Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- معاون وزیر نفت از تولید 620 هزار تن کک مورد نیازصنایع آلمینیوم و فولاد در داخل کشورخبرداد و گفت: ایران در حال حاضر بزرگترین تولیدکننده بنزین بین کشورهای عضو اوپک است.
به گزارش خبرنگار اقتصادی آریا، صادق آبادی در مراسم امضا تفاهم نامه تولید کک اسفنجی و سوزنی در پالایشگاه بندرعباس و امام خمینی (ره) شازند اظهار داشت: با انقعقاد این تفاهم نامه  و عملیاتی شدن آن علاوه بر این که نیاز صنعت آلومینیوم و فولاد به کک‌های اسفنجی و سوزنی مرتفع می شود ، میزان تولید نفت کوره این دو پالایشگاه بندرعباس و امام خمینی  با هزینه کمی کاهش پیدا می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرعامل شرکت پالایشگاه و پخش فرآورده های نفتی ایران افزود:میزان تولید این دو مدل کک در سال 620 هزار تن است که دو برابر نیاز کنونی صنعت آلومینیوم محسوب می‌شود و به جای اینکه یک میلیارد یورو برای این پالایشگاه‌ها در راستای کاهش تولید نفت کوره سرمایه گذاری کنیم، این اقدام را با 150 میلیون یورو انجام دادیم.
وی تصریح کرد: با انجام مناقصه های اجرای این طرح‌ها در زمان کوتاه  این تفاهم نامه وارد فاز قراردادهای EPC می شود.
صادق آبادی با توضیح کوتاهی در خصوص روند ارتقا و کیفیت سازی در صنعت پالایش و پخش گفت: این فرآیند برنامه‌ای است که از سال 80 آغاز و طراحی‌های ابتدایی آن و خرید فناوری‌های مربوط به آن انجام شد. در نتیجه این اقدامات، ظرفیت پالایشی کشور از یک میلیون و 600 هزار بشکه نفت در روز به 2 میلیون و 300 هزار بشکه نفت خام و میعانات رسید.
به گفته وی، در نتیجه این اقدامات کمی و کیفی، تولید بنزین کشور که در سال 80، 37 میلیون لیتر در روز بود در سال جاری به حدود 110 میلیون لیتر رسید. از سوی دیگر میزان تولید نفت گاز در سال 80، 70 میلیون لیتر در روز بود که اکنون به 120 میلیون لیتر در روز رسیده است.
صادق آبادی با تأکید بر اینکه در حال حاضر حدود 91 میلیون لیتر بنزین تولیدی کشوراز مؤلفه‌های استاندارد مطابق بنزین یورو 4 و 5 برخوردار است دارد، تصریح کرد: اولین جهش در صنعت پالایش موجب شد تبدیل به صادرکننده بنزین تبدیل شویم

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: شرکت پالایشگاه پخش فرآورده های نفتی فولاد تولید کک اسفنجی سوزنی میلیون لیتر در روز اسفنجی و سوزنی میزان تولید تفاهم نامه صادق آبادی تولید نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۵۱۳۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت بیش از ۱۰۰۰ بازدید از غرفه نفت آبادان در نمایشگاه بین المللی

شرکت پالایش نفت آبادان که برای نخستین در نمایشگاه بین‌المللی نفت و گاز بصره حاضر شده بود توانست نظر بیش از هزار بازدید کننده را به خود جلب کند.

بنا بر اعلام روابط عمومی شرکت پالایش نفت این نمایشگاه با حضور ۹۰ شرکت از ۱۲ کشور جهان برگزارشده بود و پالایشگاه آبادان به‌عنوان تنها نماینده وزارت نفت کشور ایران با برپایی غرفه‌ای به مساحت ۱۵۰ مترمربع و اختصاص چهار جایگاه، پذیرای بازدیدکنندگان بود.

رئیس روابط عمومی پالایشگاه آبادان همچنین گفت : در مدت برگزاری این نمایشگاه علاوه بر مدیرعامل و مدیران ارشد، حدود ۶۰ کارشناس که روزانه بیش از ۱۰ کارشناس از واحدهای مختلف اعم از فنی، عملیاتی و بندر صادراتی ماهشهر، پاسخگوی بازدیدکنندگان بودند.

در این نمایشگاه سه روزه شخصیت‌های مختلفی ازجمله نائب رئیس کمیسیون انرژی، رئیس‌کل توزیع گاز، معاونین خطوط لوله عراق و رئیس انرژی استانداری بصره در غرفه پالایشگاه آبادان حاضر شدند و درباره مسائل فنی و تامین نیازمندی‌ها و تبادل دانش و فناوری‌های روز گفت‌وگو کردند.

توانمندی‌های صنعت نفت ایران در بخش پالایش و نفت در قالب پرسش و پاسخ رودررو، نمایش فیلم با موضوع فعالیت‌ها و محصولات پالایشگاه آبادان به نمایندگان نفتی جهان حاضر در این رویداد بین‌المللی عرضه شد.

باشگاه خبرنگاران جوان آبادان آبادان

دیگر خبرها

  • تولید بیش از ۱۸ میلیارد مترمکعب گاز در پالایشگاه فجر جم طی سال ۱۴۰۲
  • صادرات نفت ایران به چین چگونه می‌شود؟
  • ثبت بیش از ۱۰۰۰ بازدید از غرفه نفت آبادان در نمایشگاه بین المللی
  • احیای برجام در میانه بحران؟
  • عرضه شفاف فرآورده های نفتی پالایشگاه ستاره خلیج فارس در بورس انرژی
  • آثار منفی کاهش تولید پالایشگاه‌های نفت بر ارزش صادرات روسیه
  • امسال در تولید گندم مورد نیاز نان خودکفا می‌شویم
  • آتش‌سوزی یک پمپ بنزین در کرمان (فیلم)
  • امسال در تولید گندم نان خودکفا می شویم
  • خانه ای از جنس کوکی اسفنجی (عکس)