Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-19@22:56:47 GMT

هزینه سازی توهمات کاربران امنیتی نما

تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۵۲۲۲۷

سرویس سیاسی خرداد: نقل است که روزی ملانصر الدین که طبع خوشی داشت و اهل مزاح و شوخی بود، به قصد سرکار گذاشتن مردم، قابلمه ای بر دست گرفته و به خیابان آمد، هر کس او را می دید، علت را جویا می شد و ملا نیز در جواب می گفت که در فلان خانه  قرار است، آش نذری بدهند. خلاصه مردم هم با شنیدن خبر، سریع مهیا شده و با دیگ و قابلمه جلوی خانه صف کشیدند، طولی نکشید که صف طولانی شد و ازدحام گشت، ملانصر الدین که در راه برگشت به خانه این صحنه را دید، بدو بدو به سمت خانه شتافت و دو قابلمه برداشت، همسرش جویای علت کار شد، ملاگفت: زن چه نشسته ای که در خانه فلانی آش نذری می دهند، بدو تا تمام نشده به صف برسیم!
به گزارش خرداد، حالا حکایت برخی کاربران فضای مجازی و شبکه های اجتماعی و به خصوص توئیتر حکایت ملانصرالدین شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حضرات برای آنکه سری در سرها در بیاورند و خودی نشان بدهند، فیگور امنیتی گرفته و از پشت پرده های خیالی خود با درهمپیچی راست و دروغ نکاتی را گفته و توئیت می کردند و خود را کاربران متصل به بچه های بالا!! جا می زدند و انقدر بر این طبل کوفته و اهتمام ورزیدند که نه فقط عده ای را به اشتباه انداخته که خودشان نیز دچار توهم شده اند که نکند ما به جایی و نقطه ای وصلیم و خبری از پشت پرده ها و اسرار نظام داریم!
البته این دست کاربران با این اقدام برای خود آلاف و الوفی جور و فالور جمع کرده و به هر طریق ممکن خودشان را در فضای مجازی مطرح کردند که اینهم از معایب و مصایب فضای مجازی هست و شاید گریزی هم از آن نباشد اما وقتی فردی که خود را اینگونه در معرض افکار عمومی جلوه گر کرده، خبری به اصطلاح از پشت پرده می گوید و ادعای گزافی را مطرح می کند، اگر با او برخورد جدی صورت نگیرد، شایعه براه انداخته نه فقط بر فضای مجازی که افکار عمومی بیرونی هم تاثیر گذاشته و گاه می تواند برای کشور و نظام هزینه سازی کند.
نمونه این اخبار شایعه ای است که طی یکی دو روز گذشته ، چند کاربر با خصلت های پیش گفته برای اولین بار در توئیتر مطرح کرده و مدعی شدند که رئیس جمهوری برای جوسازی و مخالفت با ارکان نظام و نظر شورای نگهبان در آستانه بیست و دوم بهمن استعفا داده است!
این در حالی است که شب گذشته رئیس جمهوری طبق روال مالوف در جلسه هیئت وزیران حاضر شده و قرار است فردا نیز سخنران اصلی راهپیمایی بیست و دوم بهمن باشد و از اساس هر کس که روحانی را بشناسد، خوب می داند که او فردی نیست که با اینگونه کارها و تهدیدها برنامه خود را پیش ببرد و شیوه های دیگری برای مخالف خوانی خود دارد.

اما نکته آنست که ادعای این افراد به سرعت در فضای مجازی دست به دست شده و سپس راه به در گوشی های بیرونی هم می یابد و تکذیب هم که بشود، آبریخته را نمی توان به جوی بازگرداند و به قول این مثل عامیانه که تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیزها، بسیاری فکر خواهند کرد که در پشت پرده خبری هست و جنگ و جدالی برقرار! ناگفته پیداست که رسوخ این تفکر در جامعه و حتی در برابر انظار بیگانگان چه هزینه هایی برای کشور و نظام به همراه داشته و فراتر از رویکردهای طیفی و جناحی اصل ثبات و استحکام داخلی را مخدوش می کند.
کاش حداقل یکبار هم که شده، بساط این افشاگری های مثلا پشت پرده و امنیتی اما آبدوخیاری و صحنه سازانه توسط برخی و جریان هایی که عادت به این کاسب کاری کرده اند، گرفته شود و برخوردی جدی صورت پذیرد تا عده ای گمان نکنند که از مصونیت خاص و آهنین برخوردارند و توهمات آنان ریشه در واقعیت دارد و دچار جوگیری هر چه بیش تر و هزینه ساز برای کشور نشوند.


برچسب ها: استعفای روحانی ، شایعه ، توئیتر ، کاربر ، امنیتی نما

منبع: خرداد

کلیدواژه: استعفای روحانی شایعه توئیتر کاربر امنیتی نما پشت پرده فضای مجازی برای کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۵۲۲۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

Threads فیلتر جدیدی را برای جستجو آزمایش می‌کند

ایتنا - شبکه اجتماعی Threads در حال آزمایش یک فیلتر جدید برای مرتب‌سازی نتایج جستجو بر اساس جدیدترین پست‌ها است.
شبکه اجتماعی Threads در حال آزمایش یک فیلتر جدید برای مرتب‌سازی نتایج جستجو بر اساس جدیدترین پست‌ها است.

به گزارش ایتنا، آدام موسری، مدیر اینستاگرام، خاطرنشان کرد که این عرضه بخشی از یک "آزمایش محدود" است و این ویژگی تنها برای تعداد کمی از کاربران در دسترس قرار گرفته است.

او در پاسخ به یک کاربر گفت: «ما شروع به آزمایش این مورد با تعداد کمی از افراد کرده‌ایم. با استفاده از این فیلتر، یافتن نتایج جستجوی مرتبط در زمان کوتاه آسان‌تر است.»

Threads  علیرغم ارائه ویژگی‌های مشابه ایکس (توییتر سابق)، مانند پست‌های متمرکز بر متن، نشانک‌ها، ارسال مجدد، پست‌های نقل قول و موارد دیگر، کاربران سابق توییتر را جذب پلتفرم خود کرده اما هنوز راه زیادی برای رقابت پایاپای با ایکس دارد.  فید For You  در Threads گاهی شامل پست‌های چند روز گذشته می‌شود. درواقع حتی اخبار در تردز گاهی به‌روز نیست. به عنوان مثال، زمانی که زلزله نیویورک/NJ رخ داد، نیم روز یا بیشتر طول کشید تا به بخش ترند این اپلیکیشن رسید.

یکی از کاربران در آزمایش قابلیت جدید گفت که می‌تواند فیلترهای «Top» و «Recent» را در صفحه نتایج جستجو ببیند. آنها خاطرنشان کردند که فیلتر «Recent» کاملاً زمانی نیست، اما بهتر از فیلتر «Top» برای دیدن پست‌های جدید مناسب است.
در اوایل سال جاری، Threads به طور تصادفی گزینه‌ای را برای مرتب‌سازی نتایج جستجو بر اساس موارد اخیر ارائه کرد. در آن زمان، این شرکت گفت که این یک "نمونه اولیه داخلی در دسترس برای تعداد کمی از افراد" است.

نوامبر گذشته، موسری هشدار داد که Threads فاقد ویژگی جستجوی نتایج بلادرنگ است، زیرا می‌تواند یک «خلاف ایمنی» ایجاد کند.

موسری گفت:«داشتن یک فهرست جامع از هر پست با یک کلمه خاص به ترتیب زمانی، به این معنی است که ارسال‌کنندگان هرزنامه و هکرها، صرفاً با افزودن کلمات یا برچسب‌های مرتبط، دیدگاه را وارد پست‌ها می‌کنند. و قبل از اینکه بپرسید چرا ما این محتوای بد را حذف نمی‌کنیم، درک کنید که نسبت به آنچه ما می‌توانیم یا باید حذف کنیم، محتوای بسیار بیشتری وجود دارد که کاربران نمی‌خواهند ببینند .»
 

دیگر خبرها

  • Threads فیلتر جدیدی را برای جستجو آزمایش می‌کند
  • بررسی واکنش کاربران فضای مجازی به اقدام اسرائیل
  • بررسی واکنش کاربران فضای مجازی به اقدام امروز اسرائیل
  • واکنش طنز کاربران فضای مجازی به حضور ریزپرنده‌ها در آسمان اصفهان
  • دروغ‌پردازی اسرائیلی‌ها سوژه کاربران فضای مجازی شد
  • کاربران ایرانی در میدان نبرد فضای مجازی هم پیروز هستند
  • خبر ناراحت‌کننده ایلان ماسک برای کاربران ایکس
  • زنجیره علویان پویشِ جدید کاربران فضای مجازی مازندران
  • « زنجیره علویان» پویشِ جدید کاربران فضای مجازی مازندران
  • توصیه‌هایی برای مقابله یا جلوگیری از استرس در فضای مجازی