Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-18@18:20:27 GMT

مشاهده سیاره «تیزپا» در آسمان امشب

تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۴۸۹۹۷

مشاهده سیاره «تیزپا» در آسمان امشب

ایران اکونومیست-کارشناس نجوم از وضعیت رصدی سیاره عطارد خبر داد و گفت: این سیاره تیزپا را می توان امشب در بهترین وضعیت رویت کرد.

علی ابراهیمی سراجی، کارشناس نجوم اظهار داشت: دیدن عطارد؛ این سیاره تیز پا این شب‌ها در آسمان و در افق غربی قابل رویت است.

وی با بیان اینکه به دلیل نزدیک بودن این سیاره به خورشید همیشه این سیاره را نمی‌توان به راحتی رویت کرد، اضافه کرد: این شب‌ها می‌توان به علت فاصله مناسب از افق آن را با چشم به راحتی رصد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو باشگاه نجوم برج میلاد خاطر نشان کرد: دوشنبه ۲۱ بهمن ماه عطارد به بیشترین کشیدگی از خورشید می‌رسد و می‌توان آن را در بهترین حالت رصدی دید و بعد از آن رفته رفته این سیاره به خورشید نزدیک می‌شود و شرایط رصدش سخت‌تر خواهد شد.

به گفته این کارشناس نجوم، به خاطر وضعیت خاص مدار عطارد که به خورشید نزدیک است و ظرف ۸۸ روز به گرد خورشید می چرخد و همچنین تمایل محوری زمین، به سختی می‌توان این سیاره را در آسمان صبحگاهی یا شامگاهی مشاهده کرد. اما این روزها فرصت مناسبی است تا بعد از غروب خورشید این سیاره منظومه شمسی رصد شود.

عضو کمیته علمی ستاد استهلال استان تهران خاطر نشان کرد: بهترین زمان رصد عطارد سی دقیقه بعد از غروب خورشید دوشنبه ۲۱ بهمن ماه است که با ارتفاعی مناسب از افق دیده می‌شود.

به گفته سراجی، تا ۲۳ بهمن وضعیت رصدی خوب است اما بعد از آن روز به روز سخت‌تر دیده می‌شود. بهترین وضعیت رصدی عطارد ۲۷ درجه است ولی در ۲۱ بهمن این زاویه ۱۸ درجه است و در عرض جغرافیای ایران وضعیت خوبی برای رصد است‌.

مهر

برچسب ها: سیاره

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: سیاره کارشناس نجوم وضعیت رصدی ۲۱ بهمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۴۸۹۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتش قدرتمند و مجهز به فناوری‌های نوین و سامانه پیشرفته است

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ محمدعلی بیرانوند در مراسم گرامیداشت روز ارتش، ضمن تبریک روز ارتش و حماسه‌آفرینی‌های نیروی زمینی محوری، گفت: با نگاه به تاریخ انقلاب اسلامی درمی‌یابیم که از همان روزهای نخست انقلاب اسلامی، نیروهای ارتش عشق، علاقه و میل باطنی خود به انقلاب و امام راحل را ابراز داشته که در اثبات آن می‌توان، بیعت همافران نیروی هوایی ارتش در ۱۹ بهمن سال ۵۷، شرکت در خنثی کردن کودتای ۲۱ بهمن و پیوستن کامل به صفوف ملت در ۲۲ بهمن سال ۱۳۵۷ را نام برد.

وی افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، عوامل نفوذی بیگانه و ضدانقلاب با استفاده ابزاری از عناوین نارضایتی مردمی و خواسته مردمی به دنبال آشوب کشیدن مناطقی از کشور و جداسازی ایران بودند، به تبع نیرویی که می‌توانست جلوی آن‌ها را بگیرد ارتش بود و برای تضعیف این نیرو شعار انحلال ارتش را سر دادند ولی در چنین شرایطی اقدام حکیمانه امام راحل و حمایت ایشان مبنی بر حفظ و ضرورت ارتش و فرمان تاریخی ایشان باعث اطمینان خاطر و خودباوری ارتشیان گردید و ارتش را به ملت پیوند زد.

فرمانده تیپ مستقل ۲۱۶ زرهی ارتش استان زنجان با بیان اینکه ارتش ایران به خوبی جواب اعتمادها را بعد از انقلاب و شروع جنگ، در ۸ سال دفاع مقدس و چه در دوره بعد از دفاع مقدس تاکنون داد و همواره در تمام مناسبت‌ها، هر جا که دولت و ملت نیاز داشت با تمام توان در کنار ملت و دولت ایستاده است، تصریح کرد: ارتش به درستی شعار ارتش فدای ملت را تعبیر کرد و اثبات این ماجرا وجود ۴۸ هزار شهید گلگون کفنی است که برای حفظ نظام تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده است.

بیرانوند با بیان اینکه در حال حاضر ارتش قدرتمند و مجهز به فناوری‌های نوین و سامانه پیشرفته بوده و به خودکفایی و آمادگی کامل رسیده است و یکی از ارکان اصلی قدرت بازدارندگی نیروهای مسلح برشمرده شده و عزت و سربلندی را در کنار نیروهای مسلح ارمغان می‌آورد، ادامه داد: بی‌تردید بامداد ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ برگ زرینی دیگر در تاریخ افتخار جمهوری اسلامی است، اقدامی عملی مقابل لکه ننگ بشریت و رژیم کوک‌کش انجام شد و اقدام تاریخی فرزندان ایران اسلامی در نیروهای مسلح همیشه قهرمان کشور، بار دیگر ثابت کرد با کسانی که نگاه ناروا به ایران داشته باشند سر ستیز داشته و ذره‌ای از ارزش‌های والای انقلاب اسلامی کوتاه نمی‌آید و دست هر متجاوزی را قطع خواهد کرد.

فرمانده تیپ مستقل ۲۱۶ زرهی ارتش استان زنجان گفت: واکنش متناسب و به هنگام در سپاه و پشتیبانی ارتش، وزارت دفاع و نیروهای مسلح تحت فرماندهی مقام معظم رهبری، به مردم کشور عزیزمان نشان داد که از قدرت بازدارنگی بالایی برخوردار بوده و برای مقابله با هرگونه اقدام ماجراجویی دشمن آماده است.

کد خبر 6080791

دیگر خبرها

  • کسوف کامل و دنباله‌دار؛ تصویر روز ناسا + عکس
  • کشف اسرار جدید از ماه
  • ارتش قدرتمند و مجهز به فناوری‌های نوین و سامانه پیشرفته است
  • تصاویر نجومی ۲۹ فروردین (۱۷ آوریل)
  • هوایی صاف و افزایش محسوس دما مهمان آسمان مازندران
  • از سیاره زهره کربن و اکسیژن نشت می‌کند
  • جزئیات فروش ون اینرودز توسط بهمن موتور
  • تعمیر دو عدد شیر پروانه‌ای ٩٠٠ م. م توسط اکیپ‌های شبکه توزیع آبفا اهواز
  • آغاز فروش ون‌ اینرودز توسط بهمن موتور (+ جدول فروش و قیمت)
  • بیمه شدگان اجباری در استان مرکزی هفت درصد افزایش یافت