Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر مسوول کانون فرهنگی هنری امام خامنه ای باغ معروف تبریز به تشریح فعالیت ها و برنامه های این مرکز در روستا پرداخت.

«رضا عابدی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز اظهار داشت: همزمان با دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی ایران؛ طی چند روز گذشته با تلاش بچه های مسجدی، نخستین دوره مسابقات قرآنی روستای باغ معروف تبریز برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر مسؤول کانون فرهنگی هنری امام خامنه ای باغ معروف تبریز در تکمیل سخنان خود ادامه داد: این مسابقه قرآنی با حضور٢۵٠ شرکت کننده در چهار رشته حفظ، قرائت، قرائت تقلیدی و نقاشی قرآنی و در دو بخش خواهران و برادران طی سه روز با قضاوت ۴ داور تخصصی مهد قرآن تبریز برگزار شد و در نهایت پس از رقابتی تنگاتنگ ۵۰ نفر به عنوان برتر و شایسته تقدیر انتخاب شدند. 

وی با اشاره به استقبال خوب جوانان گفت: روستای باغ معروف تبریز با توجه به موقعیت حساس فرهنگی که دارد؛ بستری مناسب برای فعالیت های قرآنی است. تا آنجا که با وجود چندین کانون فرهنگی هنری و خانه قرآنی فعال و نیز تعامل خوب هیات امنای مسجد با پایگاه مقاوت باز هم جا برای انجام کارهای فرهنگی و اجرای طرح های مذهبی قرآنی وجود دارد که امیدواریم گام های موثری در مبارزه با آسیب های فرهنگی برداریم. 

عابدی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: شب گذشته مراسم اختتامیه این مسابقه قرآنی در مسجد جامع باغ معروف با همکاری سپاه عاشورا، نمایندگی آستان قدس رضوی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی، موسسه قرآنی ندای وحی، مهد قرآن امام حسن مجتبی باغ معروف، خانه قرآنی جواد الائمه و کانون فرهنگی هنری مناره نور مسجد جامع باغ معروف برگزار شد. 

مدیر مسوول کانون فرهنگی هنری امام خامنه ای باغ معروف خاطرنشان کرد: این مراسم همزمان با گرامیداشت دهه فجر در فضایی معنوی و با سخنرانی محمد هادی نیا مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی با موضوع تحکیم بنیان خانواده برگزار شد.

وی با اشاره به اجرای گروه سرود پایگاه مقاومت حضرت علی اکبر(ع) افزود: سخنرانی فرمانده سپاه ناحیه با موضوع انقلاب اسلامی، فرهنگ ایثار و شهادت از دیگر بخش های این مراسم بود که در نهایت ۵۰ نفر برگزیده این مسابقات با لوح سپاس و جوایز نقدی تقدیر شدند.

پایان پیام/533

منبع: شبستان

کلیدواژه: باغ معروف باغ معروف تبریز روستای باغ معروف برگزار شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۵۰۱۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هویت‌بخشی به گروه‌های سرود کانون‌های مساجد امری مهم است

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، محسن رضایی، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان آذربایجان غربی،   در نشست با کانون‌های فعال حوزه سرود آذربایجان غربی گفت: سرود یکی از مهم‌ترین مولفه‌ها در حفظ روحیه حماسی مردم در تقویت هویت ملی و دینی نسل جوان است.   وی افزود: هویت بخشی به گروه‌های سرود کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و رشد این گروه‌های سرود امری مهم و ضروری است.   رضایی با بیان اینکه شهرستان‌های ارومیه، نقده و میاندوآب در حوزه سرود پیش‌رو هستند، ادامه داد: آموزش تخصصی مربیان گروه‌های سرود و اعضای آن‌ها از اولویت‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان غربی می‌باشد.   مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان آذربایجان غربی افزود: دغدغه ما بر این است که میزبان جشنواره سرود کشوری باشیم که ظرفیت بزرگی برای کانون‌های فرهنگی و هنری فعال خواهد بود.   رضایی گفت: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از ظرفیت حوزه هنر بویژه سرود در زمینه جذب بیشتر کودکان و نوجوانان به مساجد باید بیشتر و بهتر استفاده کنند.

دیگر خبرها

  • عضویت ۱۰۶ هزار نوجوان در کانون‌های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • تحول در رویدادها و برنامه‌های کانون‌های مساجد
  • اجرای طرح "مسجد، پایگاه قرآنی" در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری همدان
  • ۳۰۰ برنامه متنوع در کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود
  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت
  • توزیع گوشت میان خانواده‌های کم برخوردار مازندران
  • عضویت 106 هزار نوجوان در کانون های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • توزیع هزار بسته گوشت قربانی در استان قزوین 
  •  توزیع  هزار بسته گوشت قربانی در استان قزوین 
  • هویت‌بخشی به گروه‌های سرود کانون‌های مساجد امری مهم است