Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم: امسال پیش‌بینی می‌شود که ۸۰ هزار نفر دانشجو به این اردو‌ها اعزام شوند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،  دکتر غلامرضا غفاری، در نشست خبری افتتاحیه اردو‌های راهیان نور دانشجویی (یادواره شهید حاج قاسم سلیمانی) با بیان اینکه راهیان نور بستری را فراهم می‌کند که دانشجویان ما با هویت دینی و انقلابی و فرهنگ شهادت و ایثار بیشتر آشنا شوند، اظهار داشت: این اردو در بین فعالیت‌های فرهنگی جریان معین و خاصی را نمی‌شناسد و همه مجموعه‌های مختلف دانشگاهی نسبت به برگزاری آن اهتمام ویژه دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه راهیان نور یکی از بزرگ‌ترین رویداد‌های فرهنگی کشور است که هر ساله ده‌ها هزار نفر در آن شرکت می‌کنند، افزود: بودجه‌ای که در دانشگاه‌ها برای برگزاری این اردو‌ها تخصیص پیدا می‌کند ذیل بودجه فرهنگی است که برای هر دانشجو بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان هزینه می‌شود.

دکتر غفاری با بیان اینکه اردو‌های راهیان نور به عنوان یک فرصت تلقی شده و به همین دلیل دانشگاه‌ها نهایت اهتمام خود را در برگزاری این اردو‌ها صرف می‌کنند، گفت: فراگیری جمعیتی که در این اردو‌ها داریم مختص تشکل خاصی نیست و سلایق مختلف سعی دارند که در برگزاری این اردو‌ها مشارکت داشته باشند و تمام اهتمام وزارت علوم نیز آن است که این اردو‌ها وجه مردمی و فراگیر داشته باشد و مجموعه‌های مختلف دانشجویی بتوانند برای رونق این اردو‌ها ورود پیدا کنند.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم افزود: بخش اجرایی این اردو‌ها به عهده بسیج دانشجویی بوده و البته نیازمند هم‌افزایی مجموعه‌های مختلف دانشگاهی است. البته وزارت علوم نیز در این راستا به دانشگاه‌ها کمک می‌کند تا دانشگاه‌ها بتوانند فراگیرتر و با مشارکت بیشتر دانشجویان این اردو‌ها را برگزار کنند، اما آنچه که مهم است آشنایی این نسل دانشجویان با آرمان‌ها و ارزش‌های دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، در ادامه محسن جهانی معاون فرهنگی سازمان بسیج دانشجویی با بیان اینکه از جمله برنامه‌های ویژه اردوی راهیان نور امسال، خدمت به مناطق سیل‌زده خوزستان است، گفت: این خدمات در چهار محور پزشکی، عمرانی، مطالبه‌گری مشکلات مردم وخدمات فرهنگی و اجتماعی انجام می‌شود.

وی افزود: کار ویژه بعدی امسال راهیان نور که سال گذشته نیز بود، یک شب در جبهه است؛ در این فضا دانشجویان یک شب حال و هوای جبهه را درک کنند.
جهانی با بیان اینکه سال گذشته ۴ هزار و ۵۰۰ نفر به مناطق غرب و شمال غرب کشور و ۷۰ هزار نفر به مناطق جنوبی کشور اعزام شدند، گفت: امسال نیز پیش‌بینی می‌شود حدود ۸۰ هزار نفربه این اردو‌ها اعزام شوند.

وی همچنین درخصوص هزینه‌های برگزاری اردوی راهیان نورگفت: هزینه هر نفر بر سه بخش اسکان که برعهده سپاه پاسداران رایگان متقبل شده است، بخش دیگر درخصوص تغذیه و بخش سوم هزینه رفت و آمد است که آن نیز با تخفیف‌های قابل توجه تأمین شده است.

معاون فرهنگی سازمان بسیج دانشجویی اعلام کرد: اعزام دانشجویان به اردوی راهیان نور از سوم اسفندماه آغاز و تا بیست و هفتم ادامه دارد.

وی با بیان اینکه برای حضور در اردوی راهیان نور هیچ گزینشی وجود ندارد و تمامی اقشار دانشجویان می‌توانند در این اردو شرکت کنند، گفت: دانشجویان حاضر در اردوی راهیان نور ۱۲ اسفندماه سال جاری از مزار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی بازدید می‌کنند.

جهانی با اشاره به برنامه‌های جدید اردوی راهیان نور گفت: این برنامه‌ها هر سال به روز می‌شود و امسال به جریان شهدای علمی نیز پرداخته می‌شود. دانشجویان لبنانی و عراقی نیز در این اردو‌ها حضور دارند و حفظ امت اسلامی در این اردو‌ها استقبال دانشجویان غیرایرانی را از اردو‌های راهیان نور بیشتر می‌کند.

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: دانشجو بسیج دانشجویی غفاری راهیان نور وزارت علوم اردو های راهیان نور اردوی راهیان نور مجموعه های مختلف فرهنگی و اجتماعی اردو ها بسیج دانشجویی معاون فرهنگی دانشگاه ها وزارت علوم برنامه ها هزار نفر ۸۰ هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۴۶۶۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص ارز مبادله‌ای برای حجاج بدون مشکل انجام می‌شود

وزیر ارشاد با اشاره به حج تمتع امسال گفت: تخصیص ارز حجاج اتفاق با همکاری‌های بانک مرکزی و وزارت اقتصاد اتفاق افتاد و از اواخر اردیبهشت ماه که حجاج ما برای حج واجب اعزام می‌شوند مشکلی برای ارز نخواهند داشت. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه نشست هفتگی هیئت دولت طی سخنانی اظهار داشت: کار مهمی را در شورای فرهنگ عمومی انجام دادیم و برای اولین  همه الزامات و ملاحظات فرهنگی در حوزه اقتصاد تدوین شد و انشاالله به زودی منتشر می شود.

وی افزود: همچنین در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی سند ملی اولیه سبک پوشش ایرانی اسلامی را داشتیم که مطالبه چند ساله بود. ویژگی این سند اجرایی بودن آن است. ما اسنادی را می‌نویسیم که از زمان ابلاغ بلافاصله عملیاتی می‌شود و مردم نتایج آن را میشاهده می‌کنند.

وزیر ارشاد درباره برگزاری نمایشگاه کتاب گفت:  با توجه به هماهنگی خوبی که با سازمان برنامه و بودجه  و وزارت کار داشتیم مقرر شد برنامه پیشنهادی وزارت فرهنگ در موضوع تخصیص یارانه فرهنگی امسال با ابعاد بسیار گسترده تری نسبت به سالهای گذشته اتفاق بیفتد. 

وی افزود: مردم در مناطق دودسترس و کم‌تر برخوردار می‌توانند با استفاده از سامانه فروش برخط که در اختیار آنها گذاشته شده اقدام به خرید کتاب کنند که  یک تحول مهم و گام بزرگ برای عدالت فرهنگی است. مردم در این خرید برخطی که اتفاق می‌افتد می‌توانند در همه نقاط کشور در عرض 10 دقیقه وارد سامانه شوند و کتاب‌ها را سفارش دهند و این کتاب‌ها به شکل رایگان درب منزل آنها در دورترین نقاط کشور تحویل داده می‌شود. 

اسماعیلی با اشاره به حج تمتع امسال خاطرنشان کرد: تخصیص ارز حجاج اتفاق افتاده است و حاجیان که قریب به 90 هزار نفر هستند و از اواخر اردیبهشت ماه اعزام شروع خواهد شد و با ارز مبادله ای این اعزام ها صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تربیت علمی و فرهنگی دانشجویان به بهترین شکل انجام پذیرد
  • لزوم رفع تبعیض بین دانشگاه آزاد و دانشگاه‌های دولتی در جذب اعتبارات پژوهشی و آموزشی
  • بودجه آموزش عالی برای همه دانشجویان؛ آری یا خیر؟
  • فعالان قرآنی بدون آزمون دانشجو معلم می‌شوند
  • اشتغال دانشجویان در واحدهای بزرگ تولیدی بر مبنای توانایی/ پایان‌نامه‌ها را کاربردی کردیم
  • جزئیات اعزام حاجیان از اواخر اردیبهشت با ارز مبادله‌ای
  • تخصیص ارز مبادله‌ای برای حجاج بدون مشکل انجام می‌شود
  • کسب جایگاه سوم آموزش وپرورش لرستان در اعزام فرهنگیان به راهیان نور درسال ۱۴۰۲
  • بازدید بیش از ۳میلیون زائر از یادمان‌های شهدا در استان کرمانشاه
  • دانشگاه آزاد یزد ۳۰۰ دانشجوی بورسیه در صنعت کاشی دارد