌های ذی‌ربط اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان متوجه سوءاستفاده یکی از کارکنان امور مالی مجتمع مبنی بر برداشت مبالغی از حساب سازمانی می‌شوند و بلافاصله با هماهنگی و اقدام به موقع مقام قضایی، تمامی اشخاص و افرادی که از طریق این فرد به حساب آن‌ها مبالغی واریز شده بود، مورد شناسایی قرار گرفتند و حساب آن‌ها مسدود شد و مبالغ بازگردانده خواهد شد.»

وی تصریح کرده: «در جریان این برداشت غیرقانونی که در ماه‌های پایانی سال گذشته انجام شده است، هماهنگی‌های لازم با دستگاه‌های نظارتی و امنیتی استان برای دستگیری و بازگرداندن فرد متخلف که به خارج از کشور گریخته، همچنان ادامه دارد.»

تسنیم نیز در این مورد با لحن «امیدوارکننده‌ای» تاکید کرده که «فرد متخلف به عنوان مسوول حوزه پرداخت مجتمع بندری امام خمینی (ره) مبالغی را به حساب‌های ثالث واریز کرده، این مبلغ واریزی به حساب‌های ثالث تاکنون مشخص نیست. طبق اظهارات یکی از مدیران بندر امام مبلغ اعلام شده در برخی رسانه‌ها مورد تأیید نیست.»

منظور از مبلغ «اعلام شده» رقم ۱۲۰ میلیارد تومان معادل ۲ میلیون دلاری است که توسط یک کارمند امور مالی مجتمع بندری امام به‌طور غیرقانونی خارج شده است.

اطلاعات خبرنگار «اعتماد» حاکی از آن است که این کارمند با نام اختصاری «الف. الف» مسوول صدور چک در حسابداری مجتمع بندری امام بوده و رقمی معادل دو میلیون دلار را به صورت «ارز دیجیتال» برداشت و از کشور گریخته است. مقصد این فرد کشوری بوده که همکاری خاصی با ایران برای بازگرداندن متهمان مالی و اختلاس‌های کلان نکرده و نمی‌کند: کانادا!

خانواده این فرد پیش از این و در زمستان سال گذشته به کانادا گریخته‌اند و خودش نیز با استفاده از فرصت به وجود آمده در تعطیلات نوروز به این کشور رفته. این اختلاس باتوجه به اینکه «توکن» امور مالی حسابداری بندر امام خمینی در اختیار وی برای پرداخت‌های مالی به اشخاص حقیقی و حقوقی بوده است صورت گرفته و با عدم حضور وی در پایان تعطیلات نوروزی در محل کارش، موضوع اختلاس و برداشت غیرقانونی وجوه از حساب‌های بندر برملا می‌شود!

همسر این فرد نیز با نام اختصاری «الف. ش» معرفی شده که وی نیز در یکی از مهم‌ترین شرکت‌های صنایع غذایی ایران در منطقه ویژه امام مشغول به کار بوده و سمت مدیریت هم داشته است.

گفته می‌شود که خانم «الف. ش» در شرکتی متعلق به هلدینگ «الف» به عنوان مدیرعامل فعالیت می‌کرد. شرکتی که سال ۸۷ یکی از بزرگ‌ترین قرارداد‌های سرمایه‌گذاری بخش‌خصوصی در بنادر کشور برای تولید و صادرات شکر را با سازمان بنادر و کشتیرانی امضاء کرده بود و در آخرین تحولات، برای پرداخت حقوق کارگران خود نیز به مشکل خورده است.

در این قرارداد قرار بود مجتمع تصفیه شکر‌خام در بندر امام‌خمینی (ره) به ظرفیت یک‌میلیون تن در سال و با سرمایه‌گذاری بالغ بر یک‌هزار و ۸۹۶‌ میلیارد ریال با مشارکت شرکت BMA آلمان احداث شود.

البته حجم مبادلات مالی در بندری به مانند بندر امام آنقدر بالا هست که خیلی‌ها اصلا متوجه چنین ارقام کوچکی نشوند. اما به نظر می‌رسد در مورد اختلاسی که اتفاق افتاده، مجموعه وزارت راه، سازمان بنادر و کشتیرانی و مدیران غیربومی بندر امام باید در رابطه با موضوع پاسخگو باشند که چگونه رقمی در سطح ۲ میلیون دلار از خزانه یک سازمان برداشت شده و تا بعد از تعطیلات چنین امری نامکشوف مانده است و اصولا چه برنامه‌ای برای جلوگیری از وقوع چنین فسادی در سازمان‌های تابعه خود دارند؟

دیگر خبرها

  • خرج ۱۰ تریلیون دلاری که بحران‌های جهانی به غرب تحمیل خواهد کرد
  • آمریکا به‌دنبال تخصیص بودجه‌ ۶۰ میلیارد دلاری برای اوکراین، اسرائیل و تایوان
  • وزیر خارجه انگلیس پیش از بایدن با ترامپ دیدار کرد
  • ۱۸ پروژه دیوار حفاظتی رودخانه ای در مازندران اجرا شد
  • دلیل شکست اوکراین در میدان نبرد از زبان رهبر اکثریت سنای آمریکا
  • کسری بودجه ۷ میلیارد دلاری رژیم صهیونیستی در نتیجه جنگ
  • خبر جدید از اختلاس ۲ میلیون دلاری در مجتمع بندری امام
  • اختلاس 2 میلیون دلاری در بندر امام/ فرار متهم به كانادا
  • جزئیاتی جدید از اختلاس ۲ میلیون دلاری در مجتمع بندری امام
  • کمک‌های انتخاباتی به ستاد ترامپ رکورد بایدن را زد