Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-19@08:58:46 GMT

هیچ موضوعی نباید به کرامت افراد آسیب وارد کند

تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۴۶۲۲۱

هیچ موضوعی نباید به کرامت افراد آسیب وارد کند

آیت الله عبدالکریم عابدینی روز دوشنبه در مجمع عالی بسیج استان قزوین، افزود: اگر نگرش‌ها به حوزه‌های دینی مهندسی شده باشد، به خوبی می‌دانیم که نقطه آغاز دعوت به نماز، ترویج عفاف و حجاب و سایر فرایض و اعمال دینی از کجا باید باشد.

وی یادآور شد: حجاب یکی از شاخه‌های عفاف است و در کرامت انسانی ریشه دارد؛ کرامت از ریشه تقوا، تقوا از ریشه عبادت و بندگی و عبادت و بندگی از ریشه اعتقادات دینی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه قزوین گفت : اگر اعتقادات مردم درست شود و آنها صاحب باورهای اعتقادی و دینی قوی باشند، نیاز نیست که برای نماز خواندن اجبار به میان بیاید، بلکه مردم با اختیار به سمت اقامه دین و اجرای عدالت حرکت خواهند کرد.

به گفته وی اگر در برنامه‌های عفاف و حجاب مراقب کرامت انسان‌ها باشیم و اجازه ندهیم کرامت آنها آسیب ببیند، حجاب نیز درست می‌شود و راه حل این مسأله را باید اینگونه ریشه‌ای و عمیق نگاه کنیم. در کنار موضوع عفاف و حجاب، حریت و آزادگی نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: دربهای ورود به دین بسیار است اما عدالت و کرامت بیشترین میزان جذب انسان‌ها را به دین داشته‌اند و رسول گرامی اسلام(ص) و امام علی(ع) با رعایت کرامت انسان‌ها و رفتارهای عادلانه انسان‌های بسیاری را جذب دین کردند.

آیت‌الله عابدینی اظهار کرد: نباید در دین جزیره‌ای عمل کنیم و بخشی از آن مانند حجاب را محور قرار دهیم و سایر مباحث مانند عدالت که بسیار مورد تأکید دین قرار دارد را به فراموشی سپرده و یا کمتر توجه کنیم.

امام جمعه قزوین اضافه کرد: عدالت آنقدر مهم است که خداوند می‌فرماید همه انبیاء و کتاب‌های آسمانی را برای این موضوع نازل کرده‌ام که مردم با اراده خودشان برای تحقق عدالت برخیزند.

وی ادامه داد: اگر عدالت‌خواهی در جامعه با جدیت مورد توجه قرار گیرد و صدای عدالت‌خواهان خاموش نشود، کسی اجازه سوء استفاده از بیت‌المال را پیدا نمی‌کند و امنیت در جامعه تقویت می‌شود.

امام جمعه قزوین تاکید کرد: حجاب و کرامت هر دو مهم است اما نمره کرامت بیشتر است و هیچ موضوعی نباید به کرامت افراد آسیب وارد کند.

منبع: جماران

کلیدواژه: انتخابات 98 بودجه 99 جشنواره فیلم فجر ۳۸ ویروس کرونا استان قزوین امام جمعه جامعه حجاب نماینده ولی فقیه انتخابات 98 بودجه 99 جشنواره فیلم فجر ۳۸ ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی امام جمعه قزوین کرامت انسان عفاف و حجاب انسان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۴۶۲۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روند کاهش آسیب‌های اجتماعی در استان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین؛ کاظمی در اولین نشست کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استان افزود: طبق آمار منابع رسمی روند رشد آسیب‌های اجتماعی در استان قزوین متوقف شده است، در بسیاری از مولفه‌ها در مقیاس آمار‌های کشوری و در مقایسه با جمعیت استان قزوین وضعیت بهتری در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد که این روند باید با برنامه ریزی در سال جدید هم دنبال شود.


وی اضافه کرد: در تعطیلات نوروز با کاهش برخی از جرائم در قزوین روبه‌رو بودیم، مثلا در قزوین بیش از ۳۰ درصد جرایم مهم از جمله سرقت کاهش پیدا کرده است که مهمترین علت این توفیق مدیریت معتادان متجاهر بود.
معاون استاندار با اشاره به محل در نظر گرفته شده برای ساخت کمپ ماده ۱۶ جهت نگهداری و درمان معتادان به ویژه معتادان متجاهر گفت: برای ضمانت اجرایی تصمیمات، شهرداری تعهد دارد که ۵ هکتار زمین برای ساخت این کمپ اختصاص دهد.


کاظمی تاکید کرد: این مسئله باید رسیدگی و این کمپ طبق موارد تعیین شده ساخته شود چراکه ایجاد اشتغال برای معتادان متجاهر باعث عدم بازگشت معتادان به انجام جرائمی مانند سرقت می‌شود.

دیگر خبرها

  • روند کاهش آسیب‌های اجتماعی در استان
  • جزییات واریز مرحله سوم سود سهام عدالت اعلام شد
  • جزییات واریز مرحله سوم سود اعلام شد
  • مفاهیم و فرهنگ کرامت انسانی به مخاطب منتقل شود
  • حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع)، مصادیق بارز کرامت
  • فرهنگ کرامت انسانی به مخاطب منتقل شود
  • انتقال مفهوم کرامت به مردم ضروری است
  • اجرای مستمر طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی در محلات تهران
  • در واگذاری غرفه‌های سعدالسلطنه عدالت رعایت شود
  • (ویدئو) تصاویری عجیب از یک شتر؛ چرا این شتر به این روز افتاد؟