Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-18@08:55:48 GMT

سفر وزیر راه و شهرسازی به لرستان

تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۴۷۷۹۱

سفر وزیر راه و شهرسازی به لرستان

وزیر راه و شهرسازی امروز دوشنبه، بیست و یکم بهمن به لرستان آمد.

به گزارش ایکنا از لرستان، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی امروز دوشنبه، بیست و یکم بهمن در دهمین روز از دهه فجر به استان لرستان وارد و مورد استقبال سیدموسی خادمی، استاندار لرستان و جمعی از مسئولان استانی قرار گرفت.

این سفر به‌منظور کلنگ‌زنی واحدهای مسکونی طرح اقدام ملی مسکن و افتتاح طرح بازسازی راه‌آهن دورود به‌عمل آمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفتنی است در ادامه این سفر، جلسه اقتصاد مقاومتی با حضور وزیر راه و شهرسازی در استانداری لرستان تشکیل خواهد شد.هم‌زمان با این ایام عملیات اجرایی و بهره‌برداری ۸۳۹ طرح با اعتبار یک‌هزار و ۴۴ میلیارد تومان در استان آغاز شده است.

ثبت‌نام ۲۴۰هزار نفر در طرح ملی مسکن

محمود محمودزاده، معاون وزیر راه و شهرسازی امروز دوشنبه، بیست و یکم بهمن در مراسم کلنگ‌زنی سایت ۸۷۰ واحدی طرح اقدام ملی ضمن تبریک سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، اظهارکرد: در طرح اقدام ملی در کل کشور یک حرکت ویژه‌ای از ابتدای مدیریت وزیر راه و شهرسازی شکل گرفت.

وی با بیان این‌که در مرحله اول بیش‌از ۲۴۰ هزار نفر ثبت‌نام کردند، الان در مرحله معرفی متقاضیان به پروژه هستیم، اضافه کرد: در لرستان در مرحله اول هزار و ۷۰۰ نفر را ثبت نام کردیم که از این تعداد بیش از ۶۱ درصد واجد شرایط شناخته شده‌اند و به پروژه‌ها معرفی می‌شوند.

معاون وزیر راه و شهرسازی باب یان این‌که سهمیه لرستان حدود ۱۰ هزار و ۷۰۰ واحد است و امیدواریم با کمک استاندار و مدیران استانی تأمین زمین شود، ادامه داد: پروژه‌ای که امروز کلنگ‌زنی می‌شود یکی‌از پروژه‌های نادر در کشور است.

وی گفت: سال‌ها بحث بازسازی بافت‌های فرسوده را داشتیم اما به لحاظ مسائل قانونی و اجرایی شرایط فراهم نشد، امروز این مسئله علاوه بر اینکه در قالب طرح اقدام ملی اتفاق می‌افتد یکی‌از اتفاقات بزرگ بازسازی بافت‌های فرسوده کشور است که در لرستان انجام می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که امیدواریم این پروژه به‌عنوان یک طرح پیش‌ران اجرایی شود، اظهارکرد: ما در مجموع حدود ۴ هزار و ۸۰۰ واحد در شهرهای بزرگ استان، سه هزار واحد در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار و سه هزار واحد هم در بافت فرسوده استان اجرایی خواهیم کرد که اگر شرایط اعم از تأمین زمین انجام شود به زودی مرحله دوم ثبت‌نام را نیز خواهیم داشت.

کلنگ‌زنی پروژه ۶.۶ هکتاری طرح اقدام ملی مسکن در خرم‌آباد

همچنین صبح امروز در مراسمی با حضور محمود محمودزاده، معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی، استاندار لرستان، مدیرکل راه و شهرسازی لرستان و دیگر مسئولان استانی، پروژه ۶.۶ هکتاری طرح اقدام ملی مسکن در خرم آباد کلنگ زنی شد.

این پروژه ۸۷۰ هکتاری در زمینی به مساحت ۶.۶ هکتار همجوار با بافت فرسوده «کرگانه» خرم آباد کلنگ زنی شد.

پروژه مذکور در قالب مجتمع مسکونی، تجاری، آموزشی، ورزشی و درمانی تعریف شده است و امروز فاز نخست آن که شامل احداث ۴۲۶ واحد مسکونی می‌شود آغاز شد.

تأمین مالی این پروژه از سه محل آورده شرکا، تسهیلات بانکی و پیش فروش واحدهای سهم شرکا پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا لرستان اجتماعی سفر وزیر راه و شهرسازی معاون وزیر راه و شهرسازی بیست و یکم بهمن ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۴۷۷۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تداخل هزار پلاک از اراضی ملی در لرستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان دردیدار با اهالی روستای دره دزدان منطقه ده پیر شهرستان خرم آباد گفت: پروژه رفع تداخلات که یکی از مهم‌ترین پروژه‌های سازمان جهاد کشاورزی است، به منظور مشخص کردن اختلاف بین مردم با سازمان منابع طبیعی و سازمان اراضی زراعی اجرا شد.
سید عماد شاهرخی گفت: خوشبختانه از ابتدای پروژه تاکنون هزار و ۱۰۰ پلاک رفع تداخل شده است که از این آمار ۱۰۰۰ پلاک با اهتمام دولت آقای رئیسی و همراهی مردم در این دولت رفع تداخل شده‌اند.
سید عماد شاهرخی گفت: در مجموع ۴۰۰ هزار هکتار اراضی زراعی و منابع ملی استان تثبیت شده است که از این مقدار ۲۹۰ هزار هکتار منجر به صدور سند شده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان افزود: صدور سند باعث هویت گرفتن کشاورزان، افزایش ماندگاری کشاورزان در روستا‌ها همچنین رونق اقتصادی، ایجاد اشتغال در استان و روستا‌ها می‌شود.
وی ضمن اشاره به شعار جهش تولید با مشارکت مردم گفت: با همت صورت گرفته در زمینه یکپارچه سازی اراضی زراعی در راستای تحقق جهش در تولید قدم برداشته‌ایم.
شاهرخی در پایان تشریح کرد: بیش از ۴۵ هزار هکتار از ۴۰۰ هزار هکتار تثبیت شده جزو اراضی ملی بودند که به نفع مردم آزادسازی و به صورت زمین‌های قابل کشت در اختیار مردم قرار گرفتند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • رفع تداخل هزار پلاک از اراضی ملی در لرستان
  • بازدید مشاور وزیر راه و شهرسازی از پروژه ریلی رشت کاسپین
  • رشد بخش مسکن بعد از ۱۰ سال با استفاده از ظرفیت‌های مردمی غیرتورمی شد
  • باند دوم اصفهان به اردستان و کمربندی کمشچه در دست احداث است
  • افتتاح ۲۸۸ پروژه کشاورزی در دولت سیزدهم
  • بازدید وزیر کشور از پروژه ادامه آزادراه همت
  • فروش بلیت چارتری در اربعین ممنوع می شود | دریافت اضافه نرخ بلیت در فرودگاه نجف کاهش می باید
  • فروش بلیت چارتری در اربعین ممنوع می شود | دریافت اضافه نرخ بلیت در فرودگاه نجف کاهش می‌باید
  • توسعه ناوگان حمل و نقل در اربعین/ ممنوعیت فروش بلیت چارتری نجف
  • ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای برای سفرهای اربعین توسعه می یابد