Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@15:18:40 GMT

پاکستان فرار سخنگوی طالبان از زندان را تایید کرد

تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۴۹۷۳۰

پاکستان فرار سخنگوی طالبان از زندان را تایید کرد

بر اساس اعلام یک مقام ارشد امنیتی پاکستان، در یک اتفاق جنجالی یکی از رهبران ارشد طالبان پاکستان بیش از دو سال پیش بعد از آنکه خودش را به مقامها تسلیم کرد از بازداشتگاه خود فرار کرده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، این خبر چند روز بعد از آن اعلام می شود که احسان الله احسان، سخنگوی سابق گروه موسوم به "تحریک طالبان پاکستان" با انتشار پیامی صوتی مدعی شد که از زندان محل بازداشتش فرار کرده و هم اکنون در ترکیه به سر می‌برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک منبع ارشد امنیتی به خبرگزاری فرانسه گفت، احسان الله احسان "یکی از دارایی‌های مهم ما در راستای شناسایی و در ادامه رهگیری شبه نظامیان به حساب می آید".

این منبع نتوانست ادعاها درباره اینکه احسان در ترکیه است را تایید کند یا جزئیاتی درباره اینکه چطور او فرار کرده ارائه دهد.

احسان الله احسان با برخی از خونین ترین حملات تاریخ پاکستان همچون بمبگذاری عید پاک ۲۰۱۶ در پارکی در شهر لاهور و همینطور ترور ملاله یوسف‌زی دختر پاکستانی حامی تحصیل زنان مرتبط دانسته شده است.

احسان الله احسان در سال ۲۰۱۷ خودش را به مقامهای پاکستان تسلیم کرد و بعدا یک سری مصاحبه های مهم از او در تلویزیون پاکستان به نمایش در آمد که باعث خشم بسیاری از کسانی  شد که معتقد بودند او بعد از سالها کمک به پیشبرد حملات خونین طالبان مورد حمایت دولت پاکستان قرار گرفته است.

در سال ۲۰۱۸ مولانا فضل الله رهبر تحریک طالبان پاکستان در حمله آمریکا در خاک افغانستان کشته شد و این اتفاق باعث تضعیف چشمگیر این گروه شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: پاكستان تحریک طالبان پاکستان احسان الله احسان طالبان پاکستان فرار کرده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۴۹۷۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترور یکی از افراد نزدیک به رئیس طالبان در پاکستان

«محمدعمرجان آخندزاده» عضو اداره نظارت امارت اسلامی، استاد مدرسه جهادی قندهار و از نزدیکان رهبر طالبان در حمله افراد مسلح ناشناس در کراچی پاکستان کشته شد.

به گزارش مشرق، منابع محلی در قندهار اعلام کردند «محمدعمرجان آخندزاده» عضو اداره نظارت امارت اسلامی توسط افراد مسلح ناشناس در شهر کویته، پایتخت ایالت بلوچستان پاکستان کشته شده است.

به گفته منابع، آخندزاده مسئول مدرسه جهادی طالبان در قندهار و از افراد نزدیک به رئیس طالبان بود.

«ذبیح‌‎الله مجاهد» سخنگوی هیئت حاکمه افغانستان با انتشار پیام تسلیتی در «اکس»، ضمن تأیید کشته شدن آخندزاده، از او به‌‎عنوان شخصیت عملی افغانستان، عالم دینی برجسته و عضو اداره نظارت هیئت حاکمه طالبان نام برد.

وی با اظهار اینکه این حادثه ضایعه علمی جبران‌ناپذیری برای افغانستان است، کشته شدن آخندزاده را جنایتی بزرگ خواند.

سخنگوی طالبان جزئیاتی درباره چگونگی به قتل رسیدن آخندزاده ارائه نکرد.

هنوز شخص یا گروهی مسئولیت این ترور را به عهده نگرفته است.

منبع: تسنیم

دیگر خبرها

  • یک دستیار نزدیک رهبر طالبان افغانستان در پاکستان کشته شد + عکس
  • ترور یکی از افراد نزدیک به رئیس طالبان در پاکستان
  • انتقاد طالبان از عدم همکاری اسلام آباد
  • بازداشت سخنگوی حزب التحریر در افغانستان
  • بازداشت سخنگوی «حزب التحریر» در افغانستان
  • انتقاد دیپلمات طالبان در کراچی از عدم همکاری دولت پاکستان
  • پاکستان فیلترینگ «ایکس» را تایید کرد
  • صادرات حدود ۶۷ تن زعفران از افغانستان
  • (ویدئو) مقام ارشد طالبان از سد کجکی بازدید و پرآبی هیرمند را تایید کرد
  • مرحله دوم اخراج پناهجویان تدریجی صورت پذیرد