Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، محمدباقر نوبخت امروز دوشنبه در شورای برنامه ریزی و توسعه استان گلستان اظهار داشت: دشمن باید بداند فشارها را با تدبیر مدیریت کرده و نمی‌گذاریم کشور با فرمان آن ها پیش رود.

وی همچنین تاکید کرد: هیچ ایرانی وطن پرست و فهیمی نمی گذارد افراد و اشخاصی مانند ترامپ بر آنان حکومت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون رییس جمهوری افزود: دومین سالی است که یک تحریم کم سابقه در تاریخ معاصر را پشت سر می گذاریم؛ تحریم‌های گذشته همواره به صورت نفت در برابر غذا بود اما در شرایط کنونی این روند هم متوقف شده است.

نوبخت ادامه داد: درآمدهای حاصل از فروش منابع نفتی کشور به دلیل محدودیت در صادرات کاهش یافته اما از ابتدای امسال تا پایان دی ماه درآمدهای عمومی کشور ۱۷ درصد نسبت به سال گذشته بیشتر شد.

رییس سازمان برنامه و بودجه اضافه کرد: با این وجود امسال حقوق کارمندان دولت ۳۴ درصد افزایش یافته و در زمینه صندوق بازنشستگی نیز ۳۲ درصد بیشتر هزینه شد.

نوبخت افزود: بسته حمایتی معیشتی، یارانه ها و حقوق در هر ماه منظم پرداخت می‌شود و در این ماه علاوه بر حقوق کارمندان، عیدی و پاداش نیز پرداخت خواهد شد.

وی بیان کرد: با وجود تحریم‌ها تلاش می‌کنیم تعهدات دولت در سفرهای استانی را عمل کرده و این رویکرد را در مورد استان گلستان هم حفظ می‌کنیم. 

معاون رییس جمهوری افزود: ساخت ۳ هزار واحد مسکونی ویژه افراد کم درآمد و تکمیل سالن ۶ هزار نفری گرگان با اعتبار ۹۰۰ میلیارد ریال بخشی از تلاش دولت برای تحقق وعده ها به استان گلستان است.

رییس سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: یکی از طرح های مورد انتظار مردم گلستان، احداث راه آهن اینچه برون - گرمسار است که اجرای این طرح به علت برخی محدودیت‌ها با تاخیر مواجه شد. 

نوبخت به زمان بهره برداری آزاد راه تهران - شمال اشاره کرد و گفت: قطعه اول این آزادراه بعد از ۲۵ سال تا پایان امسال بهره برداری خواهد شد.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره سردار سلیمانی گفت: این شهید در دوران حیات پربرکتش نه تنها به پاسداری از مرزهای کشور اقدام کرد بلکه در زمینه دور زدن تحریم ها نیز موثر بود.

کد خبر 483669 برچسب‌ها حقوق و دستمزد ایران و آمریکا محمد باقر نوبخت عیدی و پاداش کارمندان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: حقوق و دستمزد ایران و آمریکا محمد باقر نوبخت عیدی و پاداش کارمندان استان گلستان تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۵۲۱۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بحران یعنی باقی‌ماندن نتانیاهو در قدرت | تهران باید مستقیم با واشنگتن مذاکره کند

صادق زیباکلام رویکرد بایدن و نتانیاهو را در باره جنگ با ایران متفاوت می داند.

صادق زیباکلام، استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران، در پاسخ به این پرسش که شکاف میان آمریکا و اسرائیل بر سر حمله به ایران را چگونه می‌شود برداشت کرد؟ به هم‌میهن گفت:   «وجه تفاوت و اختلاف‌نظر آمریکایی‌ها و دولت نتانیاهو قابل فهم است زیرا دولت کنونی آمریکا دموکرات است و تا حدودی و تأکید می‌کنم که صرفاً تا حدودی به موازین دموکراسی پایبند است اما دولت اسرائیل به‌ویژه افراطیون مذهبی اطراف نتانیاهو به‌هیچ‌وجه به‌هیچ‌یک از مبانی دموکراسی پایبند نیستند. نتانیاهو متوجه شده است که افکار عمومی اسرائیل از عملکرد دولت اسرائیل بعد از عملیات هفتم اکتبر حماس رضایت ندارند؛ به همین دلیل سعی دارد که بحران را حفظ کند. مجموعه این دلایل باعث شده است که نتانیاهو و شرکای راست‌گرای افراطی‌اش با هیچ نوع آتش‌بس موافقت نکنند و به هر شکلی که ممکن است بحران را ادامه دهند با بهانه نابودی حماس. نتانیاهو می‌داند اگر راضی به آتش‌بس شود، افکار عمومی دولتش را کنار می‌گذارند و در مجموع استمرار بحران برای نتانیاهو به منزله باقی‌ماندن در قدرت است».

او ادامه داد: «شرایط اما برای جو بایدن متفاوت است. او به‌هیچ‌وجه نمی‌خواهد که چه آمریکا و چه اسرائیل با ایران مواجهه نظامی داشته باشند. آمریکا می‌داند اگر اسرائیل، ایران را بزند، ماجرا تمام نمی‌شود و ایران پاسخ می‌دهد و درگیری بالا می‌گیرد و حتماً پایگاه‌های نظامی آمریکا در منطقه هم هدف ایران قرار می‌گیرد و این آتش شعله‌ور شده و به این سادگی‌ها خاموش نمی‌شود. این را هم بگویم که چنین شرایطی به نفع روسیه است زیرا توجه غربی‌ها را از جنگ اوکراین به خاورمیانه معطوف می‌کند و آمریکا مجبور می‌شود بخشی از توان نظامی‌اش را به‌جای آنکه به اوکراین بدهد، به خاورمیانه بیاورد.در عین حال می‌داند اگر جنگی در بگیرد ممکن است چین از این موقعیت استفاده کند و تایوان را تسخیر کند و طبیعی است در آن شرایط برای آمریکا سخت است که به مقابله با چین هم برود. همه این شرایط باعث شده است که آمریکا نخواهد جنگی با ایران در بگیرد.

در مقابل همان‌طور که گفتم نتانیاهو برای استمرار بحران بدش نمی‌آید که با ایران وارد جنگ شود؛ بنابراین بین بایدن و نتانیاهو بر سر جنگ با ایران اختلاف جدی وجود دارد». زیباکلام درباره اینکه ایران از چنین شکافی چه استفاده‌ای می‌تواند داشته باشد؟ مطرح کرد: «متأسفانه جمهوری اسلامی ایران از ابتدا سیاست خارجی‌اش در خدمت ایدئولوژی غرب‌ستیزی و انقلابی‌گری بوده است. اکنون و با توجه به اختلاف نظر آمریکا و اسرائیل، ایران می‌تواند یک بار هم که شده بدون واسطه با آمریکا وارد مذاکره شود تا به جای ایدئولوژی با ابزار دیپلماسی فضا را به نفع خود پیش ببرد».

دیگر خبرها

  • ایران تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ونزوئلا را محکرم کرد
  • واکنش ایران به اقدام آمریکا برای تمدید تحریم نفتی ونزوئلا
  • اعلام جزئیات ممنوعیت تردد از آزادراه تهران - شمال به سمت مازندران
  • تردد از آزادراه تهران - شمال به سمت مازندران ممنوع شد
  • بحران یعنی باقی‌ماندن نتانیاهو در قدرت | تهران باید مستقیم با واشنگتن مذاکره کند
  • زیباکلام: تهران و واشنگتن مستقیم مذاکره کنند
  • اعمال محدودیت ترافیکی در جاده کرج- چالوس و آزادراه تهران - شمال
  • وضعیت راه‌های کشور؛ ترافیک سنگین در جاده چالوس و هراز
  • مهمترین خبرهای ۲۹ فروردین/فقط «دخانیات» تحریم نشد!
  • کارمندان بخوانند؛ رییس سازمان برنامه درباره حقوق ۱۴۰۳ کارمندان چه گفت؟