Web Analytics Made Easy - Statcounter

در مراسم اختتامیه برنامه‌های هفته قرآن و عترت آذربایجان‌غربی روز گذشته، ۲۰ بهمن‌ماه از ۱۰۰ نفر برتر تجلیل شد.

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام ناصر خدایاری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی، روز گذشته، ۲۰ بهمن ماه در مراسم اختتامیه برنامه‌های هفته قرآن و عترت در آذربایجان‌غربی که در سالن جلسات خانه مطبوعات استان در ارومیه برگزار شد، با انتقاد از اینکه افراد در قرائت قرآن مشکل دارند، اظهار کرد: در حالی که در ساده‌ترین مرحله انس با قرآن که همان قرائت بوده، افراد مشکل روخوانی دارند چگونه می‌توان انتظار داشت که مفاهیم قرآنی در جامعه گسترش و توسعه یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در ۴۰ سال گذشته پس از پیروزی انقلاب اسلامی با وجود اقدامات و تلاش‌های انجام شده در حوزه قرآن و عترت آنگونه که باید و شاید در این بخش به جایگاه و هدف مورد نظر دست نیافته‌ایم، افزود: باید در گام دوم انقلاب بیشتر به رواج  آیات قرآن در بطن زندگی مردم و عمل به آموزه‌های آن تمرکز کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه توجه به قرآن و مفاهیم آن باید سرلوحه همه اقدامات باشد، تصریح کرد: افراد با شنیدن نام اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به یاد تئاتر و فیلم می‌افتند در حالی که قرآن و عترت بخش مهمی از برنامه‌های این اداره‌کل را به خود اختصاص می‌دهد.

وی با اشاره به ارسال بیش از یک هزار اثر در بخش‌های فرهنگی، هنری و تصویری در هفته قرآن و عترت به دبیرخانه بیان کرد: در بخش عکس، پوستر و نقاشی خط ۴۱۰ اثر، شعر ۵۰ اثر، داستان کوتاه  و مقاله هر کدام ۳۰، صنایع‌دستی ۱۵۷ اثر ، ۱۰ اثر در بخش نمایشنامه و هشت اثر در بخش فیلم کوتاه و مستند ارسال و ۲۰ مورد نمایش صحنه‌ای اجرا شده است.

حجت‌الاسلام خدایاری تصریح کرد: برگزاری مسابقه قرائت قرآن با شرکت ۳۲۴ نفر، برگزاری نمایشگاه محصولات فرهنگی و کتب علوم قرآنی در شهرهای ارومیه و چالدران با یک هزار و ۵۰۰ عنوان جلد کتاب، برگزاری مراسم گرامیداشت سردار دل‌ها سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و برگزاری نشست‌های تخصصی و ایده‌پردازی با موضوع گام دوم در دانشگاه ارومیه از جمله برنامه‌های مهم در این هفته بوده است.

بهره‌مندی از مدیران غیر قرآنی

در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام کریم حسین‌خانی، امام جمعه ارومیه با بیان اینکه عمل به آموزه‌های قرآنی زیربنای انقلاب اسلامی ایران بوده است، تصریح کرد: رهبر کبیر انقلاب با عمل به این کتاب آسمانی موفق به رهبری قیام مردم ایران و در نهایت به پیروزی رساندن انقلاب اسلامی شدند.

حجت‌الاسلام کریم حسین‌خانی با انتقاد از به کار گیری مدیرانی در بدنه مدیریتی کشور که هیچ تناسبی با آموزه‌ها و معیارهای قرآنی ندارند، گفت: در جامعه اسلامی باید مدیران بیش از مردم به آموزه‌های قرآنی آشنا بوده و این آموزه‌ها را به کار گیرند.

گفتنی است، در پایان این مراسم از ۱۰۰ نفر برتر تجلیل شد که در بخش عکس جواد عسگراوغلی، رضا امن‌زاده، محمد حمیدی و جعفر بزازپور به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم و در بخش داستان کوتاه زینب رمضانی مقام اول، لیلا کوثری مقام دوم و سلطان‌علی دریادل رتبه سوم را کسب کردند.

در بخش نقاشی مجید روناسیان و مهران فقری و در بخش نمایش فروغ کنعانی و دربخش فیلم احسان مهدیان و یعقوب اکبریان در مقاله‌نویسی آراز هاشمی‌نژاد، ساحل دژپسند، رعنا اصغری، صمد نصیری ،آرام خضرلو، زینب فتحی‌زاده و سرور عارفی مورد تجلیل قرار گرفتند.

در مدیحه‌سرایی گروه خاتم‌الانبیای خوی و گروه ولایان کوثر ارومیه موفق به کسب مقام شده و در رشته قرائت قرآن حکیم فرزاد و رضا جسور به ترتیب مقام اول و دوم را کسب کردند و در رشته حفظ پنج جزء قرآن مهدی مهدی‌زاده عنوان نخست و پویا زارع و آراز مهدی‌زاده در جایگاه دوم و سوم قرار گرفتند.

در بخش صنایع دستی بهنام حسین‌پور، امیر معظم، رسول علیزاده، رضا خلیل‌زاده، محمدتقی خطیری و حسن خزائی و در بخش جشنواره ایده‌پردازی نماز نیز از فاضل رستم‌نژاد، حسین اصغری، سیدمحمد میرقلنج، رقیه امامقلی‌زاده باری و نساء محرمی به عنوان نفرات برتر مورد تجلیل قرار گرفتند.

در رشته حفظ کل قرآن کریم سینا طلایی مقام اول، سیدمیرعلی عباس‌پور رتبه دوم را به دست آوردند و در بخش حفظ جزء سی‌، عماد سرخ‌روی، متین خلیلی، علی شیخ‌علی‌زاده و امید قاسمی به ترتیب اول تا سوم شدند.

در رشته تحقیق بانوان سمیرا مهدیان اول و سارا علی‌پور دوم شدند و در رشته ترتیل خواهران هنگامه علیزاده رتبه اول و زهرا بهرام‌زاده مقام دوم را به دست آوردند.

در رشته ترتیل نیز عبدالواحد یوسف‌زاده نفر اول، محمد خلیلی و عمار قلی‌پور به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را کسب کردند، در رشته قرائت زیر ۱۸ سال مبین نصیری مقام اول، عرشیا الماسی رتبه دوم و نوید حقی مقام سوم و در حفظ ۱۰ جزء قرآن نیز زهرا میرزا علی‌پور، زهرا حسنی و زهرا مختاری به ترتیب مقام‌های اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.

در رشته تحقیق بالای ۱۸ سال نیز علی حسینی و مهدی قنبرپور به ترتیب رتبه اول و دوم،  در حفظ پنج جزء قرآن خواهران، حدیث عباس‌پور، زهرا سلیمانی و لیلا صادقی به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم و در حفظ کل قرآن رقیه علی اصغریان و حنانه خیری رتبه‌های اول و دوم را به خود اختصاص دادند و در حفظ جزء سی‌ام قرآن، پریناز علیزاده، فاطمه حسنی و فاطمه اشرفی عناوین اول تا سوم را کسب کردند.

تجلیل از حجت‌الاسلام علی حسنی، حجت‌الاسلام کفیلیویی، حجت‌الاسلام عبدالله رحیمی حجت‌الاسلام اسماعیل شیخلو، حسن حسن‌زاده، جعفر نجف‌پور، امام وردی سهرابی به عنوان پیشکسوتان قرآنی از دیگر بخش‌های این برنامه بود.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: آذربایجان غربی قرآن و عترت هفته قرآن و عترت کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خود اختصاص هفته قرآن و عترت سوم را کسب کردند آذربایجان غربی ترتیب مقام ترتیب رتبه قرار گرفتند قرائت قرآن اول تا سوم اثر در بخش جزء قرآن مقام اول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۴۹۹۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از برگزیدگان فرهنگی سپاه انصارالحسین همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ جانشین سپاه انصارالحسین استان همدان در این مراسم گفت: پاسخ ایران به تجاوز صهیونیست‌ها در قالب عملیات وعده صادق، ابهت پوشالی گنبد آهنین رژیم صهیونیستی را در هم شکسته و پوچ بودن آن را برای جهانیان ثابت کرد.

سردار ولی الله بهاریان افزود: ایران اسلامی همواره مقتدرانه به دفاع همه سویه از امنیت خود پرداخته و علاوه بر این پایبند قوانین بین المللی است.

او همچنین پاسخ موشکی و پهبادی ایران به رژیم صهیونیستی و دفاع مشروع را گامی بلند در راستای حفظ حرمت خون شهدای بزرگی، چون سردار شهید سلیمانی و شهدای کنسولگری دانست.

 در این مراسم از ۸۰ نفر از منتخبین و فعالین جبهه فرهنگی هنری بسیج استان همدان قدردانی شد.

دیگر خبرها

  • تجلیل از برگزیدگان فرهنگی سپاه انصارالحسین همدان
  • تجلیل از فعالان عرصه ادبیات انقلاب اسلامی
  • تجلیل از برگزیدگان مسابقه مستند روایت راه و مسابقه عکس حماسه غیرت
  • چهل‌ودومین دوره مسابقات قرآن دانش‌آموزان همدان آغاز شد
  • معلمان شهید در هفته بزرگداشت معلم به دانش‌آموزان معرفی شوند
  • اجرای طرح سراسری «کتابت قرآن کریم» در آذربایجان‌غربی
  • مسابقات قرآن و عترت دانش آموزی
  • پیام اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت در پی حمله به اهداف رژیم صهیونیستی
  • شرکت ۵ هزار دانش‌آموز استان اصفهان در طرح مسطورا
  • افتخارآفرینان استان آذربایجان‌غربی در دومین پویش سراسری «قاف، مقاومت»