Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-18@23:45:57 GMT

برلین چگونه سبز شد؟

تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۴۶۱۷۱

برلین چگونه سبز شد؟

بسیاری از مردم، شهرهای بزرگ را مکان‌هایی مملو از مجتمع‌های بزرگ بتنی و عاری از فضاهای سبز در ذهن خود مجسم می‌کنند؛ بااین‌حال، برلین پایتخت کشور آلمان کلان‌شهری متفاوت است که گیاهان سبز در هر گوشه و کنار آن به شهروندانش طراوت و شادابی می‌بخشد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، کشور آلمان در دهه ۱۹۰۰ برای اولین بار رکورد بیشترین میانگین فضای سبز جهان را به نام خود ثبت کرد و پس از آن گسترش این فضاها در میان مردم به یک سنت تبدیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مردم فقیر آلمان در این میان از فضاهای سبز بیشترین بهره را می‌برند چرا که از این مکان‌ها به عنوان فضاهایی برای تولید مواد غذایی خود استفاده می‌کنند. دوران جنگ جهانی اول و دوم، دوران شکوفایی باغ‌های سبز برلین بود و مقامات رسمی شهر مردم را به احداث هرچه بیشتر این باغ‌ها در خانه‌های خود تشویق می‌کردند.

احداث باغ‌های سبز شهری در برلین موفقیت‌های زیادی را برای شهروندان پایتخت آلمان به ارمغان آورد و به سرعت به بخشی از فرهنگ مردم تبدیل شد. مردم در احداث فضاهای سبز خانگی از هم پیشی می‌گرفتند و در مدت زمان بسیار کوتاهی شهری بسیار سبز و زیبا به وجود آوردند. این مردم در حال حاضر در باغ‌های خانگی خود انواع میوه‌ها و سبزیجات را می‌کارند و در صورت شناخت افراد نیازمند در اطراف خود، این محصولات را به طور رایگان در اختیار آن‌ها قرار می‌دهند. علاوه بر این، وجود مزارع سبز در شهر باعث اثرات مثبت زیادی بر محیط زیست و سلامت انسان می‌شود؛ کاهش حمل‌ونقل شهری برای انتقال مواد غذایی به سایر نقاط باعث کاهش سوخت و در نتیجه پایین آمدن اثرات کربن در برلین شده است.

باغ‌های سبز برلین، علاوه بر بام و دیوارهای خانه‌های شخصی، اغلب در زمین‌های بدون استفاده و نزدیک به ایستگاه‌های قطار شهری احداث می‌شود که این امر به ایجاد چشم‌اندازهای سبز شهری منجر شده است. این پوشش‌های سبز به کاهش انتشار گاز دی اکسید کربن و افزایش عایق‌بندی خانه‌ها در مقابل گرما و سرما کمک شایانی می‌کند. به همین دلیل، هر روز به تعداد افرادی که به سمت ایجاد این باغ‌ها در خانه‌های خود گرایش پیدا می‌کنند، افزوده می‌شود. برلین مملو از پارک‌هایی با فضاهای سبز زیبا است که خانواده‌ها و فرزندان آن‌ها را دور هم جمع می‌کند تا از هوای پاک طبیعت نهایت استفاده را ببرند و در کنار یکدیگر به تعامل اجتماعی بپردازند.

کد خبر 409828

منبع: ایمنا

کلیدواژه: برلین آلمان شهرهای جهان فضاي سبز شهري فضاي سبز فضای سبز شهری باغ شهری شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق باغ های سبز فضاهای سبز خانه ها باغ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۴۶۱۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسهیل امر زیارت، تکلیف مدیریت شهری در مشهد است

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: مشکل عمده ما در مشهد مربوط به زائرانی است که استطاعت مالی محدود دارند؛ برای این عزیزان، شهرداری مشهد باید زائرسراهای ارزان قیمت ایجاد کند تا این افراد به دلیل مشکل مالی از توفیق زیارت محروم نمانند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد،آیت الله سید احمد علم الهدی در دیدار با شهرداران کلانشهرهای کشور که امروز با حضور مدیران شهری کلانشهرها برگزار شد، اظهارداشت:عنوان مدیریت شهری، عنوان جامعی است که غیر از مدیریت خدمات شهری، مدیریت اجتماعی، سیاسی و بالاتر از همه فرهنگی شهر را هم دربر می‌گیرد.

وی افزود: برادران، وقتی بنا باشد شهر مدیریت شود، اگر مسائل فرهنگی زیر سؤال برود و موردتوجه نباشد، اداره شهر در سایر شئون هم فایده ای نخواهد داشت. در حقیقت، مقدمه اداره فرهنگی شهر به این است که مردم خادمانشان را بشناسند و به این خدمات احترام بگذارند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ضمن واکاوی ابعاد ارتباط گسترده مردم با شهرداری در کلانشهرهای کشور خاطرنشان کرد: در هر شهر از ایران اسلامی، مردم به قدری که از خدمات شهرداری ها برخوردار هستند، از خدمات هیچ اداره و سازمانی استفاده نمی کنند. آن آقا یا خانم هموطنی که صبح از خانه بیرون می آید، از همان لحظه اول پا به فضایی می گذارد که آسفالتش فراهم شده، اتوبوس و تاکسی برای رفت و آمدش آماده شده، زباله از معابرش جمع آوری شده و فضای سبزش، همه کس را مروّح می کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه منظور از پیوست فرهنگی در خدمات شهری، ترویج فرهنگ دینی در جامعه است، تصریح کرد: مهم ترین علتی که باعث بروز این نارضایتی ها می شود، نبود پیوست فرهنگی در کنار خدمات شهری است. مقصود بنده این است که بستری از خدمات فرهنگی تعریف شود تا به همراه خدمات اجتماعی و شهری، مردم از آن استفاده کنند تا شهرداری منحصر در یک جریان خدماتی محض نشود.

تأکیدکرد: در دین ما تأکید شده حتی اگر کسی یک لیوان آب به دست برادر دینی خود داد، بر او فرض است که از برادرش تشکر کند. اینجاست که می گوییم باید پیوست فرهنگی مبتنی بر ترویج فرهنگ دینی در جامعه باشد تا مردم به یاد بیاورند این خدمات از طرف دلسوزترین برادرانشان در مدیریت شهری به آن ها عرضه می شود.

آیت الله علم الهدی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر ضرورت بهره گیری از فرصت دهه کرامت برای ترویج فرهنگ دینی در کلانشهرها گفت: در این کشور، چالش های بسیاری وجود دارد که ریشه واحد همه آن ها در عرصه فرهنگ است. در یک قلم، همین موضوع ازدواج جوانان را ببینید. اینکه سن ازدواج بالا رفته، عمده ریشه آن در فرهنگی است که در جامعه شکل گرفته و براساس آن، جوانان تا زمانی که به استطاعت مالی یک مرد خانواده دار و کامل نرسند، ازدواج نمی کنند. اینجاست که بازهم پیوست فرهنگ دینی می تواند گره گشا باشد و مدیریت شهری هم در این عرصه ها وظایفی برعهده دارد.

وی با اشاره به ضرورت میدان‎داری مدیریت شهری مشهد در تسهیل امر زیارت اظهار کرد: مشکل عمده ما در مشهد مربوط به آن دسته از زائرانی است که عشق زیارت علی ابن موسی الرضا(ع) را در دل دارند و به شهر امام رضا(ع) می آیند اما توان مالی برای اقامت چندروزه در یک منزلگاه اعم از هتل، مهمانسرا یا مسافرخانه را ندارند. اینجاست که تأکید ما به شهرداری مشهد متمرکز بر ایجاد زائرسراهای ارزان قیمت است تا این برادران و خواهران عزیز ما به دلیل مشکل مالی از توفیق زیارت محروم نمانند.

انتهای پیام/282/.

دیگر خبرها

  • تسهیل امر زیارت، تکلیف مدیریت شهری در مشهد است
  • مطالبات شهرداران کلانشهرها پیگیری می‌شود
  • بدهی ۳۱ هزار میلیارد تومانی دولت به شهرداری مشهد
  • برلین: خاورمیانه نباید وارد وضعیتی شود که خروجی آن غیرقابل‌پیش‌بینی باشد
  • معرفی ژئوپارک جهانی طبس در نمایشگاه ITB برلین
  • وزیر خارجه آلمان در راه تل‌آویو هست
  • وزیر خارجه آلمان به فلسطین اشغالی می‌رود
  • مدیریت شهری اصفهان از مشارکت شهروندان در پروژه‌ها استقبال می‌کند
  • تأیید واگن‌ها را به تأخیر نیندازید
  • تأکید رییس‌جمهور چین بر توسعه روابط پکن و برلین