Web Analytics Made Easy - Statcounter

کابینه سوریه طرح بازگشت تدریجی روند خدمات‌رسانی به مناطق آزاد شده در حلب و ادلب را تصویب کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، کابینه سوریه لایحه بازگشت تدریجی روند خدمات‌رسانی به مناطق آزاد شده توسط ارتش این کشور در استان‌های حلب و ادلب و همچنین تامین امنیت بازگشت ساکنان این مناطق را تصویب کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کابینه سوریه در جلسه هفتگی خود در روز یکشنبه به ریاست عماد خمیس، نخست وزیر این کشور از وزارتخانه‌های ذی‌ربط درخواست کرد تا مجموعه اقدامات لازم را در چارچوب این طرح اتخاذ کنند.

تدابیر لازم شامل آغاز عملیات آواربرداری در مناطق آزاد شده استان‌های حلب و ادلب، بازگشایی راه‌ها، ارزیابی خسارت‌ها و بازگشت خدمات اساسی بر اساس اولویت‌ها، ظرفیت‌ها و نیاز هر منطقه است.

ازتش سوریه از اواخر ماه دسامبر ۲۰۱۹ حمله نظامی گسترده‌ای را در شمال غرب سوریه برای بازپس‌گیری مناطق تحت کنترل گروه‌های تروریستی آغاز کرد؛ تروریست‌هایی که تحت فرماندهی "هیئت تحریر الشام" حملات خود را به مواضع نیروهای سوریه و روسیه افزایش داده بودند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: عملیات ادلب سوريه کابینه سوریه حلب و ادلب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۴۹۳۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخی فرآیندهای اقتصادی در مناطق آزاد اصلاح می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الله عبدالملکی در دیدار با سرمایه گذاران جزیره کیش، سرمایه گذاران را فرماندهان جنگ اقتصادی دانست و اظهار کرد: علاقه به حفظ و تقویت سرمایه گذاران در انقلاب اسلامی یک هدف ایدولوژیک است و نگاه ما به سرمایه گذار همچون مکتب‌های نئو لیبرالیسم مقطعی نیست.

وی با بیان اینکه در ادبیات اقتصاد بین الملل، مناطق آزاد جایگاه مستحکمی دارند، افزود: بند ۱۱ سیاست‌های کلی اقتصادی مقاومتی نیز بر اهمیت این مناطق تاکید کرده و نشانگر نقش تعیین کننده آن‌ها در افزایش تراز اقتصادی است؛ اما باید اذعان کرد که هرچند عملکرد مناطق آزاد ایران طی ۳۰ سال اخیر مثبت است، اما ایده‌آل نیست و انتظارات را برآورده نکرده است.

عبدالملکی مناطق آزاد را بهشت سرمایه گذاران توصیف کرد و ادامه داد: برخی اصلاحات در مناطق آزاد برای تسریع در روند سرمایه گذاری و رفع موانع ضروری است.

وی اضافه کرد: از مناطق آزاد خواسته شده تا تمامی فرآیندهای اداری مرتبط با سرمایه گذاری و مباحث اقتصادی را به دبیرخانه ارسال و این فرآیندهای توسط مشاوران برجسته کشوری بررسی شوند.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد کشور مناطق آزاد در پاسخ به برخی شبهات در رابطه با رتبه بندی عملکرد مناطق آزاد، بیان کرد: هیچ منطقه آزادی به دلیل دریافت هزینه پایداری مورد تشویق قرار نمی‌گیرد و درآمد زایی حاصل از این روند نیز در رتبه بندی مطرح نیست.

وی همچنین از اجرا نشدن قوانین مربوط به مناطق آزاد انتقاد کرد و گفت: قوانین این مناطق نه تنها اجرا نمی‌شود، بلکه بیش از ۱۸۲ قانون نیز برای محدود کردن قوانین مناطق آزاد در ادوار مختلف مجلس صادر شده است.

عبدالملکی با قدردانی از اقدامات مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش برای توسعه منطقه، اظهار کرد: از هرگونه اقدام جهت توسعه اقتصادی منطقه حمایت می‌کنیم.

کد خبر 6064143

دیگر خبرها

  • برخی فرآیندهای اقتصادی در مناطق آزاد اصلاح می‌شود
  • تبدیل کیش به جزیره ایران آینده
  • معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد
  • دفع حملات تروریست‌ها توسط ارتش سوریه
  • هلاکت شماری از افراد تحریر الشام در کمین ارتش سوریه در جنوب ادلب
  • خدمت رسانی ۵۳۰ گروه جهادی در مناطق محروم گلستان
  • خسارت‌های سیل  به مناطق روستایی بخش پادنای سمیرم + فیلم
  • جزئیات حملات آمریکایی‌ها به مناطق مسکونی در غرب استان دیرالزور + نقشه میدانی و عکس
  • عزم فلسطینیان برای احیای اردوگاه یرموک
  • بازگشت اسد به دنیای عرب