Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- معاون سخنگوی وزارت دفاع افغانستان در واکنش به خروج نظامیان آمریکایی و ناتو تاکید کرد که نیروهای امنیتی این کشور توانایی تامین امنیت را در مقابل هر تهدیدی دارند تاریخ انتشار: 10:23 - 21 بهمن 1398 - کد خبر: ۵۹۴۳۳۲

به گزارش خبرگزاری میزان، فواد امان معاون سخنگوی وزارت دفاع افغانستان در واکنش به خروج نظامیان آمریکایی و ناتو از این کشور گفت که نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان ظرفیت و توانایی تامین امنیت و دفاع از مردم را در برابر هر تهدیدی دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد که نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان در مقایسه با ده سال قبل بطور قابل توجهی رشد کرده‌اند.

امان به صدای آمریکا گفت که مردم در صورت خروج نیروهای خارجی از افغانستان هیچ نگرانی نسبت به این موضوع نداشته باشند.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا سه شنبه گذشته در کنگره آمریکا گفت که می‌خواهیم نظامیان آمریکایی با پایان یافتن جنگ افغانستان به کشورشان بازگردند.

از سوی دیگر، برخی از اعضای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) نیز پس از این اظهارات ترامپ، درباره خروج نظامیان این پیمان از افغانستان نیز رایزنی می‌کنند.

 

بیشتر بخوانید: طالبان: "معامله قرن" دسیسه‌ای برای محو یک ملت است رئیس شورای فدراسیون روسیه: هر طرحی بدون مشارکت فلسطینی‌ها بی‌فایده است

نیویورک تایمز گزارش داده است که پس از احتمال خروج بخشی از نظامیان آمریکایی، گفت‌وگو بین 29 عضو ناتو به خاطر کاهش حضور نظامیان این پیمان در افغانستان آغاز شده است.

در این گزارش آمده است که آلمان و ایتالیا معتقدند که نیروهای آنها می‌توانند در شرایط ویژه‌ای در افغانستان حضور داشته باشند.

استولتنبرگ دبیرکل ناتو نیز پیش از این بارها گفته بود که نیروهای ناتو با آمریکا وارد افغانستان شده‌اند و با این کشور خارج خواهند شد.

این اظهارنظرها در حالی صورت گرفته است که حملات طالبان در هفته‌های اخیر علیه نیروهای افغان و خارجی تشدید شده است.

انتهای پیام/

تسنیم

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: نظامیان افغانستان وزارت دفاع افغانستان توانایی تامین امنیت نیروهای امنیتی نظامیان آمریکایی خروج نظامیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۴۷۲۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هم‌اکنون ۳۳ هزار نیروی نظامی ناتو در مرزهای روسیه مستقر هستند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه امروز سه‌شنبه در نشست هئیت مدیره وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که هم‌اکنون تعداد نیروهای نظامی ناتو در مناطق مرزی با روسیه به ۳۳ هزار نظامی رسیده است.

وی دراین‌باره گفت: علاوه بر ۳۳ هزار نظامی ،۳۰۰ تانک و بیش از ۸۰۰ خودروی زرهی ناتو در مرزهای روسیه حضور دارد.

وزیر دفاع روسیه هچنین گفت: در حال حاضر مجموعه‌ای از تمرینات نظامی نیروهای مسلح مشترک ناتو در حال انجام است. بالغ بر نود هزار نفر به منظور آموزش برای دفع تجاوز ادعایی روسیه در این رزمایش شرکت کرده‌اند. ائتلاف ناتو تلاش دارد تا فعالیت خود را در قطب شمال تشدید کند.

کد خبر 6086645

دیگر خبرها

  • ابراز تمایل نیجر به خرید سلاح از روسیه به موازات برنامه‌ریزی برای خروج نظامیان آمریکا
  • آمریکا : از طرح حمله اسرائیل به رفح اطلاعی نداریم
  • درخواست پنتاگون از دولت عراق درباره نیروهای آمریکایی
  • پنتاگون: از طرح حمله اسرائیل به رفح خبر نداریم
  • هشدار پنتاگون به عراق درباره ادامه حملات علیه نیروهای آمریکا
  • واکنش روسیه به کمک ۶۰ میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین | اوکراین ۵۰۰ هزار سرباز از دست داده است
  • شویگو: اوکراین نیم‌ میلیون سرباز از دست داده است
  • هم‌اکنون ۳۳ هزار نیروی نظامی ناتو در مرزهای روسیه مستقر هستند
  • هشدار درباره خطر حملات پهپادی برای امنیت ملی آمریکا
  • خروج نظامیان آمریکایی از نیجر